Laserkontroll

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Laserkontroll

Post by Knuts »

Var så heldig å bli stoppet av politiet i laserkontroll i fjor. Laserkontrollen var egentlig motsatt vei så jeg så den på lang avstand, men like før jeg passerer den snudde de den og stoppet meg. Jeg så jo dem lenge før de så meg og holdt 50 allikavel stopper de meg og påstår at jeg kjørte i 66. 4300 kroner og 2 prikker. Jeg nektet og ville se laser målingen. Da skjelte de meg ut foran datteren min og nektet meg å se målingen. Nå må jeg i retten på Fredag da jeg nektet å godta boten. Noen tips hvor man kan finne tidligere dommer/ info om dette. Snakket med en advokat men de skulle ha 10000 for å ta saken og det er jo det dobbelte av hva boten er på. Mvh Knut S
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Laserkontroll

Post by inge »

Søk i domsavsigelser hos lovdata.

Rart de ikke ville vise deg målingen. Det gjorde de helt uoppfordret til meg. Ikke at det betydde så mye. Ett tall som hentes fram via en meny på ett display kan jo være hva som helst.... Jeg kjenner i alle fall ikke oppsettet på dagens laserpistoler ;-) Men politiets laser og min raclogic logger var helt enige, så det var ingen vits i å protistere. Hvis tingrettdommeren skal kunne dømme deg, vil jeg tro i han ønsker å se dokumentasjon på målingen. Da vil jeg anta at du også får tilgang til den. I mitt tilfellet ba jeg om utskrift av politiets anmeldelse og sakspapirer og fikk de av tingretten før rettsaken, på mail av alle ting :roll:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Re: Laserkontroll

Post by Anders Gullstein »

Noen av politiets tjenestemenn vet ikke hvordan de skal kombinere både autoritet og normal folkskikk. Har også opplevd det ved et tilfelle.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Laserkontroll

Post by alfheim »

Men vi vil jo gjerne vite hvordan det gikk da.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
Lotus Type-72
Posts: 205
Joined: 03 Mar 2003 14:46
Location: Follo

Re: Laserkontroll

Post by Lotus Type-72 »

Brev og besøksforbud :wink:
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Laserkontroll

Post by henning »

Lotus Type-72 wrote:Brev og besøksforbud :wink:
Ønskene til Jul er klar ser jeg :lol:
'11 sDrive 35is
---------------------
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Politikontroll

Post by PeR4 »

For noen år siden ble jeg stoppet på Østre Aker vei i Oslo ved midnatt, de lå nokså brått bak meg med blålys. Jeg stoppet og en av de uniformerte kom frem til mitt åpne vindu og hilste høflig: "Hvor mange dommer har du?" Det tok noen sekunder før jeg skjønte hva han sa..
Deretter påsto samme uniformerte at jeg hadde kjørt 15 km/t for fort over en strekning, jeg blånektet. Osv.. Ikke på noe tidspunkt var den uniformerte i nærheten av å oppføre seg. Det hele endte med kun en vanlig men meget grundig sjekk av vognkort/førerkort.

Dette var på slutten av glanstiden til Tveitagjengen i Oslo, og jeg kjørte en biltype som ble endel benyttet av denne gjengen. Sannsynligvis trodde de jeg var med i denne gjengen, og det var årsaken til oppførselen.. Men uansett så må de oppføre seg.

En venn som jobbet på politikammeret den gangen sjekket en meget uoffisiell liste de hadde(har?) på kammeret med "interessante" biler og bileiere i Oslo. Etter denne hendelsen havnet bilen og jeg på lista..
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Laserkontroll

Post by Iceman »

Jeg ble tatt med fotoboks på mosseveien for noen månedersiden, da var det nesten så jeg kjørte av veien på grunn av en slags blitz.
Fint bilde. :lol:

Sist jeg ble tatt i en Laserkontroll var jeg 18år og på vei til Grimstad fra Oslo kl 03:47. kjørte da i 106kmt i 80 sonen. Det var ikke noe prikkesystem den gangen. 8)


Du får ha lykke til med saken din.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Laserkontroll

Post by hmhaga »

Det er ikke så uvanlig at man havner på en liste hos politiet ved brudd på trafikkloven, har vært der selv :wink:
Det er jo egentlig en grei ordning, i stedet for bot/miste lappen får man en ny sjanse. Blir man stoppet på nytt er det ikke like greit å stå på listen - og det er jo hele hensikten.

Egentlig er det jo greit at politiet følger med, de kjenner sitt klientell veldig godt. Visse biltyper knyttes til visse miljøer, sånn er det bare. Da er det greit at de kontrollerer og gjør livet vanskeligere - for de med uærlige hensikter. Har man ikke noen svin på skogen selv, er det jo ikke noe problem.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Laserkontroll

Post by PeR4 »

Til mhhaga.
Nja, det et poeng at jeg ikke kjørte over hastighetsgrensen. De uniformerte påsto +15 km/t, men ga seg, det var sikkert en grunn til det.
Offentlige tjenestemenn skal/må oppføre seg, der oppfatter jeg ikke at det er noen slakke. Har de en dårlig dag eller eller så får de holde igjen.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Re: Laserkontroll

Post by alfa »

Gammel tråd, men hvordan gikk det i retten?
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Post Reply