No offence taken,kos dere ikveld:)Iceman wrote:Vi sitter å drikker, edit dette innlegget.
Porsche er igjen banket ned i støvlene;)
Nei jeg har ikke kjørt så mye på bane her hjemme, men jeg har noen hundre runder på Ringen.cv1515 wrote:Kjører du mye på bane?
Har vel bare vært på 2-3bane dager her hjemme, gleder meg til å lære nye Rudskogen med Ferdinand.
Kansje vi snakkes der.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ikke verst,har ikke vært på ringen jeg,men kjørt litt på Våler og rudskogen.Blir småtteri mot ringen det.....
Vi snakkes kanskje der ja:)
Vi snakkes kanskje der ja:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Men når det er sagt,så ser jeg att min skriving om GTR irriterer
div forumbrukere her,og det er ikke meningen,så jeg legger
ned min propaganda av den Japanske samuraien å lar dere
være ifred med sportsbilene Deres.Så slipper jeg kanskje bråk hvis jeg
stiller opp på ett banetreff med Dere.
div forumbrukere her,og det er ikke meningen,så jeg legger
ned min propaganda av den Japanske samuraien å lar dere
være ifred med sportsbilene Deres.Så slipper jeg kanskje bråk hvis jeg
stiller opp på ett banetreff med Dere.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
-
- Posts: 217
- Joined: 19 Jul 2007 11:02
GT-R
Fikk med meg Top Gear her om dagen, og gutta testet 2012 modellen mot Jaguar XKR-S, som var helt rått parti i GT-R favør : http://www.youtube.com/watch?v=4KBW5A03N6k
og del 2 i samme test og program : http://www.youtube.com/watch?v=CNAI0e3o ... re=related
Nûrburgring har nå jeg også kjørt en del ganger nå, er ikke sikker på om det er flere enn 200 runder nå, men har "haiket" med en en R35 og alt annet forsvant bak oss bl.a. mye gromt både fra Stuttgart og Ingolstadt m. fl. Det var en 2009 modell og som tidligere nevnt.... ett par runder så var det "cooling down time". De første modellene hadde lett for å få for høy temp. på olja i diff. og gearkasse. De har blitt utbedret som en av "barnesykdommene" GT-R'n hadde.
Som Inge sier, så hjelper det ikke med mye motor hvis man ikke kjenner banen og det er fra Ex Muhle til Hohe Acht motor vil ha noe å si siden det er ganske bratt parti oppover her med slakke svinger og noen rette strekk + ett par partier til i Pflanzgarten og etter Galgenkopf til Hohenrain.
Det skal noe guts til å kjøre Nurburgring raskt og man MÅ kjenne banen svært godt for å være rask der. Jeg kjører ifra mye gromt med Suzuki Swift Sport med 130 til 150 BHP, men IKKE gutta som kan banen og kjører ofte her, men det virker som det er svært mange der nede som er en tur innom bare for å prøve litt... Dem som er her ofte møter man tidlig på morgenen og sent på ettermiddagen i helgene når dem skal kjøre og på ukedagene når traffikken der er mindre.
Så om man kommer med GT-R, F. 360 eller bedre, GT3 osv hjelper det ikke noe om man kun har vært her og kjørt noen få runder fra før. Noen av svingene er ok å ta i 150 - 160, men dem samme svingene kan taes mye fortere, men da kjenner man mye bedre ujevnhetene og lite skal til for å fly rett av og marginene kryper fryktelig når man er ikke på rett spor / racinglinja... + alle andre som kan fucke opp runden din og involvere deg i dems ulykke
GT-R R35 er en drømmebil i mine øyne, så hvis Nissan har fått skikk på kjøleproblemene slik at den kan kjøres runde på runde på Ringen er den en unik kjøremaskin skulle jeg tro i alle henseende, og utseendet appelerer til meg mye mer nå en det gjorde første gang jeg så'n også !
Hvis ikke, så ville jeg valgt Porcshe GT3 RS 997, "uknuselig " bil og kan kjøre runde på runde på runde .... Desverre har jeg ikke råd til den ene eller den andre av de to, men GT-R'n er innen rekkevidde på svenske skilt, men ikke på norske for meg desverre
Håper jeg får sett og kanskje sittet på med deg en dag i din R35 CV1515
Håper debatten raser videre, GT-R er "hot topic" på dem fleste bilfora. med hater / liker debatter.. Nissan har fått det slik dem ville, enorm PR....
og del 2 i samme test og program : http://www.youtube.com/watch?v=CNAI0e3o ... re=related
Nûrburgring har nå jeg også kjørt en del ganger nå, er ikke sikker på om det er flere enn 200 runder nå, men har "haiket" med en en R35 og alt annet forsvant bak oss bl.a. mye gromt både fra Stuttgart og Ingolstadt m. fl. Det var en 2009 modell og som tidligere nevnt.... ett par runder så var det "cooling down time". De første modellene hadde lett for å få for høy temp. på olja i diff. og gearkasse. De har blitt utbedret som en av "barnesykdommene" GT-R'n hadde.
Som Inge sier, så hjelper det ikke med mye motor hvis man ikke kjenner banen og det er fra Ex Muhle til Hohe Acht motor vil ha noe å si siden det er ganske bratt parti oppover her med slakke svinger og noen rette strekk + ett par partier til i Pflanzgarten og etter Galgenkopf til Hohenrain.
Det skal noe guts til å kjøre Nurburgring raskt og man MÅ kjenne banen svært godt for å være rask der. Jeg kjører ifra mye gromt med Suzuki Swift Sport med 130 til 150 BHP, men IKKE gutta som kan banen og kjører ofte her, men det virker som det er svært mange der nede som er en tur innom bare for å prøve litt... Dem som er her ofte møter man tidlig på morgenen og sent på ettermiddagen i helgene når dem skal kjøre og på ukedagene når traffikken der er mindre.
Så om man kommer med GT-R, F. 360 eller bedre, GT3 osv hjelper det ikke noe om man kun har vært her og kjørt noen få runder fra før. Noen av svingene er ok å ta i 150 - 160, men dem samme svingene kan taes mye fortere, men da kjenner man mye bedre ujevnhetene og lite skal til for å fly rett av og marginene kryper fryktelig når man er ikke på rett spor / racinglinja... + alle andre som kan fucke opp runden din og involvere deg i dems ulykke
GT-R R35 er en drømmebil i mine øyne, så hvis Nissan har fått skikk på kjøleproblemene slik at den kan kjøres runde på runde på Ringen er den en unik kjøremaskin skulle jeg tro i alle henseende, og utseendet appelerer til meg mye mer nå en det gjorde første gang jeg så'n også !
Hvis ikke, så ville jeg valgt Porcshe GT3 RS 997, "uknuselig " bil og kan kjøre runde på runde på runde .... Desverre har jeg ikke råd til den ene eller den andre av de to, men GT-R'n er innen rekkevidde på svenske skilt, men ikke på norske for meg desverre
Håper jeg får sett og kanskje sittet på med deg en dag i din R35 CV1515
Håper debatten raser videre, GT-R er "hot topic" på dem fleste bilfora. med hater / liker debatter.. Nissan har fått det slik dem ville, enorm PR....
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo