Ryktene har startet for lenge siden. Sånn ser Alfa Romeo Giulia ut denne uka Jeg aner forresten ikke hvem som har tegnet denne skissen, og samma kan det være. Vi får allikevel alltid sjokk når de avduker i Geneve. Følg med ...
I 2013 ...
Re: I 2013 ...
Og sånn ser den siste skissen fra Lorenzo Ramaciotti ut. 2013 er nå blitt 2014, og bilen i D-segmentet (Passat, Insignia, Mondeo etc. etc.) skal ha RWD og sjans for AWD i følge de som lever av å gjette på sånt. Ingenting er nevnt om Sportwagon-utgave, og heller ikke noe om motorisering.
Re: I 2013 ...
Har nettop fått August utgaven av CAR magazine. Hovedstoryen er "6 cars to save Alfa Romeo". Løp ned på Narvesen Continentalhjørnet å kjøp...
Preview her:
Preview her:
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: I 2013 ...
Og her er forsiden. Ser lovende ut synes jeg
Og det står i teksten at det skal komme en Sportswagen, så da kan jeg bytte bil igjen..
Og det står i teksten at det skal komme en Sportswagen, så da kan jeg bytte bil igjen..
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: I 2013 ...
Blir det RWD nå?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: I 2013 ...
Håper det blir RWD, men hvis ikke så håper jeg i det minste på en benzina turbo Sportwagon Q4 (AWD) som passer avgiftsnivået i Norge. Ryktes også om dette på neste Giulietta i 2014. I så fall er det ikke utenkelig at jeg bytter ut bruksbilen med en ny Alfa Romeo
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: I 2013 ...
Det blir RWD OG AWD på Guilia'en - bekreftet fra mange kilder, også denne artikkelen.
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Re: I 2013 ...
Aner ikke om det blir RWD på Giuliaen, men det er vel strengt tatt på tide. Om man ser bort fra de supersjeldne 8C og SZ, er det i år 20 år siden den siste bakhjulsdrevne Alfaen gikk ut av salg. Det er uansett aldri mangel på rykter om nye Alfamodeller siden de stort sett endrer alt - hver gang - og ikke kaller faceliftene sine "innovasjon" (eller "vorsprung" for den saks skyld). Den eneste forskjellen på min ville gjetting og bilblekkeskribentenes ville gjetting, er at sistnevnte ofte har et mye høyere representasjonsbudsjett Det kan virke som en del av disse gjette-artiklene er skrevet mens budsjettet brukes Det går faktisk også rykter om at Giulia blir FWD, så da er vi like langt.
Legger merke til at de igjen drar fram Pininfarinas 2uettotanta jubileumskonsept fra 2010 (ref. dette med representasjonsbudsjett). Fin bil, bevares, men jeg tviler på at Ramaciotti gidder å bryte med designlinja si bare for å få en "f" på forskjermen. Dette var en ren showbil og var ikke beregnet for produksjon. Den hadde ikke en gang sikkerhetsbelter, og NCAP-rating gidder jeg ikke en gang snakke om. Det hadde nok blitt fin omtale i norske tabloider som på ukesbasis sammenligner småflikkingen på de tyske storselgernes nye modeller med Jesu tilbakekomst.
Men uansett hvordan man snur og vender på det, så blir Giulia en tradisjonell Alfa; en sporty familiesedan som får andre enn regnskapsføreren din til å smile. Det er kanskje vanskelig å få øye på i all viraken rundt de mer sære modellene, men det er nå dette de egentlig har holdt på med siden masseproduksjonen startet i 1951.
MiTo, Giulietta, Spider, Giulia og 4C. Plutselig var modellrekken komplett. Om noen savner direktørbilen alá 166, så er det nok dessverre Maseratis jobb fra nå av. Slik jeg ser det kommer det ikke en 166-erstatter det står Alfa Romeo på, men Maserati. Den skal bygges på samme fabrikk som 4C og blir definitivt bakhjulsdrevet. Og ... dyr.
Legger merke til at de igjen drar fram Pininfarinas 2uettotanta jubileumskonsept fra 2010 (ref. dette med representasjonsbudsjett). Fin bil, bevares, men jeg tviler på at Ramaciotti gidder å bryte med designlinja si bare for å få en "f" på forskjermen. Dette var en ren showbil og var ikke beregnet for produksjon. Den hadde ikke en gang sikkerhetsbelter, og NCAP-rating gidder jeg ikke en gang snakke om. Det hadde nok blitt fin omtale i norske tabloider som på ukesbasis sammenligner småflikkingen på de tyske storselgernes nye modeller med Jesu tilbakekomst.
Men uansett hvordan man snur og vender på det, så blir Giulia en tradisjonell Alfa; en sporty familiesedan som får andre enn regnskapsføreren din til å smile. Det er kanskje vanskelig å få øye på i all viraken rundt de mer sære modellene, men det er nå dette de egentlig har holdt på med siden masseproduksjonen startet i 1951.
MiTo, Giulietta, Spider, Giulia og 4C. Plutselig var modellrekken komplett. Om noen savner direktørbilen alá 166, så er det nok dessverre Maseratis jobb fra nå av. Slik jeg ser det kommer det ikke en 166-erstatter det står Alfa Romeo på, men Maserati. Den skal bygges på samme fabrikk som 4C og blir definitivt bakhjulsdrevet. Og ... dyr.