Kjørebriller/goggles

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Kjørebriller/goggles

Post by raymond »

Det blåser mye i en gammel MG. Jeg trenger nye briller til bruk på langtur. Goggles a la gamledager, men som også går an å bruke utenpå vanlige briller. Mine gamle var fine, men nå er de gått i stykker. Jeg har prøvd i flere MC-butikker, men de har ikke. Noen tips? :?:
User avatar
blitzwolf
Posts: 9
Joined: 05 Nov 2007 17:58

Post by blitzwolf »

Front wheel drive is for girls
GeirK
Posts: 2
Joined: 17 Feb 2009 08:32

Post by GeirK »

raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Post by raymond »

Takker for tipsene, men ingen av disse har en slitt på hver side for de brillene jeg bruker til daglig. Jeg så på Halcyon goggles i en forretning, de så fine ut, men manglet åpninger for stettene på brillene mine. De gogglene jeg hadde, hadde det, men jeg husker ikke hvor jeg fikk tak i dem for flere år siden.
raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Post by raymond »

Takker for tipsene, men ingen av disse har en slitt på hver side for de brillene jeg bruker til daglig. Jeg så på Halcyon goggles i en forretning, de så fine ut, men manglet åpninger for stettene på brillene mine. De gogglene jeg hadde, hadde det, men jeg husker ikke hvor jeg fikk tak i dem for flere år siden.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Mulig de ikke er helt fantastiske, men de er i alle fall svært billige

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/MC/Pe ... -Classic1/
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Post by raymond »

Takk for det, jeg skal faktisk ta meg en tur dit i dag!
raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Post by raymond »

Brillene hos Biltema virket veldig skrøpelige. Jeg dro til Harley-butikken i stedet, og de skal bestille goggles. Jeg håper på dem. Det haster ikke, fort MG'en er ute av drift for tida :cry:
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

raymond wrote: Det haster ikke, fort MG'en er ute av drift for tida :cry:
Muligens lett off topic men, det var da trist å høre. Hva har skjedd?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Toppakningen er gått

Post by raymond »

Verkstedet har undersøkt alt med tenning og bensintilførsel, men har nå kommet til at toppakningen er gått. Ny er bestilt fra England. Jeg håper det er alt...
Og nå kommer finværet også
raymond
Posts: 72
Joined: 18 May 2004 17:46
Location: Oslo
Contact:

Tar aldri slutt

Post by raymond »

Nå har jo ikke været vært helt til topp til nå, men det er likevel litt trist at MGen ikke ser ut til å ville gå denne sommeren. Etter 2 måneder på verksted, der det endte med at jeg måtte bytte stempler og toppakning, er den nå tilbake. Men jeg har hele tiden trodd at det måtte være to feil. Og i dag fikk jeg igjen flere motorstopp på en kort tur til Asker. Det må være noe med tenningssystemet. Alt der er byttet og testet, men verksted mener nå at det må være kondensatoren. På en engelsk/amerikansk diskusjonsside anbefaler de at jeg skifter til Pertronix elektronisk tenning.
Noen kommentarer fra noen som kan noe om dette? (Alle kan mer enn meg i alle fall).
Hvis du vil se bilde av stemplet som var gåent, finner du det her (titelen er jo ikke helt rett):
http://osloray.wordpress.com/2011/07/22 ... ikke-gikk/
Post Reply