VW PAssat - Pro & Contra?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

VW PAssat - Pro & Contra?

Post by b-havers »

Er i kjøpemodus for bil til yngstemann (først et år til med øvelseskjøring, deretter blir det 'hans' bil), og har fått et bra (tror jeg) tilbud på en '97 Passat 1.8 Sedan.

143000 km, servicehistorikk til 110000, verkstedrapport som ikke rapporterer om noen feil, hel og pen både utvendig og innvendig. Ingen rapport sier noe om reg reim skifte, så det bør gjøres snarlig om det blir handel.

Hva som er funnet av feil etter en dags gjennomgang;
- venstre baklykteglass knust
- litt rust under batteriet
- svake frontlys
- let tvibrasjon i rattet (kan mulignes komme av to stk Continental dekk på høyre sidem og to stk Falken på venstre...)

Er det noe annet å være obs på når det gjelder Passat?
Er det 'trofaste' og slitesterke biler?
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
Jørgen
Posts: 45
Joined: 23 Aug 2007 22:01
Location: Sande i Vestfold

Re: VW PAssat - Pro & Contra?

Post by Jørgen »

Jeg får si som en viss VAG selger fortalte meg da jeg så etter bil: "VAG mellom 1996- 2000 er ikke gull". VAG hadde en del kvalitetsproblemer denne perioden. Tror det er forstilling som er problemet her. Så sjekk om dette er rettet opp.
Jørgen
Caterham Seven Supersprint
User avatar
blitzwolf
Posts: 9
Joined: 05 Nov 2007 17:58

Re: VW PAssat - Pro & Contra?

Post by blitzwolf »

Registerreim, forstilling, stempelringer som ikke tetter pga. feil motorolje, dårlige vakumslanger, feil i EGR-systemet (soter ned motoren), sjekk at kjølevannet har riktig farge - grønn (annen farge tyder på blanding av ulike frostvæsker, og da er toppakingen utsatt), reflektorene i hovedlampene er av plast som etterhvert gir svakere lys - som du har funnet ut.
Front wheel drive is for girls
Post Reply