Lakkskade Elise S2

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Lakkskade Elise S2

Post by hmhaga »

Har dessverre fått et kjedelig problem på min S2, der lakken har begynt å boble opp og sprekke rundt det ene luftinntaket. Det ser ut til å være en produksjonsfeil, og det er ikke tegn til skade i glassfiberen på baksiden (som er synlig fra motorrommet). Derimot sitter det jo en forsterkning her i metall, så kanskje har de fiklet det til ved monteringen?

Jeg var innom Strømmen Billakk for å få en takst på skaden, men de ville ikke ta i dette. Kunne ikke gå god for at det ble et bra og holdbart resultat uten å fikse feilen i glassfiberen - og det synes jeg var et ærlig svar.

Spørsmålet er hvilket firma som kan ta på seg slikt arbeid? Jeg fikk tips om å prøve Multibil på Rud?

Image
Image
Image
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Lakkskade Elise S2

Post by ElViz »

Har nettop hatt alfaen min (parkeringsskade) på Multibil, og de gjorde jobben bra og til avtalt pris og tid.
Jeg er fornøyd. :)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Lakkskade Elise S2

Post by hmhaga »

Takk for tipset om Multibil, de hadde erfaring med glassfiber og Elise - og ville påta seg jobben.
Imponerende nok er firmaet jeg kjøpte bilen av villige til å dekke halvparten av konstadene ved reparasjonen, og det 3 år etter at jeg kjøpte den :D
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Lakkskade Elise S2

Post by webmaster »

Det var i overkant imøtekommende, ja, fantastisk kundeservice da!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Lakkskade Elise S2

Post by ElViz »

Hvem var det? Fikk lyst til å handle fra dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
æ
Æ
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Lakkskade Elise S2

Post by T.Lund »

ElViz wrote:Hvem var det? Fikk lyst til å handle fra dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
æ
Æ
Ferdinand i Bergen.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Lakkskade Elise S2

Post by hmhaga »

Lakken har boblet opp igjen på akkurat samme sted! Noen som vet hvorfor det skjer?
Multibil skjønte ingenting, men de skulle selvsagt ta bilen inn igjen (til høsten, nå skal jeg kjøre)

(Som kommentert over, så ble bilen kjøpt av Ferdinand i Bergen. Hvis noen lurer på å kjøpe seg en Elise (eller annen sportsbil), så er i hvert fall det et trygt valg av forhandler!)
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Re: Lakkskade Elise S2

Post by Speedster »

Har hørt en forklaring på dette når det gjelder "Speedsteren" og det er at "clamen" ble lagret ute etter at de ble støpt og ble da fuktige i større eller mindre grad.Og vist dette ikke ble "tørket" ut før videre lakkering så ble vann molekylene innestengt av lakken,og ved temratursvingninger senere så utvider jo vannet seg men har ingen vei å gå så den lager bobler i lakken.

Om det stemmer vet jeg ikke!
Men de værst angrepne bilene spessielt i England har valgt foliering av bilen istedenfor omlakkering da problemet vistnok vender tilbake ved en vanlig omlakkering.
Vet om en Speedster som fikk skiftet front og bakclam på garantien i Norge når bilen var forholdsvis ny.
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Lakkskade Elise S2

Post by ElViz »

Høres ut som det som på båtspråk kalles plastpest. Da må gelcoaten slipes bort, så må den få tørke orntlig, før man lakkerer igjen.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
ferg
Posts: 69
Joined: 13 Jan 2006 23:18
Location: Asker

Re: Lakkskade Elise S2

Post by ferg »

Hei, fikk du reparert skaden igjen? Og er du fornøyd ellers med Multi bil?

Jeg må få fikset en liten skade i Speedsteren etter at en uheldig bilist lot bilen sin (vel, morens bil..) trille inn i min (og en SLK). Prøver å finne et troverdig verksted, og så langt er det Multi bil som virker mest sannsynlig, men de frakter bilene opp til Valdres(!) så det tar nok litt ekstra tid. Noen som har andre forslag fra verksteder i Oslo området med kompetanse på Elise S2 / Opel Speedster karosserireparasjon? Persson motor driver visstnok ikke med det nå.
2.2l Speedster
Post Reply