Morten H wrote:Skal vi se !!
Har krympet inn på 3 biler som jeg skal se på.
Peugeot 309 GTI (lekasje Ventil tettningene) ellers Strøken å se på. 76.000kr (kan prute på pris) http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36140627
Hva tror dere har mest Fun Factor ?
Alle skal Bane rigges, så ikke tenk furnuftig/bruksmessig
Siden du ikke har Porsche som 1.valg, så er 309GTI et godt valg.
206 GTIen er jo også et godt bil, men Japse-biler er vel egentlig ikke noe å ha.
Lenge leve den Europeiseke Bilindustrien.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Morten H wrote:Skal vi se !!
Har krympet inn på 3 biler som jeg skal se på.
Peugeot 306 GTI (lekasje Ventil tettningene) ellers Strøken å se på. 76.000kr (kan prute på pris) http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36140627
Ellers så var jeg å titta på MX5,n og den virka tight og fin og 200000km er vell ikke mye for slike Mazda motorer?
Usikker ang Reg Reim, men den trengs byttes på Peugeoten også, så litt påkost på Pris blir det uansett.
Greide da selvfølgelig å låse meg ute av MX5,n mens motoren var i gang(kom bort i dørlåsen på veg ut), så der sto vi meg kleshenger og dirka opp Låsen på innsiden
men det er det vell flere MX5 eiere som har greid
50/50 Brukt garanti var det på den også.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Testet en MX5 av den nye typen en gang. Skikkelig gøy var det!
Men den skulle hatt en del stivere fjæring for å treffe helt, men det er jo en easy fix!
Bilen har rundt 160 hester husker jeg, ikke mye men akkurat nok til å kunne linke sammen svingene på en tilfredstillende måte. Donuts rundt en øde rundkjøring var heller ikke spesielt vanskelig (hysjjjj, kan ha vært en vid tolkning av veitrafikkloven akkurat der og da, men ingen ble skremt eller skadd så det så).
Har jo ikke testet de eldre utgavene, men om de gjør noenlunde det samme så hadde jeg klart valgt mx5'en fremfor de andre!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
Jeg synes de eldre MX5-ene er morsomst.
Derfor har jeg tre stykker
Denne har kompressor, modifisert understell og yter ca. 170Hk.
Rudolf er forøvrig den første MX5 som ble solgt i Norge (april 1990)
Du får en helt grei sånn en for kr. 50.000,- (før du begynner å modifisere)
Hvis du klikker på lenkene under kan du lese mye om hva jeg har gjort med mine ....
Erik
MX-5 90 Rudolf
Miata 95 R-package, Beverly
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe Ghia
Vignale Samantha 1969 (Sjelden) Samantha
Lancia Montecarlo 1975 Martini
Lancia Montecarlo 1977
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget hos Jensen i England), Pelle
Rudolf wrote:Jeg synes de eldre MX5-ene er morsomst.
Derfor har jeg tre stykker
Denne har kompressor, modifisert understell og yter ca. 170Hk.
Rudolf er forøvrig den første MX5 som ble solgt i Norge (april 1990)
Du får en helt grei sånn en for kr. 50.000,- (før du begynner å modifisere)
Hvis du klikker på lenkene under kan du lese mye om hva jeg har gjort med mine ....
Jeg ville valgt 1.8. 90 hk 1.6 tror jeg ikke blir så veldig underholdende.
Er det ikke slik at motor fra 323 GTX/GTR er nesten plug & play i disse bilene?
Uansett Motor valg,så hadde begge fått en Kompressor.
1.8,n er vell litt Bredere/Stivere, men tåler den en Kompressor uten å overhalles med tanke på KM.
1.6,n må kansje forsterkes for å ta ut 250HK ?
Hva er vekt forskjellen på 1,6 og 1.8 Bilene ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
NA Mazda Miata MX-5
For the track-day whore who’s ballin’ on a budget, it’s impossible to beat a first-generation Mazda Miata. We put the Miata tops on our 10 Best list last year because of its unbeatable combination of fun and affordability, not to mention nationwide racing in the wildly popular Spec Miata and MX-5 Cup series. This time we’re highlighting the little roadster for similar reasons, but particularly because you can find track-prepped NA1s for less than $5K that should provide you with years of low-buck, track-day fun. It’s also worth noting that because of their light weight, Miatas are easy on consumables like fuel, tires and brakes, plus their low-horsepower RWD setup will teach you how to preserve momentum like a karting champ. And, as the saying goes, it’s always more fun to drive a slow car fast than a fast car slow.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Morten H wrote:Skal vi se !!
Har krympet inn til 1 bil som jeg skal se på.
Peugeot 306 GTI (lekasje Ventil tettningene,ca 1/2l Olje på 116mil) ellers Strøken. 76.000kr.
EU Godkjent i dag. Kvitteringer på Motor overhalling og bytte av reg reim 2011. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36140627
Da skal den inspiseres i morgen og går det som ventet, kan det bli eierbytte
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Jeg lover deg: MX-5 eller Mr2 vil gjøre deg lykkeligere! Rwd ruler! Og jeg stoler mere på en japansk bil. Min mr2 harjeg hatt i 4 år nå, og all skruing har vært for morroskyld.
Sent from my iPhone using Tapatalk, og jeg hater å skrive på denne skjermen
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
ElViz wrote:Jeg lover deg: MX-5 eller Mr2 vil gjøre deg lykkeligere! Rwd ruler! Og jeg stoler mere på en japansk bil. Min mr2 harjeg hatt i 4 år nå, og all skruing har vært for morroskyld.
Morten H wrote:Skal vi se !!
Har krympet inn til 1 bil som jeg skal se på.
Peugeot 306 GTI (lekasje Ventil tettningene,ca 1/2l Olje på 116mil) ellers Strøken. 76.000kr.
EU Godkjent i dag. Kvitteringer på Motor overhalling og bytte av reg reim 2011. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36140627
Da skal den inspiseres i morgen og går det som ventet, kan det bli eierbytte
Da ble det en Rød Peugeot å se på neste NSK treff og mange treff fremmover (håper jeg)
FWD Ruler forrover den også
Sjekk denne http://www.youtube.com/watch?v=eEi3PLeEARs
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.