Jo det kan nok stemme det Prisen var noe lavere enn det THB antyder i sine utregningergtornes wrote:Definitivt på tide at det kom en 1.6 til inn til landet
Det er vel ikke tilfeldigvis den Orange som har ligget på mobile.de?
Import av Lotus Elise
Re: Import av Lotus Elise S
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Import av Lotus Elise S
Uansett pris, gratulerer så mye. som webmaster sier, det var på tide. Men det var noe relativt annet en det du har sett på tidligere da.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Import av Lotus Elise S
Noe offtopic, men det der må være den råeste "koppholderen" jeg har sett!gtornes wrote:Utkast til annonse finnes her: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33731082
Feit bil. Grattis til OP også...
Re: Import av Lotus Elise S
Når du sier det.... Dette er kanskje den detaljen ved min bil som jeg har fått flest kommentarer på....Hauk wrote: Noe offtopic, men det der må være den råeste "koppholderen" jeg har sett!
Jo, og gratulerer så klart.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Import av Lotus Elise S
THB wrote: Eksempel 2: 03/2010, Chrome Orange, 19.500 km, €26.806 (mwst. ausweisbar)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =152245760
Totalpris for dette kjøretøyet inkludert avgifter: 322 071,73
Steike, det kaller jeg en god pris... Regner med at du gjør importen selv da? Kunne vært greit å høre litt om erfaringer med det i såfall.NoBrain wrote:Jo det kan nok stemme det Prisen var noe lavere enn det THB antyder i sine utregningergtornes wrote:Definitivt på tide at det kom en 1.6 til inn til landet
Det er vel ikke tilfeldigvis den Orange som har ligget på mobile.de?
Noen som hiver seg over den laser blå som fortsatt ligger ute?
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Re: Import av Lotus Elise S
Prisen på den aktuelle bilen har falt noe, og med litt ekstra prutning og bedre valutakurs enn da du gjorde beregningen så kommer jeg ut rimeligere selv med importhjelp.
Jeg har COC/EEC på den blå Elisen for de som er interessert Forhandler på den blå svarte veldig raskt så det forsåvidt bare å ta kontakt. Hvis du ordner kontraksforhandlingen selv og bruker Øivind Johansen Transport AS til transport, fortolling og visning så burde den blå Elisen kunne leveres ferdig i Drammen for ca. 310.000++ NOK (med dagens valutakurs og standard prutningsmonn). Om du bruker importhjelp så kommer det ca. 10.000 NOK i tillegg. Det er forsåvidt ikke mange LHD Elise 1.6 til salgs på mobile24.no med momsfradrag så for de som er interessert i en "rimelig" Elise 1.6 så er dette noe enn absolutt bør vurdere. Alternativet er å hente inn Lotus Elise fra USA.
Jeg ser nå også at en meget fin K-serie Elise er til salgs til ny vårpris.
Jeg har COC/EEC på den blå Elisen for de som er interessert Forhandler på den blå svarte veldig raskt så det forsåvidt bare å ta kontakt. Hvis du ordner kontraksforhandlingen selv og bruker Øivind Johansen Transport AS til transport, fortolling og visning så burde den blå Elisen kunne leveres ferdig i Drammen for ca. 310.000++ NOK (med dagens valutakurs og standard prutningsmonn). Om du bruker importhjelp så kommer det ca. 10.000 NOK i tillegg. Det er forsåvidt ikke mange LHD Elise 1.6 til salgs på mobile24.no med momsfradrag så for de som er interessert i en "rimelig" Elise 1.6 så er dette noe enn absolutt bør vurdere. Alternativet er å hente inn Lotus Elise fra USA.
Jeg ser nå også at en meget fin K-serie Elise er til salgs til ny vårpris.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Import av Lotus Elise S
Koppholder, Lotus style kalles detHauk wrote:
Noe offtopic, men det der må være den råeste "koppholderen" jeg har sett!
Selv om er vel strengt tatt mer egnet til de fleste flasker enn kopper jeg har vært borti.
Bra video av den i bruk her ved ca 2:12
Re: Import av Lotus Elise S
NoBrain: Høres ut som du har gjort deg et skikkelig godkjøp Min erfaring med 1.6 modellen er i alle fall udelt positiv så er siker på at du har mye å glede deg til.
Må jo si jeg synes det høres mye mer fornuftig ut å ha sparepengene dine i en Elise enn i aksjefond også
Er jo helt riktig det du også sier om at det ikke er så mange 2010 1.6 modeller der ute, noe som etter hva jeg har hørt fra fabrikken henger sammen med at produksjonen av S3 i 2010 var ganske begrenset. Hvis jeg husker riktig at din bil ble førstegangs registrert 1/3/2010 lurer jeg faktisk på om din bil faktisk er denne eks-pressebilen. Regner med at du kan sjekke i serviceheftet om så er tilfeller, noe som jo ville være litt kult da det finnes masser av bilder og videoer av den på nettet
Må jo si jeg synes det høres mye mer fornuftig ut å ha sparepengene dine i en Elise enn i aksjefond også
Er jo helt riktig det du også sier om at det ikke er så mange 2010 1.6 modeller der ute, noe som etter hva jeg har hørt fra fabrikken henger sammen med at produksjonen av S3 i 2010 var ganske begrenset. Hvis jeg husker riktig at din bil ble førstegangs registrert 1/3/2010 lurer jeg faktisk på om din bil faktisk er denne eks-pressebilen. Regner med at du kan sjekke i serviceheftet om så er tilfeller, noe som jo ville være litt kult da det finnes masser av bilder og videoer av den på nettet
Re: Import av Lotus Elise S
Og enda en ble lagt ut i går, min gamle http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33747747NoBrain wrote:Jeg ser nå også at en meget fin K-serie Elise er til salgs til ny vårpris.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Re: Import av Lotus Elise S
For tiden hele 12 Eliser til salgs på finn.no http://www.finn.no/finn/car/used/result ... /MAKE=7191 Tydelig at det er blitt vår
Ser at den blå Lotus Elise 1.6 fortsatt er til salgs http://www.mobile24.no/autos/details/15 ... aser-Blau,. Jeg fikk en epost fra forhandler for en uke siden som lurte på om jeg fortsatt er interessert, så jeg tror det er mulig å prute litt hvis man ønsker å ta denne inn til Norge
Vær obs på at avgiftsberegningen på mobile24.no er feil da den bruker 196 g/km CO2. Jeg har COC/EEC-papirer på denne bilen som bekrefter utslipp på 149 g/km.
Ser at den blå Lotus Elise 1.6 fortsatt er til salgs http://www.mobile24.no/autos/details/15 ... aser-Blau,. Jeg fikk en epost fra forhandler for en uke siden som lurte på om jeg fortsatt er interessert, så jeg tror det er mulig å prute litt hvis man ønsker å ta denne inn til Norge
Vær obs på at avgiftsberegningen på mobile24.no er feil da den bruker 196 g/km CO2. Jeg har COC/EEC-papirer på denne bilen som bekrefter utslipp på 149 g/km.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Import av Lotus Elise S
Ser det ligger noen ute ja, inkl den gule min, men lite respons. Har hatt 3 henvendelser, men ingen som har endt opp med å bli noe seriøst utav. Jeg vil nok påstå at min er den som er i best stand, lavest km, og har alt det riktige utstyret, og ligger nest lavest i pris. Har nå hatt ca 7500 visninger på annonsen, men som sagt, lite respons ellers. Er det virkelig så vanskelig å selge en slik liten og morsom bil?
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Import av Lotus Elise S
Er enig at din gule synes som det absolutt beste kjøpet for tiden på finn.no. Markedet for slike biler er nok ikke så veldig stort og det gjelder å treffe på den rette entusiasten som ønsker å kjøpe bilen.
Jeg har sett på kjøp av Eliser i Norge i noen somre nå og min personlige mening er at de fleste er overprisede. Især gjelder dette S1-modellene og de første S2-modellene med K-motor. Tilgjengeligheten av f.eks. nyere Toyota-modeller, som er forholdvis rimelige å importere fra USA, har nok ødelagt markedet for K-motorene. At K-motorene har litt "frynsete", dog kanskje overdrevet, rykte hjelper ikke saken heller. Det kan jo også ha en sammenheng med at eieren egentlig ikke ønsker å selge bilen
Din er meget godt holdt, jfr. tråden din. Så at den er verdt noen ekstra tusenlapper er det ingen tvil om. Jeg hadde kjøpt din bil til ny redusert prisforlangende om jeg ikke allerede hadde gått videre med et annet kjøp. Jeg regner med at det begynner å klø i gassfoten til enkelte når sommeren/banesesongen starter snart og at det da vil være lettere å selge bilen Pass på så den ikke går billigere enn mitt bud da, det ville vært litt ergelig
Den blå på mobile.de er nå borte så det er ikke lenger mulig å ta inn en "rimelig" Elise 1.6 til landet. Så da gjenstår kun det norske markedet, hvis en ikke går for bilimport fra USA eller en billig RHD fra England.
Jeg har sett på kjøp av Eliser i Norge i noen somre nå og min personlige mening er at de fleste er overprisede. Især gjelder dette S1-modellene og de første S2-modellene med K-motor. Tilgjengeligheten av f.eks. nyere Toyota-modeller, som er forholdvis rimelige å importere fra USA, har nok ødelagt markedet for K-motorene. At K-motorene har litt "frynsete", dog kanskje overdrevet, rykte hjelper ikke saken heller. Det kan jo også ha en sammenheng med at eieren egentlig ikke ønsker å selge bilen
Din er meget godt holdt, jfr. tråden din. Så at den er verdt noen ekstra tusenlapper er det ingen tvil om. Jeg hadde kjøpt din bil til ny redusert prisforlangende om jeg ikke allerede hadde gått videre med et annet kjøp. Jeg regner med at det begynner å klø i gassfoten til enkelte når sommeren/banesesongen starter snart og at det da vil være lettere å selge bilen Pass på så den ikke går billigere enn mitt bud da, det ville vært litt ergelig
Den blå på mobile.de er nå borte så det er ikke lenger mulig å ta inn en "rimelig" Elise 1.6 til landet. Så da gjenstår kun det norske markedet, hvis en ikke går for bilimport fra USA eller en billig RHD fra England.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Import av Lotus Elise S
Tommy,
Vet ikke hvordan været er om dagen der du bor, men de to første ukene min lå ute hadde jeg bare en henvendelse, men nå etter at det i forrige uke ble varmt i været løsnet det. Har den siste uken hatt seks henvendelser på bilen, hvorav to som har ringt bare i dag. Tre har allerede vært og prøvekjørt, hvorav en har sagt han vil gi et bud før påske, og en annen gav meg et bud (riktignok for lavt til at jeg tror jeg sier ja) på bilen usett!
Vær tålmodig, så skal du nok se at kjøperne dukker opp.
Vet ikke hvordan været er om dagen der du bor, men de to første ukene min lå ute hadde jeg bare en henvendelse, men nå etter at det i forrige uke ble varmt i været løsnet det. Har den siste uken hatt seks henvendelser på bilen, hvorav to som har ringt bare i dag. Tre har allerede vært og prøvekjørt, hvorav en har sagt han vil gi et bud før påske, og en annen gav meg et bud (riktignok for lavt til at jeg tror jeg sier ja) på bilen usett!
Vær tålmodig, så skal du nok se at kjøperne dukker opp.
Re: Import av Lotus Elise S
Her nede på jæren har vi hatt +10 (og enda høyere) i flere uker nå, og jeg har også hatt noen som sier de skal komme med bud, men hører ikke noe mere, og et par henvendelser fra noen som tror de skal få bilen "gratis" Får bare vente å se, den står trygt innelåst i en lånt garasje, og der blir den til en ny eier vil overta den.
Hvilken har du for salg?
Jeg har hatt snart 8000 visninger på annonsen, på litt over en måned, så det er nok noen som sitter i tenkeboksen.
Hvilken har du for salg?
Jeg har hatt snart 8000 visninger på annonsen, på litt over en måned, så det er nok noen som sitter i tenkeboksen.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Import av Lotus Elise S
Ekstremt lekker 2011 Elise S hos Lotus i Roma med 0 km på telleren:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... 53678.html
Innkjøpspris: 292.581 kr
Moms: 73.175 kr
Avgifter: 74.301 kr
Totalt: 440.000 kr (ca.)
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... 53678.html
Innkjøpspris: 292.581 kr
Moms: 73.175 kr
Avgifter: 74.301 kr
Totalt: 440.000 kr (ca.)
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)