R-dekk igjen
R-dekk igjen
Trenger noen R-dekk til 340'n.
Noen som har forslag til noen ikke alt for lang fra Oslo som kan skaffe?
Ser vel i utgangpunktet for meg R888 eller A048, men andre alternative kan vurderes.
Vet at jeg kan bestille fra england, men tenkte jeg skulle slippe, men intielt ser det litt dårlig ut.
trenger 195/50-15 og 225/45-16.
Har prøvd dekkskift.no og bestdekk, men de greide ikke dimensjonene.
Oljeskiftekspressen har ikke svart.
Andre forslag?
Noen som har forslag til noen ikke alt for lang fra Oslo som kan skaffe?
Ser vel i utgangpunktet for meg R888 eller A048, men andre alternative kan vurderes.
Vet at jeg kan bestille fra england, men tenkte jeg skulle slippe, men intielt ser det litt dårlig ut.
trenger 195/50-15 og 225/45-16.
Har prøvd dekkskift.no og bestdekk, men de greide ikke dimensjonene.
Oljeskiftekspressen har ikke svart.
Andre forslag?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: R-dekk igjen
Jeg hentet meg 8 stk A048 (blir spennende å prøve, aldri kjørt på før) i dag, men det var nok litt tilfeldig. Var i utgangspunktet klar for å bestille fra england (evnt sverige), og har ikke greid finne noen i Norge som skaffer - og når man finner er prisene som regel ikke spesielt interessant.
Re: R-dekk igjen
Ikke minst er det feil tid på året. De fleste forhandlerne i Norge har vært utsolgt sånn ca. i mars de siste årene har jeg inntrykk av...
Men prøv PolePosition på Lørenskog, 67 97 21 61.
Men prøv PolePosition på Lørenskog, 67 97 21 61.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: R-dekk igjen
Jeg fikk tak i de dimmensjonene fra PolePosition nå i sommer. De kan skaffe, men det tar gjerne ett par tre uker....webmaster wrote:Ikke minst er det feil tid på året. De fleste forhandlerne i Norge har vært utsolgt sånn ca. i mars de siste årene har jeg inntrykk av...
Men prøv PolePosition på Lørenskog, 67 97 21 61.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: R-dekk igjen
Disse er hyggelige, ikke billigst men bra service:
http://www.twsdack.se/?&from=rejsa.nu
Levert PosteRestante Posten i Strømstad..
http://www.twsdack.se/?&from=rejsa.nu
Levert PosteRestante Posten i Strømstad..
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: R-dekk igjen
Takker for forslag, endte opp med bestilling fra Eliseparts jeg.
Da trenger jeg forslag til noen som kan legge om.
Da trenger jeg forslag til noen som kan legge om.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: R-dekk igjen
Oljeskiftekspressen tar det raskt uten timebestilling, NB: løse hjul
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: R-dekk igjen
Hvilken gummiblanding anbefales på R888 med lett bil? Jeg ville antatt at myk gummiblanding fungerer for Elise (og 340R)?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: R-dekk igjen
Tror det er så enkelt som at det bare er medium som er tilgjengelig i de relevante dimensjonene.hmhaga wrote:Hvilken gummiblanding anbefales på R888 med lett bil? Jeg ville antatt at myk gummiblanding fungerer for Elise (og 340R)?
Endte uansett opp med A048 fra eliseparts, så da ble det vel LTS merking.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
- Lotus Type-72
- Posts: 205
- Joined: 03 Mar 2003 14:46
- Location: Follo
Re: R-dekk igjen
Da er Elise skodd med nye Toyo R888.
Etter en liten prøvetur på svingete Spydebergveier, er jeg så langt svært fornøyd.
Satser på tørr bane på Rudskogen torsdag.
Prøver meg med følgende lufttrykk F-22 / B-24 ( psi ) . . . . ?
Etter en liten prøvetur på svingete Spydebergveier, er jeg så langt svært fornøyd.
Satser på tørr bane på Rudskogen torsdag.
Prøver meg med følgende lufttrykk F-22 / B-24 ( psi ) . . . . ?
Espen Alm
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
-97 F-355 Berlinetta, -03 Lotus Elise S2 type-72
-68 BMW 1600 Cabriolet, -75 BMW 2002 turbo, -08 BMW 120d Coupe
-62 Norton Dominator, -94 Ducati 750SS
Re: R-dekk igjen
Kult, lufttrykket høres noenlunde riktig ut, spørs bare om det blir temp nok til å få varme i dekkene...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: R-dekk igjen
Toyo 888r fungerer utrolig godt på vått underlag, men jeg hadde nok hatt mye mindre dekk trykk enn det.Lotus Type-72 wrote:Da er Elise skodd med nye Toyo R888.
Etter en liten prøvetur på svingete Spydebergveier, er jeg så langt svært fornøyd.
Satser på tørr bane på Rudskogen torsdag.
Prøver meg med følgende lufttrykk F-22 / B-24 ( psi ) . . . . ?
Jeg starter jo med 23psi F og B med Porscha som veier 1400+ kg, så hadde trodd at en liten lett Lotus skulle hatt Psi 19 F og B.
Hvorfor kjører du med forskjellg lufttrykk foran og bak ? , har ikke en Lotus så godt som 50/50 vektfordelig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: R-dekk igjen
Hva gir det i varmtrykk ismannen? Jeg kjører med 36 psi varmt på min.. hvilket som regel i det varme klimaet vi har er rundt 30 kaldt.
Re: R-dekk igjen
Porscha stiger mellom 0,4-0,6 bar når det er godt feste om sommeren.hagenisse wrote:Hva gir det i varmtrykk ismannen? Jeg kjører med 36 psi varmt på min.. hvilket som regel i det varme klimaet vi har er rundt 30 kaldt.
Dette er med Michelin r dekk 235,35.19" og 295,30.19.
Det er jo ikke noe fasit, men det å gå ut med rundt 1,5-1,6 bar fungerer perfekt for Porscha.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: R-dekk igjen
Er ikke noe som ligner på 50/50 vektfordeling på en standard Elise. nærmere 30/70Iceman wrote: Hvorfor kjører du med forskjellg lufttrykk foran og bak ? , har ikke en Lotus så godt som 50/50 vektfordelig.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?