Banebil(på skilt) til rundt 100K. er i box ;-)

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Banebil(på skilt) til rundt 100K. er i box ;-)

Post by Morten H »

Har lagt ut min for salg, da jeg ikke ønsker å lage mere Banebil av privatbilen, da den vil bli alt for stiv/lav på vei og vinterføre og med 1/2 Bur så blir det trangt bak .

Alternativ 1 :Sommer Banebil med ca 200HK,ca 1250kg(før letting),2.5l - ,Turbo eller Kompressor, bra utvalg på Tuning deler,plass til minimum 225 dekk.

Alternativ 2 : en morrsom/sjelden Retro/vetteran bil som kan luftes på vei/Bane i helgene , stille på Vårmønsting og kjøre Historisk med når det måtte passe :?:

Min ligger på Autodb (1481373) om noen trenger en 4WD med Lav km til gunstig (NSK = 160.000.-)pris :wink:
Last edited by Morten H on 18 Aug 2012 16:24, edited 1 time in total.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

Biler jeg har i Kikkerten :
Porsche 944 S2 eller Turbo, Integra R, BMW E36 2.5 24v eller 2.8l, Impreza GT(JDM), Celica Turbo FWD, Lancia Turbo FWD,MR2 Turbo m.fler..
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by hmhaga »

Porschen begynner jo å bli fryktelig gammel...

Har hatt MR2 MKII selv, og er litt i tvil om den kan konkurrere med BMW. Ikke så veldig påkostet hjuloppheng og bilen er tung, når den slipper er den mest nærliggende beskrivelsen "slegge". Den blir nok ikke noe bedre med turbo.

Impreza GT er ikke akkurat en natural born banebil, den trives best på glatt underlag. Dessuten er turbo DYRT på bane, AWD også pga ekstra slitasje på dekk og bremser.

...så egentlig tror jeg, av det du har ramset opp, at BMW bør stå øverst på lista. FWD går nå fort rundt bane det også, men mangler kjøreglede i forhold til RWD.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

Ergo:
1: BMW
2: Integra
3: Turbo FWD
4: Porsche 944
5: Turbo 4WD
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by ElViz »

Hadde du en mr2 fra før 1991? Da kan jeg være eni i "slegge" karakeristikken, men nyere modeller har endret bakhjulsoppheng for å hindre det. Min er greit kontrollerbar på de dekka jeg har nå, begynner å bl lenge siden siste spinn. Og det er få biler som går raskere gjennom svingen på vanlige gatedekk. Langsidene er dog en annen historie, uten turbo. Men turboversjonene kan gå fort der også. 450 hk er ikke umulig!


Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by hagenisse »

Det ligger to ombygde (dog ikke godkjente) E36 Compacter med 3-liter på finn til et stykke under 100k. Fin motor, og morsommere bakhjulsoppheng enn vanlige E36. Biter veldig godt fra seg på banen, krever lite skruing og deler er billige. Geniale banebiler etter min mening.
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by NoBrain »

For budsjett asfaltbanebil så ville jeg prioritert slik:
  • 1. RWD - BMW er vel greie biler i denne kategorien. Er mange raske BMWer på banetreff. Og så kan man jo vurdere å stille i BMW-cupen hvis man ønsker å gå videre med litt racing. Der er det plass til mange flere deltakere.
  • 2. NA FWD - ITR synes å være et godt valg i denne kategorien.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

Liker Compac 8)
Og så er det en bil som kansje kan stille i BMW Cuppen ? eller må jeg få den godkjent først ?
Uansett så ønsker jeg en godkjent bil på Skilt.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

Er bare 14 dager siden de dro en MK I ned fra Gressvollen på Gardermoen, men var en MK III ? på IDCN treffet som gikk stygg fort og satt greit bestetider i Slalomen.
Var nok ettermontert Turbo, men dog, det funka.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

Vet Integraene liker seg på Bane, men noen som har testa/hørt ossen de fungerer på Nye Rudskogen eller Nurburgring med Mye stigninger og flere toppfart partier ??
Elsker V-Teck ,men det gjør ikke db målerene på Bane tipper jeg :?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by NoBrain »

Hadde veldig lyst på en ITR DC5 når jeg skulle bytte ut GTVen min. Dessverre så ble ikke DC5-varianten solgt i Europa og jeg ville ha en litt nyere bil enn DC2. Det var vel to-tre personer med ITR som deltok på NSK banetreff for noen år tilbake. Vet ikke helt hvor de er blitt av, men hvis det dukker opp en ITR på neste NSK-treff så skal jeg høre med eieren hva han/hun synes om nye Rudskogen.

På Rudskogen så burde ikke ITR ha noen problemer med støy så lenge du har riktig eksos. En liten lydtest av ulike eksoser på ITR DC5. 1,8-literen i DC2 skriker vel kanskje litt mer :)

Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Sjobing »

Mazda MX-5 kan kanskje også være et alternativ?

Har aldri prøvd noen av disse selv, men vil tro dette også kan være en artig bil til en nogenlunde fornuftig pris?
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

NoBrain wrote:Hadde veldig lyst på en ITR DC5 når jeg skulle bytte ut GTVen min. Dessverre så ble ikke DC5-varianten solgt i Europa og jeg ville ha en litt nyere bil enn DC2. Det var vel to-tre personer med ITR som deltok på NSK banetreff for noen år tilbake. Vet ikke helt hvor de er blitt av, men hvis det dukker opp en ITR på neste NSK-treff så skal jeg høre med eieren hva han/hun synes om nye Rudskogen.

På Rudskogen så burde ikke ITR ha noen problemer med støy så lenge du har riktig eksos. En liten lydtest av ulike eksoser på ITR DC5. 1,8-literen i DC2 skriker vel kanskje litt mer :)

HKS var vell den beste som var under 100db i Racing 8)
Eirik og Espen har jo en Banerigga på skilt, men usikker om de har fått testa den på Rudskogen enda ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

Sjobing wrote:Mazda MX-5 kan kanskje også være et alternativ?

Har aldri prøvd noen av disse selv, men vil tro dette også kan være en artig bil til en nogenlunde fornuftig pris?
Ja den er jo sportsbil og med veltebur etc.. så kan det være et alternativ.
Disse er jo borra slik at man får Greddy Turbo kitt som er bolt on for 0,5 bar, da det vist er samme motoren som benyttes i Turbo utgaven (Cupe).
Får sjekke mer rundt den :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by NoBrain »

Morten H wrote:Ja den er jo sportsbil og med veltebur etc.. så kan det være et alternativ.
MX-5 er vel ingen sportsbil, det var iallefall det jeg ble fortalt av selgeren på Mazda Ensjø når jeg for mange år siden skulle prøveteste en MX-5 :roll: Ble ingen prøvetur da gitt og heller ingen MX-5. Ble forsåvidt også ledd av en Subaru-selger når jeg nevnte Impreza hos BNH Ensjø dengang, så kanskje det var meg det var noe galt med :lol:

Men har hørt mye godord om MX-5 og har anbefalt brodern om å prøvekjøre/kjøpe en rimelig MX-5 Mk2 1.8 liter som en kombinert bruksbil/banebil (med begrenset vinterbruk) for neste års sesong. Som ren banebil i budsjettklassen så er vel kanskje Mk1 et bedre alternativ (rimeligere og lettere), men turbokit koster litt, se http://flyinmiata.com/turbos/index.php, og så bør man også installere rollbar av typen Hard Dog, se http://flyinmiata.com/index.php?dept=91, eller tilsvarende.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Post Reply