kritiske nettsider
kritiske nettsider
De bilene jeg har en tendens til å kjøpe blir alltid kritisert av denne nettsiden. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=38643
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Flott at de har kritisk sans. Man trenger ikke være enig med dem.
Har problemer med den selv jeg, synes den ser ut som en forvokst frosk på utsiden, men inni er den så fin at jeg får vann i øya....
Hvordan den er å kjøre kan jeg ikke si noe om, har ikke fått prøve...
Har problemer med den selv jeg, synes den ser ut som en forvokst frosk på utsiden, men inni er den så fin at jeg får vann i øya....
Hvordan den er å kjøre kan jeg ikke si noe om, har ikke fått prøve...
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
http://www.youtube.com/watch?v=_KjAUFoN8QA
Syns den er pen jeg.
Den er veldig god å kjøre, og den går godt.
Syns den er pen jeg.
Den er veldig god å kjøre, og den går godt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Enig, IcemanIceman wrote:http://www.youtube.com/watch?v=_KjAUFoN8QA
Syns den er pen jeg.
Den er veldig god å kjøre, og den går godt.
Jeg har også lyst på en slik Med hengerfeste og Atom på henger, hadde dette vært en perfekt doning på vei til Nürburgring
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Den er mye godt å si om Panamera, men at den er pen er vel et av de mindre brukte ordene om denne bilen?
(I mine øyne ser denne bilen ut som en litt vanskapt 911 som noen har forbarmet seg over, druknet og så hentet opp av vannet igjen etter at den har svulmet opp på alle de gale stedene.)
Men heldigvis er det forskjell på folks smak, hvis ikke så ville jo alle biler vært like..
(I mine øyne ser denne bilen ut som en litt vanskapt 911 som noen har forbarmet seg over, druknet og så hentet opp av vannet igjen etter at den har svulmet opp på alle de gale stedene.)
Men heldigvis er det forskjell på folks smak, hvis ikke så ville jo alle biler vært like..
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Jeg synes heller ikke Panamera er en pen bil, langt derifra - men at den har andre kvaliteter som størrelse og kraft er det ingen tvil om.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Svein Erling
- Posts: 466
- Joined: 04 Mar 2003 23:58
- Location: Trondhjæm
- Contact:
Re: kritiske nettsider
Jon Winding-Sørensen er litt som sin tidligere sjef LJK Setright, Jon elsker å se på biler med kritiske øyne, ikke bare teknisk eller designmessig, men også rent filosofisk. Og filosofisk sett er jo en Panamera GTS i bunn og grunn en vanlig Panamera med noen nesten usynlige detaljendringer. Muligens er disse detaljendringene nok til å forandre bilen kjøremessig og opplevelsesmessig, men det er jo litt dumt at omtrent den eneste synlige forskjellen er GTS-emblemet på hekken (eller hvor nå det sitter).Iceman wrote:De bilene jeg har en tendens til å kjøpe blir alltid kritisert av denne nettsiden. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=38643
Det blir litt som om dama di hadde pyntet seg til fest ved kun å male på litt mørkere øyeskygge og skifte til et skjørt som var en eneste cm kortere enn vanlig. Et skjørt som i tillegg hadde et lite S-emblem på skjørtekanten. Kanskje dette var akkurat nok endringer for din smak, mens vi andre hadde knapt oppfattet forskjellen. Ikke før du viste oss emblemet, og selv da ville vi synes endringen ikke var noe å rope hurra for.
JWS gjengir aldri pressemeldinger ukritisk. Han sjekker heller reelle forskjeller og skriver om det. Det er ærligere. Mange av oss liker stilen hans, selv om vi ikke alltid er enig i konklusjonene hans.
Re: kritiske nettsider
Pussig at JWS gang på gang storroser Fiat sine uendelig mange face-liftsSvein Erling wrote:Jon Winding-Sørensen er litt som sin tidligere sjef LJK Setright, Jon elsker å se på biler med kritiske øyne, ikke bare teknisk eller designmessig, men også rent filosofisk. Og filosofisk sett er jo en Panamera GTS i bunn og grunn en vanlig Panamera med noen nesten usynlige detaljendringer. Muligens er disse detaljendringene nok til å forandre bilen kjøremessig og opplevelsesmessig, men det er jo litt dumt at omtrent den eneste synlige forskjellen er GTS-emblemet på hekken (eller hvor nå det sitter).Iceman wrote:De bilene jeg har en tendens til å kjøpe blir alltid kritisert av denne nettsiden. http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=38643
Det blir litt som om dama di hadde pyntet seg til fest ved kun å male på litt mørkere øyeskygge og skifte til et skjørt som var en eneste cm kortere enn vanlig. Et skjørt som i tillegg hadde et lite S-emblem på skjørtekanten. Kanskje dette var akkurat nok endringer for din smak, mens vi andre hadde knapt oppfattet forskjellen. Ikke før du viste oss emblemet, og selv da ville vi synes endringen ikke var noe å rope hurra for.
JWS gjengir aldri pressemeldinger ukritisk. Han sjekker heller reelle forskjeller og skriver om det. Det er ærligere. Mange av oss liker stilen hans, selv om vi ikke alltid er enig i konklusjonene hans.
og dekalmodeller på rekke og rad da.....
Kan det ha noe med hvem som sponser turen......
- Svein Erling
- Posts: 466
- Joined: 04 Mar 2003 23:58
- Location: Trondhjæm
- Contact:
Jeg tror nok JWS har en forkjærlighet for Italia. Han studerte bilteknikk der nede en gang i tiden og har tittelen Dottore Ingeniore Automobili (eller noe sånt) på rullebladet. Han eier en gammel racing-Ducati med heldekkende aluminiumskåpe og har også hatt en mer moderne Ducati-sykkel for MC-kjøring på somrene. Dessuten har 3-hjulingen hans, en britisk Morgan-replika, en V-motor fra Moto Guzzi i fronten.
I en periode da kollegaene hadde dille på RC-modeller kjøpte han seg en Ducatimodell uten svinghjul. Han fortalte meg at det vanskeligste var å holde balansen på doningen når modellen hadde snudd og kom i mot ham.
Jeg har snakket en del med ham privat (vi har begge en interesse for bl.a sportslige 3-hjulsbiler), og i tillegg til interesse for små italienske biler (bl.a ville Giannini-trimmede Fiat 500 Nouva) og gamle Tatraplan (han hadde 8 slike da jeg traff ham for andre gang tidlig på 80-tallet), har han også en særlig interesse for gamle britiske Bristol-biler. Han eier (eide) en Bristol 404 som han via bekjentskap med Uwe Bahsen fikk vindtunelltestet i Fords vindtunell, under dekke av å skrive en artikkel om Uwe Bahsens avgang som Ford-designsjef. JWS har også en skuff full av diecast-modellbiler, alle sammen fremstiller Bristol-biler.
JWS kjenner mange nøkkelpersoner innen europeisk bilindustri og har mer kunnskap om bilteknikk enn de fleste norske biljournalister. Og han krydrer ofte artiklene sine med denne kunnskapen.
JWS var forresten den første som privatimporterte en Fiat Multipla til Norge, fordi han syntes bilen var genial.
Jeg liker ham, både som bilentusiast og som biljournalist. Han forsøkte oppriktig å hjelpe oss på bilforum.moo.no den gangen vi prøvde å spore opp en ombygd Citroën 2CV ved å skrive om saken og forumet på bilnorge.no og bruke kontaktnettet sitt:
http://www.raggus.net/bilforum/viewtopic.php?f=2&t=460
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27211&tid=
Og sannelig var det JWS' kontaktnett som løste gåten:
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php ... 268&tid=10
I en periode da kollegaene hadde dille på RC-modeller kjøpte han seg en Ducatimodell uten svinghjul. Han fortalte meg at det vanskeligste var å holde balansen på doningen når modellen hadde snudd og kom i mot ham.
Jeg har snakket en del med ham privat (vi har begge en interesse for bl.a sportslige 3-hjulsbiler), og i tillegg til interesse for små italienske biler (bl.a ville Giannini-trimmede Fiat 500 Nouva) og gamle Tatraplan (han hadde 8 slike da jeg traff ham for andre gang tidlig på 80-tallet), har han også en særlig interesse for gamle britiske Bristol-biler. Han eier (eide) en Bristol 404 som han via bekjentskap med Uwe Bahsen fikk vindtunelltestet i Fords vindtunell, under dekke av å skrive en artikkel om Uwe Bahsens avgang som Ford-designsjef. JWS har også en skuff full av diecast-modellbiler, alle sammen fremstiller Bristol-biler.
JWS kjenner mange nøkkelpersoner innen europeisk bilindustri og har mer kunnskap om bilteknikk enn de fleste norske biljournalister. Og han krydrer ofte artiklene sine med denne kunnskapen.
JWS var forresten den første som privatimporterte en Fiat Multipla til Norge, fordi han syntes bilen var genial.
Jeg liker ham, både som bilentusiast og som biljournalist. Han forsøkte oppriktig å hjelpe oss på bilforum.moo.no den gangen vi prøvde å spore opp en ombygd Citroën 2CV ved å skrive om saken og forumet på bilnorge.no og bruke kontaktnettet sitt:
http://www.raggus.net/bilforum/viewtopic.php?f=2&t=460
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=27211&tid=
Og sannelig var det JWS' kontaktnett som løste gåten:
http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php ... 268&tid=10
-
- Posts: 14
- Joined: 27 Oct 2009 12:19
Jeg har også alltid likt hans snert i kommentarene, og det lekker stadig igjennom at han vet hva han snakker om i hans artikler. At han valgte Multipla som bruksbil kom ikke som en overraskelse, alle med sans for bil liker jo disse.Svein Erling wrote:
JWS var forresten den første som privatimporterte en Fiat Multipla til Norge, fordi han syntes bilen var genial.
- Svein Erling
- Posts: 466
- Joined: 04 Mar 2003 23:58
- Location: Trondhjæm
- Contact:
JWS får nok prøvekjøre og omtale nye biler (bl.a fikk han prøvekjøre Guiletta da den var ny, en bil han skamroste), men jeg har inntrykk av at han nesten aldri har deltatt i skikkelige tester, i hvert fall de siste årene. Da tar Stein Pettersen og de andre over poengskjemaene og de grundigere analysene. De få skikkelige biltestene fra JWS jeg har lest de siste årene har han skrevet mer om interessante opphengsløsninger enn om brukervennlige bagasjerom.