TVR ?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Are
Posts: 313
Joined: 12 Dec 2003 14:48
Location: Krokstadelva

TVR ?

Post by Are »

Hei
Jeg har begynt å tenke på å gå tilbake til gamle synder og da TVR.
MEN, tydeligvis ikke flust av de der ute i gamle mor Norge. Dette KAN jo ha noe med hvordan avgiftene er utformet og at alle biler med noe mer enn standard 1,6 liter og 100hk får en pris som ikke her helt behagelig.

Jeg har ikke spisset søket eller drømmene inn mot noen spesiell modell (ennå), men jeg bare savner lyyyyyden av en TVR.

Noen som vet om en som (muligens) er til salgs her i Norge ?


Eller, kunne et alternativ være en Sebring-bygget MGB med en TVR 4.0-liters V8 ..... ?



Are
(pr akkurat nå ikke-medlem, men kommer tilbake igjen når det står en sportsvogn i garasjen og barna bare er blitt noe større enn de er nå)
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Hvor bliver alle de ektefølte og engstelige forslagene om Porsche istedet? Jeg bare spør! :lol:
User avatar
Are
Posts: 313
Joined: 12 Dec 2003 14:48
Location: Krokstadelva

Post by Are »

Da min siste sportsvogn blir definert som JENTEBIL av DN.NO (http://www.dn.no/d2/bil/article2171810.ece) så får jeg sikte litt høyere på manneskalaen = TVR. Jeg får jo ekstra hår på brøstet bare ved å uttale navnet, for ikke å nevne hva som skjer når jeg nyter godlyden ...

Porsche, det er for ... 8)

Are
Beintøff
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

Are wrote:Da min siste sportsvogn blir definert som JENTEBIL av DN.NO (http://www.dn.no/d2/bil/article2171810.ece) så får jeg sikte litt høyere på manneskalaen = TVR. Jeg får jo ekstra hår på brøstet bare ved å uttale navnet, for ikke å nevne hva som skjer når jeg nyter godlyden ...

Porsche, det er for ... 8)

Are
Beintøff
Man skal ikke bry seg så mye med hva andre synes :wink:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Are wrote:Porsche, det er for ... 8)

Are
Beintøff
Enig med Inge om hva alle andre mener.
Men hvis Porsche er for... 8)
Hva er da Citroën Berlingo ? :wink:
'11 sDrive 35is
---------------------
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

henning wrote: Men hvis Porsche er for... 8)
Hva er da Citroën Berlingo ? :wink:
Det sier seg selv; Porsche er for...8) akkurat det samme som Berlingo er for Are...

(Og han har ventet lenge på at noen skal kommentere Berlingo'n) :shock:
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

b-havers wrote:(Og han har ventet lenge på at noen skal kommentere Berlingo'n) :shock:
Du vet vi i Kongelig Norsk Sportsvogn Klubb kommer fra delvis møblerte hjem, og holder oss for gode til å være ufine :wink:
Vi simpelt hen hever det ene øyebrynet en smule..
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Berlingo kan bli steintøft!
Image
Image

:lol:
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb »

Luigi wrote:Hvor bliver alle de ektefølte og engstelige forslagene om Porsche istedet? Jeg bare spør! :lol:
Kanskje de uteblir fordi det er alt for mange Porscher?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Tror det kan bli et langt lerret å bleke om vi skal definere "for mange" i Porsche-sammenheng. Tror vi kommer frem til svaret samme kveld som det er klart hva "opplevd kvalitet" og "premiumbil" egentlig innebærer ;)

Det er vanskelig å argumentere mot en Porsche, og der syns jeg hunden ligger begravet; den har ingen vorter, alt er perfekt, den går himla fort, har kjøreegenskaper som går utenpå det aller meste, går sjelden og aldri i stykker og har bra annenhåndsverdi.

Omtrent like gøy som å være på fest med Birken-deltakere en uke før løpet går.
User avatar
Canuto
Posts: 709
Joined: 12 Jan 2005 18:11
Location: Førde

Post by Canuto »

Hva med å ta en fra England?
Plenty å velge mellom der - iallefall utenom Sagaris, som vel er litt vel "uppskattad" ennå.
Nyere brukte har vel fremdeles syndige avgifter, mens de eldre kan vel være ganske greie i så måte. Og mye halloi-lyder likevel.
TVR klubben?
Har du lyst, har du lov. (jeg har for tiden definitivt ikke lov...) :shock:
Så nettopp en Caterham 21 og ble helt mo i knæra. Så grådig mye man skulle ha prøvd. Sukk.

Knud
Caterham 7 Roadsport 1,6 K
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Canuto wrote:Så nettopp en Caterham 21 og ble helt mo i knæra. Så grådig mye man skulle ha prøvd. Sukk.

Knud
Are kan bare trille ned til Sportscar utenfor Drammen for å vurdere en Caterham 21.
Kjørte den tidligere i år, og det er en morsom og rask bil.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Canuto
Posts: 709
Joined: 12 Jan 2005 18:11
Location: Førde

Post by Canuto »

Sukk, ja, og jeg kan umulig dra dit og prøve...
gå'kke an, vett du
:cry:

Knud
Caterham 7 Roadsport 1,6 K
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Hei Are!

Endelig har du vokst opp!! På Pistonheads er det jo MILLIONER av TVR's, det er bare å velge og vrake i modeller og prisklasser. Hvis du skal ha hjelp til å hente den, sitter jeg klar med kofferten!

Leif-Otto
User avatar
Are
Posts: 313
Joined: 12 Dec 2003 14:48
Location: Krokstadelva

Post by Are »

lee wrote:Hei Are!

Endelig har du vokst opp!! På Pistonheads er det jo MILLIONER av TVR's, det er bare å velge og vrake i modeller og prisklasser. Hvis du skal ha hjelp til å hente den, sitter jeg klar med kofferten!

Leif-Otto
Skulle gjerne tatt en tur til UK for å hente en TVR, men har jeg istedenfor kjøpt meg en venter-på-TVR-bil:
http://s1216.photobucket.com/albums/dd3 ... g&newest=1
Are
Gullfarget Berlingo 1,4i med 74 bensinhester og grønne seter, og ikke minst GRØNNE instrumenter
Mazda Mx5 BRG
Post Reply