STI versjonen kommer våren 2012 til USA, så da får man vel ringe et import firma og ta inn en.
Har også lest at Toyota 86 får en V6 3.5L, men dette er ikke bekreftet.
Det skjer jo så mye nå, så kansje man skulle vente å se hvordan den nye Supraén og den nye MR2èn blir før man kjøper en Japse.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Iceman wrote:Ja for en turtallmaskin, den går jo helt opp til 7450.- O/min
Hehe, det tenkte jeg også på. Det er jo lavere turtall enn turbomotorene til STI
Orginal sti fra 99-00 hadde sperre på 8200rpm, eksempelet er tilfeldig plukket siden det er de toppene jeg har i min bil.
Men skal ikke klage jeg altså, hadde passet meg greit med en avgiftsvennlig vedlikeholdsfri sportsbil med nybilgaranti akkurat nå (stikkord for andre vedlikeholdsoppgaver jeg har: hus, barn, kone).
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
Turtallsmaskin har jo ikke bare med hvor høyt turtall den kan dra til, men hvor effekten faktisk kommer.
M42 i BMW 318is er jo absolutt en turtallsmaskin, selv om den bare drar til 6500 eller noe sånt. Orginalt drar jo min M52B28 til samme turtall, men den er derimot absolutt ikke glad i turtall. Masse (alt er relativt) effekt nede og midten og dør ut på toppen.
Maks dreiemoment 800rpm under maks turtall bør tilsi en virkelig turtallsmotor. Blir moro!
hagenisse wrote:Turtallsmaskin har jo ikke bare med hvor høyt turtall den kan dra til, men hvor effekten faktisk kommer.
M42 i BMW 318is er jo absolutt en turtallsmaskin, selv om den bare drar til 6500 eller noe sånt. Orginalt drar jo min M52B28 til samme turtall, men den er derimot absolutt ikke glad i turtall. Masse (alt er relativt) effekt nede og midten og dør ut på toppen.
Maks dreiemoment 800rpm under maks turtall bør tilsi en virkelig turtallsmotor. Blir moro!
Skal man følge den logikken kan du jo lage en turtallsmaskin av din motor kun ved å senke turtallssperra til 4500rpm
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
Ollie Marriage, en av journalistene i Evo, og tydeligvis også i top gear webben, har prøvekjørt subaruen. En av de skribentene som jeg faktisk oftest er enig i når det kommer til kjøreegenskaper.
Nå har jeg virkelig lyst på den! En skikkelig manuell gammeldags sportsbil med moderne understell, ultralavt tyngdepunk og minst mulig elektrisk adaptivt tull
Høres helt knall ut! Hadde greit med uten baksetene jeg også, men på en annen side er jeg glad i å kun åpne en dør når jeg skal ha med meg handleposer..
hagenisse wrote:Høres helt knall ut! Hadde greit med uten baksetene jeg også, men på en annen side er jeg glad i å kun åpne en dør når jeg skal ha med meg handleposer..
Det antydes en pris på 26-28000 pund i England. Med 2-liter sugemotor vil denne være dårlig tilpasset det norske avgiftssystemet, vil vel ikke forundre meg om denne havner på rundt 500 lapper her på berget.
Men jeg skjønner ikke, hvorfor ønsker dere flere hester i denne bilen?! Da vil jo bare prisen skyte i været pga avgiftsregimet, nå kan vi jo håpe at den havner under 500.000. Da er det bare snakk om noen år til folk med normal inntekt har mulighet til å kjøpe brukt/bruktimport.