Banebil(på skilt) til rundt 100K. er i box ;-)
Banebil(på skilt) til rundt 100K. er i box ;-)
Har lagt ut min for salg, da jeg ikke ønsker å lage mere Banebil av privatbilen, da den vil bli alt for stiv/lav på vei og vinterføre og med 1/2 Bur så blir det trangt bak .
Alternativ 1 :Sommer Banebil med ca 200HK,ca 1250kg(før letting),2.5l - ,Turbo eller Kompressor, bra utvalg på Tuning deler,plass til minimum 225 dekk.
Alternativ 2 : en morrsom/sjelden Retro/vetteran bil som kan luftes på vei/Bane i helgene , stille på Vårmønsting og kjøre Historisk med når det måtte passe
Min ligger på Autodb (1481373) om noen trenger en 4WD med Lav km til gunstig (NSK = 160.000.-)pris
Alternativ 1 :Sommer Banebil med ca 200HK,ca 1250kg(før letting),2.5l - ,Turbo eller Kompressor, bra utvalg på Tuning deler,plass til minimum 225 dekk.
Alternativ 2 : en morrsom/sjelden Retro/vetteran bil som kan luftes på vei/Bane i helgene , stille på Vårmønsting og kjøre Historisk med når det måtte passe
Min ligger på Autodb (1481373) om noen trenger en 4WD med Lav km til gunstig (NSK = 160.000.-)pris
Last edited by Morten H on 18 Aug 2012 16:24, edited 1 time in total.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Biler jeg har i Kikkerten :
Porsche 944 S2 eller Turbo, Integra R, BMW E36 2.5 24v eller 2.8l, Impreza GT(JDM), Celica Turbo FWD, Lancia Turbo FWD,MR2 Turbo m.fler..
Porsche 944 S2 eller Turbo, Integra R, BMW E36 2.5 24v eller 2.8l, Impreza GT(JDM), Celica Turbo FWD, Lancia Turbo FWD,MR2 Turbo m.fler..
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Porschen begynner jo å bli fryktelig gammel...
Har hatt MR2 MKII selv, og er litt i tvil om den kan konkurrere med BMW. Ikke så veldig påkostet hjuloppheng og bilen er tung, når den slipper er den mest nærliggende beskrivelsen "slegge". Den blir nok ikke noe bedre med turbo.
Impreza GT er ikke akkurat en natural born banebil, den trives best på glatt underlag. Dessuten er turbo DYRT på bane, AWD også pga ekstra slitasje på dekk og bremser.
...så egentlig tror jeg, av det du har ramset opp, at BMW bør stå øverst på lista. FWD går nå fort rundt bane det også, men mangler kjøreglede i forhold til RWD.
Har hatt MR2 MKII selv, og er litt i tvil om den kan konkurrere med BMW. Ikke så veldig påkostet hjuloppheng og bilen er tung, når den slipper er den mest nærliggende beskrivelsen "slegge". Den blir nok ikke noe bedre med turbo.
Impreza GT er ikke akkurat en natural born banebil, den trives best på glatt underlag. Dessuten er turbo DYRT på bane, AWD også pga ekstra slitasje på dekk og bremser.
...så egentlig tror jeg, av det du har ramset opp, at BMW bør stå øverst på lista. FWD går nå fort rundt bane det også, men mangler kjøreglede i forhold til RWD.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Ergo:
1: BMW
2: Integra
3: Turbo FWD
4: Porsche 944
5: Turbo 4WD
1: BMW
2: Integra
3: Turbo FWD
4: Porsche 944
5: Turbo 4WD
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Hadde du en mr2 fra før 1991? Da kan jeg være eni i "slegge" karakeristikken, men nyere modeller har endret bakhjulsoppheng for å hindre det. Min er greit kontrollerbar på de dekka jeg har nå, begynner å bl lenge siden siste spinn. Og det er få biler som går raskere gjennom svingen på vanlige gatedekk. Langsidene er dog en annen historie, uten turbo. Men turboversjonene kan gå fort der også. 450 hk er ikke umulig!
Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Det ligger to ombygde (dog ikke godkjente) E36 Compacter med 3-liter på finn til et stykke under 100k. Fin motor, og morsommere bakhjulsoppheng enn vanlige E36. Biter veldig godt fra seg på banen, krever lite skruing og deler er billige. Geniale banebiler etter min mening.
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
For budsjett asfaltbanebil så ville jeg prioritert slik:
- 1. RWD - BMW er vel greie biler i denne kategorien. Er mange raske BMWer på banetreff. Og så kan man jo vurdere å stille i BMW-cupen hvis man ønsker å gå videre med litt racing. Der er det plass til mange flere deltakere.
- 2. NA FWD - ITR synes å være et godt valg i denne kategorien.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Liker Compac
Og så er det en bil som kansje kan stille i BMW Cuppen ? eller må jeg få den godkjent først ?
Uansett så ønsker jeg en godkjent bil på Skilt.
Og så er det en bil som kansje kan stille i BMW Cuppen ? eller må jeg få den godkjent først ?
Uansett så ønsker jeg en godkjent bil på Skilt.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Er bare 14 dager siden de dro en MK I ned fra Gressvollen på Gardermoen, men var en MK III ? på IDCN treffet som gikk stygg fort og satt greit bestetider i Slalomen.
Var nok ettermontert Turbo, men dog, det funka.
Var nok ettermontert Turbo, men dog, det funka.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Vet Integraene liker seg på Bane, men noen som har testa/hørt ossen de fungerer på Nye Rudskogen eller Nurburgring med Mye stigninger og flere toppfart partier ??
Elsker V-Teck ,men det gjør ikke db målerene på Bane tipper jeg
Elsker V-Teck ,men det gjør ikke db målerene på Bane tipper jeg
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Hadde veldig lyst på en ITR DC5 når jeg skulle bytte ut GTVen min. Dessverre så ble ikke DC5-varianten solgt i Europa og jeg ville ha en litt nyere bil enn DC2. Det var vel to-tre personer med ITR som deltok på NSK banetreff for noen år tilbake. Vet ikke helt hvor de er blitt av, men hvis det dukker opp en ITR på neste NSK-treff så skal jeg høre med eieren hva han/hun synes om nye Rudskogen.
På Rudskogen så burde ikke ITR ha noen problemer med støy så lenge du har riktig eksos. En liten lydtest av ulike eksoser på ITR DC5. 1,8-literen i DC2 skriker vel kanskje litt mer
På Rudskogen så burde ikke ITR ha noen problemer med støy så lenge du har riktig eksos. En liten lydtest av ulike eksoser på ITR DC5. 1,8-literen i DC2 skriker vel kanskje litt mer
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Mazda MX-5 kan kanskje også være et alternativ?
Har aldri prøvd noen av disse selv, men vil tro dette også kan være en artig bil til en nogenlunde fornuftig pris?
Har aldri prøvd noen av disse selv, men vil tro dette også kan være en artig bil til en nogenlunde fornuftig pris?
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
06 Impreza STi
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
HKS var vell den beste som var under 100db i RacingNoBrain wrote:Hadde veldig lyst på en ITR DC5 når jeg skulle bytte ut GTVen min. Dessverre så ble ikke DC5-varianten solgt i Europa og jeg ville ha en litt nyere bil enn DC2. Det var vel to-tre personer med ITR som deltok på NSK banetreff for noen år tilbake. Vet ikke helt hvor de er blitt av, men hvis det dukker opp en ITR på neste NSK-treff så skal jeg høre med eieren hva han/hun synes om nye Rudskogen.
På Rudskogen så burde ikke ITR ha noen problemer med støy så lenge du har riktig eksos. En liten lydtest av ulike eksoser på ITR DC5. 1,8-literen i DC2 skriker vel kanskje litt mer
Eirik og Espen har jo en Banerigga på skilt, men usikker om de har fått testa den på Rudskogen enda ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
Ja den er jo sportsbil og med veltebur etc.. så kan det være et alternativ.Sjobing wrote:Mazda MX-5 kan kanskje også være et alternativ?
Har aldri prøvd noen av disse selv, men vil tro dette også kan være en artig bil til en nogenlunde fornuftig pris?
Disse er jo borra slik at man får Greddy Turbo kitt som er bolt on for 0,5 bar, da det vist er samme motoren som benyttes i Turbo utgaven (Cupe).
Får sjekke mer rundt den
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Banebil(på skilt) til rundt 100K. Hva anbefaler Dere ?
MX-5 er vel ingen sportsbil, det var iallefall det jeg ble fortalt av selgeren på Mazda Ensjø når jeg for mange år siden skulle prøveteste en MX-5 Ble ingen prøvetur da gitt og heller ingen MX-5. Ble forsåvidt også ledd av en Subaru-selger når jeg nevnte Impreza hos BNH Ensjø dengang, så kanskje det var meg det var noe galt medMorten H wrote:Ja den er jo sportsbil og med veltebur etc.. så kan det være et alternativ.
Men har hørt mye godord om MX-5 og har anbefalt brodern om å prøvekjøre/kjøpe en rimelig MX-5 Mk2 1.8 liter som en kombinert bruksbil/banebil (med begrenset vinterbruk) for neste års sesong. Som ren banebil i budsjettklassen så er vel kanskje Mk1 et bedre alternativ (rimeligere og lettere), men turbokit koster litt, se http://flyinmiata.com/turbos/index.php, og så bør man også installere rollbar av typen Hard Dog, se http://flyinmiata.com/index.php?dept=91, eller tilsvarende.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)