Gatebil på Våler 21 Mai På en litt annen måte....

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Gatebil på Våler 21 Mai På en litt annen måte....

Post by mazdafun »

Hei.

Har satt igang ett prosjekt... http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5606423.ece

Får nok brukt snakketøyet den dagen :lol:

Ingen skal si at jeg ikke tar utfordringer :wink:

Om noen skal oppover er de selvfølgelig velkommen innom

Mvh

Frank ove
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

Liker :D
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Post by mazdafun »

Morten H wrote:Liker :D
Takk for det. :D
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Bra tiltak!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
hmsilset
Posts: 106
Joined: 07 Feb 2011 18:26
Location: Romsdalen

Post by hmsilset »

Kjempebra! Både bileiere og firekantede lover har skapt mye frustrasjon for både bilbyggere og biltilsyn..

Eneste jeg hadde spurt om er hvorfor det ikke er påbudt med brannslukningsapparat,bur,sprinkleranlegg og ørtenpunks seler i alle personbiler :) Vel, ihvertfall brannslukningsapparat :wink:
Olemann
Posts: 79
Joined: 10 Dec 2007 18:49
Location: Ås
Contact:

Post by Olemann »

Kjempe bra tiltak Frank Ove. Snakketøyet får nok litt av hvert og jobbe med den helgen.


Lykke til
User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

Det er på tide at det gjøres på denne måten. De tekniske kontrollene som har vært utenfor disse treffene både på rudskogen og vålerbanen skaper bare mer avstand mellom bilbyggere og paragraf(feil)tolkerne hos vegvesenet.

edit: Dette er min favorittkommentar.

"– En del opplever nok regelverket og oss i Statens vegvesen som firkantede og stivbeinte. "
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed »

ThomasB wrote:
edit: Dette er min favorittkommentar.

"– En del opplever nok regelverket og oss i Statens vegvesen som firkantede og stivbeinte. "
helt enig med deg...

men jeg vet de bare utfører en jobb. forhåpentligvis så blir det enklere i fremtiden og han en unik bil :)
Last edited by need4speed on 17 May 2011 22:06, edited 1 time in total.
Shadow_iX
Posts: 1005
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Post by Shadow_iX »

Jeg ser på dette med stor optimisme, og håper på det beste i framtida.. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Da var det gjort...

Post by mazdafun »

Hei.

Sliten, men en veldig fin helg på gatebil. Må slappe litt av, og kommer tilbake med litt evaluering. Post gjerne om dere har hørt noe. :D

Likte kommentaren på dette forumet: http://forum.vccn.no/showthread.php?s=d ... 662&page=2

Klippet ut fra nest nederst på forumet.


er vel å drite meg langsomt nedover leggen dette men dere er ein gjeng sure små sutrekopper...

biltilsynet blir hatet fra første dag dere satt dere på en trimmet moped med slitte dekk og så lenge dere kommer til å leve fordi dere en gang har fått pes, eller enda verre, hørt om noen som har fått pes. at biltilsynet stiller på eit sånt arrangement er deres egen og arrangørene sin feil som tillater det, gatebil har blitt eit stort glamour show som tiltrekker seg mere innteresse enn strengt tatt nødvendig og da er det klart biltilsynet og stiller for å finne ut hva som ligger bak.

at dei stiller seg på området for å svare på spørsmål er ikkje eit dumt trekk av dei, ei heller at dei stiller seg på utsiden for å kontrollere, dei har ein jobb og eit ansvar for å kontrollere og informere, at dei kontrollerer rundt store arrangement som gatebil er av samme grunnen som at dei kontrollerer promillekjøring på f.eks natt til første og 17 mai, og at dei kontrollerer familiebiler i påsketraffikken, fordi det er der det skjer og større omfang.

at dei stiller på gatebil for å informere står det all respekt av, jeg hadde aldri stilt blant titalls tusen personer som hater meg for å gjøre jobben min. ingen kan vel heller forvente at dei skal svare på nøyaktig hva DU må gjøre med DIN bil for å få godkjent 300 hk men dei kan gi deg ein peikepinn for hva du må ha av dokumentasjon, hvordan du skal gå fram med søknad, og ideer til hva du kan endre på bilen, så DU sjøl kan sette deg inn i hva som må til og lære noe underveis. folk flest her inne kjenner vel til biler som er godkjent med mer enn 300 hk så det kan vel tenkes at de som fikk det godkjent måtte jobbe litt for det.

og amcar folk har det heller ikkje så enkelt som dere vil ha det til, kjører selv amcar og har eit omfattende prosjekt på gang og har erfart at jeg har mangen av dei samme utfordringene som dere og må forholde meg til eit regelverk for å få viljen min, men har møtt motgang og tatt det til etteretning, sett på andre løsninger og fått medgang og ser at går ein i dialog med dei så er det faktisk MYE som lar seg gjøre.

om dere hadde brukt like mye energi på noe produktivt istedenfor syting på internett ville vi alle fått noe kjekkere lesestoff rundt på forumene.

til slutt vil eg foreslå at dere som ikkje bare er negativt innstilte til biltilsynet men og har noe konstruktivt å komme med, samler dere å tar kontakt med Amcar og engasjerer dere i saken dei har jobbet med i lengre tid.

sitter i skrivende stund og samler dokumentasjon til ombygging av min volvo 240 for øyeblikket så jeg kan kjøre rundt og smile fint hver gang jeg blir stoppet i teknisk og kjøre videre etter å ha vist vognkort og førerkort. god helg
Post Reply