Seter fra en krasjet bil, farlig å kjøpe?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Seter fra en krasjet bil, farlig å kjøpe?

Post by andreas »

Tenkte å høre med flere kloke hoder. Jeg vurdere å kjøpe meg seter fra en bil som har fått en ordentlig smell.
Bilen er såpass skadet at den har vært diskutert på noen forum i utlandet og det er ett høyst reelt spørsmål om sjåfør av bilen har overlevd. Hvis man setter til side at man faktisk kanskje skal sitte i ett sete som noen har omkommet i så er spørsmål følgende: Kan sete han noen skader som ikke er synlig og som gjør at sete er svakere hvis man skulle kommet for en hendelser senere.
Setet er såpass dyrt at jeg ikke kommer til å kjøpe det nytt. Jeg har ikke tatt stilling til om jeg vil sitte i det aktuelt setet, men har folk argumenter som tilsvarer at man ALDRI skal kjøpe ett sete som har vært en en krasj så slipper jeg å tenke på det!!

Link til bilder av bilen. http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=633058
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Seter fra en krasjet bil, farlig å kjøpe?

Post by rayb »

Hmmm.... et raskt søk forteller meg bare om gjenbruk av barneseter men den er i alle fall ganske tydelig.... Jeg mener å ha lest at (racing) seter er omtrent som hjelmer og skal kastes etter en krasj, men jeg fant ikke noe skriftlig i farten som kan underbygge det.

Jeg tror, uavhengig av om disse har synlige skader eller ikke , ville hat latt dem sitte der de er. Om noen har omkommet i dem er (for meg) uinteressant.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Re: Seter fra en krasjet bil, farlig å kjøpe?

Post by Anders Gullstein »

Den så meget stygg ut, men man kan jo ringe å høre om "sjebnen" til han bak rattet. Er det ikke en liten policy på at bilvrak med et tragisk utfall blir vraket? Taket er jo ikke kappet av, så om det lå en person der, ville jeg tro de hadde kappet taket.

Jeg ville ha følt et viss ubehag om det hadde vært et dødsfall der, men om vedkommede hadde berget, så går det å vurdere.

Om de ser okei ut og ingen synlige skader, vil jeg tro det vil gå bra, uten at jeg i noen som helst form kan garantere for det.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
Post Reply