Banebil(på skilt) til rundt 100K. er i box ;-)

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
extrah
Posts: 23
Joined: 27 Apr 2005 16:33

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by extrah »

Hei Morten!

Som du vet, har jeg banekjørt ITR DC2 i mange år nå og kunne ikke tenkt meg noe annet (i samme prisklasse).
Tviler på at du får noen problemer med støykrav, med mindre du bytter til eksosanlegg i titan eller noe ricer-opplegg.
Jeg har alltid holdt meg på ett trygt nivå under db-grensa.

ITR fungerer veldig bra på ringen. Jeg debuterte faktisk på ringen i regnvær med lånt ITR. (riktignok en av mine gamle)
Unntaket er isåfall opp Kesselchen, der den kan virke noe treg, men det gjelder nok de fleste biler uten mer pulver. :oops:

Gi meg beskjed dersom du bestemmer deg for å kjøpe ITR, så kan jeg isåfall bistå med litt ekspertise.
Jeg har relativt god kjennskap til mange av bilene her til lands.

// Eirik
`98 Integra Type R #03697
`99 Integra Type R #03082 (Solgt)
`98 Integra Type R #03740 (Solgt)
`98 Integra Type R #01212 (Solgt)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by webmaster »

Hvis du dobler så kan jeg kanskje fristes til å la en ikke helt ukjent vegvesen-gul farkost slippe å plages med meg lenger... :lol:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

NoBrain wrote:
Morten H wrote:
Men har hørt mye godord om MX-5 og har anbefalt brodern om å prøvekjøre/kjøpe en rimelig MX-5 Mk2 1.8 liter som en kombinert bruksbil/banebil (med begrenset vinterbruk) for neste års sesong. Som ren banebil i budsjettklassen så er vel kanskje Mk1 et bedre alternativ (rimeligere og lettere), men turbokit koster litt, se http://flyinmiata.com/turbos/index.php, og så bør man også installere rollbar av typen Hard Dog, se http://flyinmiata.com/index.php?dept=91, eller tilsvarende.
Har faktisk ikke tenkt på Cab. som alternativ, men har altid likt MX5 og Japansk kvalitet :wink:
Det Turbo kitte jeg fant her er det kun Oppgradering av Radiator og Clutch de anbefaler, så da er ikke prisen så ille.
http://www.sportsvogn.no/sitepageview.a ... ageid=1009
Mange MX5 til salgs og de blir sikkert enda billigere til Høsten :?:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

webmaster wrote:Hvis du dobler så kan jeg kanskje fristes til å la en ikke helt ukjent vegvesen-gul farkost slippe å plages med meg lenger... :lol:
Det frister !! Men skal kjøpe en vinterbil ved siden av, så da rekker ikke Budgette til desverre.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

extrah wrote:
Gi meg beskjed dersom du bestemmer deg for å kjøpe ITR, så kan jeg isåfall bistå med litt ekspertise.
Jeg har relativt god kjennskap til mange av bilene her til lands.

// Eirik
Bra å høre !
Da hører du fra meg om det dukker opp en Integra i Kikkerten :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Iceman »

Morten H wrote:
extrah wrote:
Gi meg beskjed dersom du bestemmer deg for å kjøpe ITR, så kan jeg isåfall bistå med litt ekspertise.
Jeg har relativt god kjennskap til mange av bilene her til lands.

// Eirik
Bra å høre !
Da hører du fra meg om det dukker opp en Integra i Kikkerten :wink:
Morten : om du må ha en Japse så kjøpt en eldre mitsubishi Evo, da 4x4 eller RWD alltid vil være bedre å kjøre enn en FWD.
Hva er det som står platet i veggen på Ringen, jo 7/10 ganger er det en FWD.
Rekorden er 4 Honda civic R frontkolisjoner på fire timer, så velg nå en 4x4 eller en RWD.
En FWD bil styrer og trekker jo på forhjulene, så dette må jo bli feil i forhold til en bil som trekker på bakjulene og styrer med forhjulene.
Har selv eid en FWD bil med 200+hk på forhjulene, noe som ikke fungerte da bilen hadde utrolig mye torque steer( solgte bilen etter en uke.2010 Cooper S, dritt bil.)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
extrah
Posts: 23
Joined: 27 Apr 2005 16:33

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by extrah »

Iceman wrote:Morten : om du må ha en Japse så kjøpt en eldre mitsubishi Evo, da 4x4 eller RWD alltid vil være bedre å kjøre enn en FWD.
Hva er det som står platet i veggen på Ringen, jo 7/10 ganger er det en FWD.
Rekorden er 4 Honda civic R frontkolisjoner på fire timer, så velg nå en 4x4 eller en RWD.
En FWD bil styrer og trekker jo på forhjulene, så dette må jo bli feil i forhold til en bil som trekker på bakjulene og styrer med forhjulene.
Har selv eid en FWD bil med 200+hk på forhjulene, noe som ikke fungerte da bilen hadde utrolig mye torque steer( solgte bilen etter en uke.2010 Cooper S, dritt bil.)
Har du noensinne testet en ITR på bane? Ut ifra det du skriver her, tviler jeg på det. :wink:
Det er stor forskjell på ITR og andre forhjulstrekker ala Civic R og Cooper S.

Ganske usaklig å antyde at ITR er en drittbil, når du begrunner det med "statistikk" fra ringen (som jeg regner med du fant på i farta) og hvordan andre FWD biler oppfører seg. :roll:
`98 Integra Type R #03697
`99 Integra Type R #03082 (Solgt)
`98 Integra Type R #03740 (Solgt)
`98 Integra Type R #01212 (Solgt)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by NoBrain »

http://www.evo.co.uk/features/features/ ... typer.html
Indeed, in 2006, some six years after production of the original Integra Type-R had ceased, evo didn’t hesitate in including it in a test of 15 all-time front-wheel-drive greats, pitting it against the likes of the 205 GTI, Clio Williams, Clio Trophy and Mini GP. And after commending the Type-R for its ‘organic feedback’, ‘tremendous traction’, ‘miraculous’ grip levels and ‘searing pace and total involvement’, we named it the greatest front-wheel-drive performance car ever.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by hagenisse »

greatest front-wheel-drive performance car ever
Men det er jo litt som å kåre den beste microovn-middagen. :mrgreen:

Neida, ITR er en grom bil, men ettersom det regner på 90% av banetreffene er det jo mye mer moro med drifta bak..
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by hmhaga »

hagenisse wrote:Neida, ITR er en grom bil, men ettersom det regner på 90% av banetreffene er det jo mye mer moro med drifta bak..
Tja, har kjørt på bane med 106 Rallye og Saxo (med oppstivet torsjonsfjæring), og de kan faktisk kjøres ganske underholdende på glatt underlag ved å bremse dypt inn i svingene. For veldig mange er også FWD enklere å håndtere enn RWD på en regnvåt bane. Tror jeg er en av de ;)
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by PeR4 »

Hvis du skrur selv så er ikke jeg i tvil, kjøp en banemodifisert BMW E30. De er mye mer direkte og responsive enn E36. Sikre at det ikke er rust av betydning, at modifiseringene er bra gjort, og at det viktigste av modifiseringer står i vognkortet. Du kommer billig ut, de er meget greie å skru på, deler er lett tilgjengelig overalt(tom BMW har alt til disse) og bilen henger greit med det meste i svingene. På vått føre er det meget fordelaktig med ABS!.

Ellers er jeg enig i det som skrives over om E36 Compact.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

hmhaga wrote:
hagenisse wrote:Neida, ITR er en grom bil, men ettersom det regner på 90% av banetreffene er det jo mye mer moro med drifta bak..
Tja, har kjørt på bane med 106 Rallye og Saxo (med oppstivet torsjonsfjæring), og de kan faktisk kjøres ganske underholdende på glatt underlag ved å bremse dypt inn i svingene. For veldig mange er også FWD enklere å håndtere enn RWD på en regnvåt bane. Tror jeg er en av de ;)
Enig med Haga !
Ikke mye som holder følge med FWD (Suzuki,Megane RS,Scirroco,Golf og Cooper S) på Nurburgring på Vått, snakker av erfaring.
Har kjørt ca 250 av 360 runder med FWD på Ringen og enda ikke hatt no " tilbud " ,men det har jeg flere/noen ganger med RWD.

Stemmer at det kom 4 stk Civic R på Kranbil samme dagen, men det var da Honda fant ut at det gamle var så bra at de måtte prøve no LURT/nytt,
som IKKE var så bra :?
Var nok mange Civic eiere(og Top Gear) som ble skuffa, så de gikk nok tilbake til forige modell med div. mods og høy Fun factor på Ringen.

Renault Megane, Opel OPC kniver om raskest rundt Ringen og dem setter knall tider.

E30 begynner å bli Gammelt og det var også grunnen til at jeg solgte mine forige E30. 325 og 325 iX (Rust angrep) + at jeg ikke fikk tak i Coilovere med Camberjustering i front, men er vist på markede nå.

Har desverre alderi testa ITR på Bane, men husker tilbake fra når vi debuterte med Sti etc.. på Rudskogen, så slet vi med å henge på std ITR, så vet de går godt, men som sagt har ikke sett noe tider på de på NYE Skogen eller Ringen og synes jeg ikke ser de så mye på vei heller lenger ?

Etter å ha sett/surfa litt på nett, så ser Mazda MX5 ut som et morrsomt Prosjekt med masse Tuning muligheter til en rimelig penge ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Luigi »

Her er i alle fall en sinnsyk FWD-vogn. Passe med pulver og fin lyd ;)
Sprenger nok budsjettet ettertrykkelig, men modding av MX-5 trenger jo ikke koste 2,50 og en brunost heller ...

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35746738

:D
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by hagenisse »

Standard ITR vil neppe sette noen skumle tider på Rudskogen. Alt for lite effekt til det på en dragracing-banen der.

Synes noen skal stille med FWD på neste isbanekjøring og vise hvor morsomt det er når det er glatt. :twisted: :twisted: Tviler ikke på at 106 og Saxo er morsomme, men det er mer pga lav vekt og på tross av hvor drifta er..
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?

Post by Morten H »

Luigi wrote:Her er i alle fall en sinnsyk FWD-vogn. Passe med pulver og fin lyd ;)
Sprenger nok budsjettet ettertrykkelig, men modding av MX-5 trenger jo ikke koste 2,50 og en brunost heller ...

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35746738

:D
Snasen den 8)
Men litt Dyr for mitt budget desverre.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Post Reply