Hei.
Har satt igang ett prosjekt... http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5606423.ece
Får nok brukt snakketøyet den dagen
Ingen skal si at jeg ikke tar utfordringer
Om noen skal oppover er de selvfølgelig velkommen innom
Mvh
Frank ove
Gatebil på Våler 21 Mai På en litt annen måte....
Bra tiltak!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Det er på tide at det gjøres på denne måten. De tekniske kontrollene som har vært utenfor disse treffene både på rudskogen og vålerbanen skaper bare mer avstand mellom bilbyggere og paragraf(feil)tolkerne hos vegvesenet.
edit: Dette er min favorittkommentar.
"– En del opplever nok regelverket og oss i Statens vegvesen som firkantede og stivbeinte. "
edit: Dette er min favorittkommentar.
"– En del opplever nok regelverket og oss i Statens vegvesen som firkantede og stivbeinte. "
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
helt enig med deg...ThomasB wrote:
edit: Dette er min favorittkommentar.
"– En del opplever nok regelverket og oss i Statens vegvesen som firkantede og stivbeinte. "
men jeg vet de bare utfører en jobb. forhåpentligvis så blir det enklere i fremtiden og han en unik bil
Last edited by need4speed on 17 May 2011 22:06, edited 1 time in total.
Da var det gjort...
Hei.
Sliten, men en veldig fin helg på gatebil. Må slappe litt av, og kommer tilbake med litt evaluering. Post gjerne om dere har hørt noe.
Likte kommentaren på dette forumet: http://forum.vccn.no/showthread.php?s=d ... 662&page=2
Klippet ut fra nest nederst på forumet.
er vel å drite meg langsomt nedover leggen dette men dere er ein gjeng sure små sutrekopper...
biltilsynet blir hatet fra første dag dere satt dere på en trimmet moped med slitte dekk og så lenge dere kommer til å leve fordi dere en gang har fått pes, eller enda verre, hørt om noen som har fått pes. at biltilsynet stiller på eit sånt arrangement er deres egen og arrangørene sin feil som tillater det, gatebil har blitt eit stort glamour show som tiltrekker seg mere innteresse enn strengt tatt nødvendig og da er det klart biltilsynet og stiller for å finne ut hva som ligger bak.
at dei stiller seg på området for å svare på spørsmål er ikkje eit dumt trekk av dei, ei heller at dei stiller seg på utsiden for å kontrollere, dei har ein jobb og eit ansvar for å kontrollere og informere, at dei kontrollerer rundt store arrangement som gatebil er av samme grunnen som at dei kontrollerer promillekjøring på f.eks natt til første og 17 mai, og at dei kontrollerer familiebiler i påsketraffikken, fordi det er der det skjer og større omfang.
at dei stiller på gatebil for å informere står det all respekt av, jeg hadde aldri stilt blant titalls tusen personer som hater meg for å gjøre jobben min. ingen kan vel heller forvente at dei skal svare på nøyaktig hva DU må gjøre med DIN bil for å få godkjent 300 hk men dei kan gi deg ein peikepinn for hva du må ha av dokumentasjon, hvordan du skal gå fram med søknad, og ideer til hva du kan endre på bilen, så DU sjøl kan sette deg inn i hva som må til og lære noe underveis. folk flest her inne kjenner vel til biler som er godkjent med mer enn 300 hk så det kan vel tenkes at de som fikk det godkjent måtte jobbe litt for det.
og amcar folk har det heller ikkje så enkelt som dere vil ha det til, kjører selv amcar og har eit omfattende prosjekt på gang og har erfart at jeg har mangen av dei samme utfordringene som dere og må forholde meg til eit regelverk for å få viljen min, men har møtt motgang og tatt det til etteretning, sett på andre løsninger og fått medgang og ser at går ein i dialog med dei så er det faktisk MYE som lar seg gjøre.
om dere hadde brukt like mye energi på noe produktivt istedenfor syting på internett ville vi alle fått noe kjekkere lesestoff rundt på forumene.
til slutt vil eg foreslå at dere som ikkje bare er negativt innstilte til biltilsynet men og har noe konstruktivt å komme med, samler dere å tar kontakt med Amcar og engasjerer dere i saken dei har jobbet med i lengre tid.
sitter i skrivende stund og samler dokumentasjon til ombygging av min volvo 240 for øyeblikket så jeg kan kjøre rundt og smile fint hver gang jeg blir stoppet i teknisk og kjøre videre etter å ha vist vognkort og førerkort. god helg
Sliten, men en veldig fin helg på gatebil. Må slappe litt av, og kommer tilbake med litt evaluering. Post gjerne om dere har hørt noe.
Likte kommentaren på dette forumet: http://forum.vccn.no/showthread.php?s=d ... 662&page=2
Klippet ut fra nest nederst på forumet.
er vel å drite meg langsomt nedover leggen dette men dere er ein gjeng sure små sutrekopper...
biltilsynet blir hatet fra første dag dere satt dere på en trimmet moped med slitte dekk og så lenge dere kommer til å leve fordi dere en gang har fått pes, eller enda verre, hørt om noen som har fått pes. at biltilsynet stiller på eit sånt arrangement er deres egen og arrangørene sin feil som tillater det, gatebil har blitt eit stort glamour show som tiltrekker seg mere innteresse enn strengt tatt nødvendig og da er det klart biltilsynet og stiller for å finne ut hva som ligger bak.
at dei stiller seg på området for å svare på spørsmål er ikkje eit dumt trekk av dei, ei heller at dei stiller seg på utsiden for å kontrollere, dei har ein jobb og eit ansvar for å kontrollere og informere, at dei kontrollerer rundt store arrangement som gatebil er av samme grunnen som at dei kontrollerer promillekjøring på f.eks natt til første og 17 mai, og at dei kontrollerer familiebiler i påsketraffikken, fordi det er der det skjer og større omfang.
at dei stiller på gatebil for å informere står det all respekt av, jeg hadde aldri stilt blant titalls tusen personer som hater meg for å gjøre jobben min. ingen kan vel heller forvente at dei skal svare på nøyaktig hva DU må gjøre med DIN bil for å få godkjent 300 hk men dei kan gi deg ein peikepinn for hva du må ha av dokumentasjon, hvordan du skal gå fram med søknad, og ideer til hva du kan endre på bilen, så DU sjøl kan sette deg inn i hva som må til og lære noe underveis. folk flest her inne kjenner vel til biler som er godkjent med mer enn 300 hk så det kan vel tenkes at de som fikk det godkjent måtte jobbe litt for det.
og amcar folk har det heller ikkje så enkelt som dere vil ha det til, kjører selv amcar og har eit omfattende prosjekt på gang og har erfart at jeg har mangen av dei samme utfordringene som dere og må forholde meg til eit regelverk for å få viljen min, men har møtt motgang og tatt det til etteretning, sett på andre løsninger og fått medgang og ser at går ein i dialog med dei så er det faktisk MYE som lar seg gjøre.
om dere hadde brukt like mye energi på noe produktivt istedenfor syting på internett ville vi alle fått noe kjekkere lesestoff rundt på forumene.
til slutt vil eg foreslå at dere som ikkje bare er negativt innstilte til biltilsynet men og har noe konstruktivt å komme med, samler dere å tar kontakt med Amcar og engasjerer dere i saken dei har jobbet med i lengre tid.
sitter i skrivende stund og samler dokumentasjon til ombygging av min volvo 240 for øyeblikket så jeg kan kjøre rundt og smile fint hver gang jeg blir stoppet i teknisk og kjøre videre etter å ha vist vognkort og førerkort. god helg