Noen som har prøvd den nye 991? Det jeg spesifikt lurer på er om den er komfortabel nok til daglig bruk. Er det mye vind- og dekkstøy? Er det begrenset lyd fra motor i PSE "stille-modus"?
Synes den nye ser veldig snasen ut (ikke det at 997 er vanskelig å se på). Har hatt lyst på en 911 i altfor lang tid og vet ikke om jeg har krefter til å stå i mot stort lenger
Porsche 991
Porsche 991
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Porsche 991
Iceman er vel den rette til å svare her
Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Porsche 991
Jeg var ut og kjørte 991 i vinter. en CarreraS. 991 er nok vesentlig lettere å leve med til daglig en 997. Dette skrev jeg rett etter prøveturen:
------ sitat------
Da har jeg vært og prøvd vidundret En rød 991 Carerra S med PDK (7 trinns dobbelkløtsj kasse). Rigtingnok med vinterdekk og våt asfalt, pluss snø og is. Takk til Porsche Center Son
Hovedkonklusjonen min er at dette er den mest komplette sportsbilen jeg noen gang har kjørt. Tre biler i en:
- I "comfortmodus" er den like komfortalbel som en BMW M
- I Sportsmodus er det nesten (kommer tilbake til det med nesten) en 911
- I Sport+ er det nesten en racerbil
Porsche har forlenget akselavstanden på 991 og det merkes. På godt og ont, mest godt. Det har mye å si for komforten, spesielt på motorvei og transportetapper. Den karakteristiske 911 "dykkingen" om dere forstår hva jeg mener, er borte. Det er stort sett greit, men jeg savnet det litt også. Det er jo en av tingen som har vært med på å gi 911 den litt spesielle og høyst fasinerende kjøreopplevlse.
Fantastisk lyd med sportseksos. Nå begynner dette å nærme seg Ferrari sine lydkulisser. Selve lyden er ikke sammenlignbar, men måten lyden blir levert på er det, om dere skjønner hva jeg mener. Fantastisk motorrespons og helt riktig megde eksoslyd kommer inn i kupeen Helt herlig følelse når det ramler litt i eksonen ved gasslipp
Fantastiske vinteregenskaper. Jeg har vodt for å forstå hva man skal med 4wd på en slik bil. Klart den vil akselrere raskere på glatt underlag, men en vil også tape på preisjon og understyring inn i sving. Jeg prøvde bakkestart i snø/islagt bakke, uten tekniske hjelpemidler som traction controll, Bilen sto i Sport+ modus, og om man var forsiktig så gikk det fint å komme igang. Det var med piggfrie 295/30-20 og 400 gamp...
Jeg er som sagt mektig imponert, og en dag skal jeg ha en slik bil Men ikke akkurat nå, tror jeg. For da turbo'n rullet ut av verkstedshallen, med halvbur og nye fine GT2 RS stoler, ja da hadde jeg fått ny bil igjen. Jeg har opplevd dette før, både med MR2'n og F355'n. Sikkelig stoler gjør mye mer for kjørefølelsen en man skulle tro. Jeg kom mye tettere på 911 og det var en god følelse + at jeg letta sikkert bilen med 60-70 kilo
--- sitat slutt
Løp og kjøp 991 sier nå jeg
------ sitat------
Da har jeg vært og prøvd vidundret En rød 991 Carerra S med PDK (7 trinns dobbelkløtsj kasse). Rigtingnok med vinterdekk og våt asfalt, pluss snø og is. Takk til Porsche Center Son
Hovedkonklusjonen min er at dette er den mest komplette sportsbilen jeg noen gang har kjørt. Tre biler i en:
- I "comfortmodus" er den like komfortalbel som en BMW M
- I Sportsmodus er det nesten (kommer tilbake til det med nesten) en 911
- I Sport+ er det nesten en racerbil
Porsche har forlenget akselavstanden på 991 og det merkes. På godt og ont, mest godt. Det har mye å si for komforten, spesielt på motorvei og transportetapper. Den karakteristiske 911 "dykkingen" om dere forstår hva jeg mener, er borte. Det er stort sett greit, men jeg savnet det litt også. Det er jo en av tingen som har vært med på å gi 911 den litt spesielle og høyst fasinerende kjøreopplevlse.
Fantastisk lyd med sportseksos. Nå begynner dette å nærme seg Ferrari sine lydkulisser. Selve lyden er ikke sammenlignbar, men måten lyden blir levert på er det, om dere skjønner hva jeg mener. Fantastisk motorrespons og helt riktig megde eksoslyd kommer inn i kupeen Helt herlig følelse når det ramler litt i eksonen ved gasslipp
Fantastiske vinteregenskaper. Jeg har vodt for å forstå hva man skal med 4wd på en slik bil. Klart den vil akselrere raskere på glatt underlag, men en vil også tape på preisjon og understyring inn i sving. Jeg prøvde bakkestart i snø/islagt bakke, uten tekniske hjelpemidler som traction controll, Bilen sto i Sport+ modus, og om man var forsiktig så gikk det fint å komme igang. Det var med piggfrie 295/30-20 og 400 gamp...
Jeg er som sagt mektig imponert, og en dag skal jeg ha en slik bil Men ikke akkurat nå, tror jeg. For da turbo'n rullet ut av verkstedshallen, med halvbur og nye fine GT2 RS stoler, ja da hadde jeg fått ny bil igjen. Jeg har opplevd dette før, både med MR2'n og F355'n. Sikkelig stoler gjør mye mer for kjørefølelsen en man skulle tro. Jeg kom mye tettere på 911 og det var en god følelse + at jeg letta sikkert bilen med 60-70 kilo
--- sitat slutt
Løp og kjøp 991 sier nå jeg
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Porsche 991
Takk, Inge!
Hadde en kort tur i en '06 C4S i dag, og den er litt for rå for min smak. Håper derfor at 991 kan være et slags kinderegg. Skal ta en tur bort til forhandler og ta en nærmere titt på den.
Hadde en kort tur i en '06 C4S i dag, og den er litt for rå for min smak. Håper derfor at 991 kan være et slags kinderegg. Skal ta en tur bort til forhandler og ta en nærmere titt på den.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Re: Porsche 991
Noen som har utstyrslista, forresten? Den ligger tydeligvis ikke ute på nett.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Re: Porsche 991
Ta deg en tur til ett Porsche center. Velger du Son kan du jo komme innom på Gustad besøk hos meg
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Porsche 991
Kort tur innom Ryen i dag. 991 er fortsatt litt trang, synes jeg. Usikker på om jeg har lyst til å sitte så lavt og intimt hver eneste dag med lydbildet som følger med...gammel mann, jeg?
Tok også en titt på nye Boxster. Den ser da veldig flott ut, nesten som en liten Carrera GT? Interiøret så veldig likt ut som 991 og mindre klaustrofobisk følelse uten tak. Mye samme teknologi også. Kunne godt tenkt meg den som sommerbil, men da må det ryddes i garasjen først. Kanskje på tide å la Super 7 gå videre til noen med litt mer entusiasme.
Tok også en titt på nye Boxster. Den ser da veldig flott ut, nesten som en liten Carrera GT? Interiøret så veldig likt ut som 991 og mindre klaustrofobisk følelse uten tak. Mye samme teknologi også. Kunne godt tenkt meg den som sommerbil, men da må det ryddes i garasjen først. Kanskje på tide å la Super 7 gå videre til noen med litt mer entusiasme.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Re: Porsche 991
Kjære vene, har du blitt så gammel og satt? 911 for liten? Og selge 7? Nei og nei...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Porsche 991
Hehe, du kjører vel ikke Elise til daglig du heller...?
Det er ikke mer dramatisk enn at jeg bare har plass til 2 biler, så hvis en kommer inn så må en ut. Har hatt et forhold til 911'n siden tenårene og har veldig lyst på en, men jeg vet altså ikke om kombinasjonen 991 og 7 er rett for en aldrende mann 325 og 981 virker litt mer fornuftig...Vi får se.
Inge, tar gjerne en tur innom Son hvis jeg er i traktene.
Det er ikke mer dramatisk enn at jeg bare har plass til 2 biler, så hvis en kommer inn så må en ut. Har hatt et forhold til 911'n siden tenårene og har veldig lyst på en, men jeg vet altså ikke om kombinasjonen 991 og 7 er rett for en aldrende mann 325 og 981 virker litt mer fornuftig...Vi får se.
Inge, tar gjerne en tur innom Son hvis jeg er i traktene.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Re: Porsche 991
Du er da ikke så gammel!!!!TorAtle wrote:Kort tur innom Ryen i dag. 991 er fortsatt litt trang, synes jeg. Usikker på om jeg har lyst til å sitte så lavt og intimt hver eneste dag med lydbildet som følger med...gammel mann, jeg?
Tok også en titt på nye Boxster. Den ser da veldig flott ut, nesten som en liten Carrera GT? Interiøret så veldig likt ut som 991 og mindre klaustrofobisk følelse uten tak. Mye samme teknologi også. Kunne godt tenkt meg den som sommerbil, men da må det ryddes i garasjen først. Kanskje på tide å la Super 7 gå videre til noen med litt mer entusiasme.
Jeg har levd med 911 som dagligbil i tre år nå. Fungerer helt utmerket, sommer som vinter Til alt overmål har jeg satt inn Porsche sine orginale bøttestoler (GT2 RS).... Vel jeg er vel kankje i overkat sær, men en 991 med "valige" adaptive sportsstoler er jo rene comfort cruseren Jeg gikk fra M5 som dagligbil og har ikke angret ett sekund. Gleder meg til hver km hver dag
MR2 MkI, 997 turbo og Ariel Atom2 utfyller hverandre på en utmerket måte Så en 991 og Seven burde jo være en drømmekombinasjon spør du meg
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)