Toyota ft86.Noen som vet mere om denne?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb »

webmaster wrote:Moro at Toyota endelig produserer noe vettugt igjen, synes den er pen jeg, og en turtallsvillig 2-liter er ikke feil!
+1

Skulle ikke forundre meg om den hadde ganske bra kjøreegenskaper heller. (har et vagt minne fra da vi testet siste generasjon MR2 i sin tid)

Og dersom man mener at 200hk er for lite så er jo det mulig å rette på...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Ja for en turtallmaskin, den går jo helt opp til 7450.- O/min
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

hagenisse wrote: Vente på en Sti-versjon?
STI versjonen kommer våren 2012 til USA, så da får man vel ringe et import firma og ta inn en.
Har også lest at Toyota 86 får en V6 3.5L, men dette er ikke bekreftet.

Det skjer jo så mye nå, så kansje man skulle vente å se hvordan den nye Supraén og den nye MR2èn blir før man kjøper en Japse.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Toyota har testa den på Ringen, VLN i år.
http://youtu.be/IlxXimoLpCA

Morro å vist ossen rundetider den har kjørt på (uten trafikk) ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Her får man tak i Turbo og Carbon Kitt 8)
http://youtu.be/eQjRK8-kXQ4
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Post by vids »

Iceman wrote:Ja for en turtallmaskin, den går jo helt opp til 7450.- O/min
Hehe, det tenkte jeg også på. Det er jo lavere turtall enn turbomotorene til STI :)

Orginal sti fra 99-00 hadde sperre på 8200rpm, eksempelet er tilfeldig plukket siden det er de toppene jeg har i min bil.

Men skal ikke klage jeg altså, hadde passet meg greit med en avgiftsvennlig vedlikeholdsfri sportsbil med nybilgaranti akkurat nå (stikkord for andre vedlikeholdsoppgaver jeg har: hus, barn, kone).
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Turtallsmaskin har jo ikke bare med hvor høyt turtall den kan dra til, men hvor effekten faktisk kommer.

M42 i BMW 318is er jo absolutt en turtallsmaskin, selv om den bare drar til 6500 eller noe sånt. Orginalt drar jo min M52B28 til samme turtall, men den er derimot absolutt ikke glad i turtall. Masse (alt er relativt) effekt nede og midten og dør ut på toppen.

Maks dreiemoment 800rpm under maks turtall bør tilsi en virkelig turtallsmotor. Blir moro!
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Post by vids »

hagenisse wrote:Turtallsmaskin har jo ikke bare med hvor høyt turtall den kan dra til, men hvor effekten faktisk kommer.

M42 i BMW 318is er jo absolutt en turtallsmaskin, selv om den bare drar til 6500 eller noe sånt. Orginalt drar jo min M52B28 til samme turtall, men den er derimot absolutt ikke glad i turtall. Masse (alt er relativt) effekt nede og midten og dør ut på toppen.

Maks dreiemoment 800rpm under maks turtall bør tilsi en virkelig turtallsmotor. Blir moro!
Skal man følge den logikken kan du jo lage en turtallsmaskin av din motor kun ved å senke turtallssperra til 4500rpm ;)
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

vids wrote:Skal man følge den logikken kan du jo lage en turtallsmaskin av din motor kun ved å senke turtallssperra til 4500rpm ;)
Nei, da vil den jo dra over hele registeret! :twisted:
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Post by vids »

Ollie Marriage, en av journalistene i Evo, og tydeligvis også i top gear webben, har prøvekjørt subaruen. En av de skribentene som jeg faktisk oftest er enig i når det kommer til kjøreegenskaper.

Nå har jeg virkelig lyst på den! En skikkelig manuell gammeldags sportsbil med moderne understell, ultralavt tyngdepunk og minst mulig elektrisk adaptivt tull :)

http://www.topgear.com/uk/car-news/suba ... 2011-12-03

Håper fortsatt på en sti-versjon med litt mer bredding, noe mer hardcore og noen ekstra hester :)
Eneste unødige er baksetene...?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Høres helt knall ut! Hadde greit med uten baksetene jeg også, men på en annen side er jeg glad i å kun åpne en dør når jeg skal ha med meg handleposer.. :lol:
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Post by PeR4 »

hagenisse wrote:Høres helt knall ut! Hadde greit med uten baksetene jeg også, men på en annen side er jeg glad i å kun åpne en dør når jeg skal ha med meg handleposer.. :lol:
Men på langsidene er den kjedelig.. :D
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Ja, men problemet er jo langsidene og ikke bilen.
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Re: Toyota ft86.Noen som vet mere om denne?

Post by torlodbe »

Det antydes en pris på 26-28000 pund i England. Med 2-liter sugemotor vil denne være dårlig tilpasset det norske avgiftssystemet, vil vel ikke forundre meg om denne havner på rundt 500 lapper her på berget.
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Toyota ft86.Noen som vet mere om denne?

Post by hmhaga »

Men jeg skjønner ikke, hvorfor ønsker dere flere hester i denne bilen?! Da vil jo bare prisen skyte i været pga avgiftsregimet, nå kan vi jo håpe at den havner under 500.000. Da er det bare snakk om noen år til folk med normal inntekt har mulighet til å kjøpe brukt/bruktimport.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Post Reply