Kjørte en liten sjekk på hvordan avgiftene på 4C blir etter nyttår (hvis dagens forslag blir stående):
Avgift i dag: 200 666
Egenvekt: 33 831
Motoreffekt: 130 595
CO2 utslipp: 36 100
NOx utslipp: 140
Avgift i forslag: 169 829
Egenvekt: 34 371
Motoreffekt: 94 700
CO2 utslipp: 40 574
NOx utslipp: 184
Ettersom man kan kjøpe den i Sverige til 460000, inklusive svensk MVA, så bør man kunne få en anstendig 4C fra 650000
Noen som har lyst på Ferrari?
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Jeg har lyst på mange biler jeg. Tar du en brukt gressklipper i innbytte? Nei?
De fem første LE-bilene er nå levert til sine italienske eiere. Ser ikke ut som det er veldig stort demografisk avvik blant de nyslåtte 4C-eierne, så da er vel alt på stell. Observante tittere vil se at det er litt forskjell på disse produksjonsmodellene og de demobilene som har fartet rundt på YouTube noen uker, men det er stort sett kosmetiske detaljer. Vi får ønske dem lykke til med eierskapet, og så er det vel ikke lenge til Herr Dahles eksemplar ankommer ...
ElViz wrote:Kjørte en liten sjekk på hvordan avgiftene på 4C blir etter nyttår (hvis dagens forslag blir stående):
Avgift i dag: 200 666
Egenvekt: 33 831
Motoreffekt: 130 595
CO2 utslipp: 36 100
NOx utslipp: 140
Avgift i forslag: 169 829
Egenvekt: 34 371
Motoreffekt: 94 700
CO2 utslipp: 40 574
NOx utslipp: 184
Ettersom man kan kjøpe den i Sverige til 460000, inklusive svensk MVA, så bør man kunne få en anstendig 4C fra 650000
Noen som har lyst på Ferrari?
Ikke selg 348'n! Vent heller noen år til 4c blir oppnåelig uten å selge 348
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Har lest artiklene, skikkelig skuffa over evo. Når de begynner å klage på styrefølelsen i 4c, at den er for direkte og følsom... Tror jeg sier opp abonementet
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
TorAtle wrote:4C var nominert sammen med 7 andre godbiter i EVO sin car of the year-kåring. Ute å røpe noe, her er videoen for de som ikke har sett den:
De siste minuttene med Porsche GT3 lyd var alt jeg trengte
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Evo bekrefter egentlig det inntrykket jeg satt igjen med da jeg så videoen fra Ringen, den virket litt uhåndterbar rett og slett. Men dette må man jo teste selv - hva andre sier blir jo deres mening, ikke ens egen.
hagenisse wrote:Er det noen tester som IKKE har klaget på styringen i 4C da?
Forøvrig er 4 sylindre, turbo og effektanlegg stort sett en oppskrift på katastrofe.
Har lest et par ja. Saken er at de rettogslett ikke er vant til ufiltrert feedback fra veien.
Er litt enig i siste uttalelse...
Nåja..... EVO har da teste mange biler, bl.a. Ariel Atom og diverse Lotus Seven derivater. Begge disse er rimelig ufiltrerte i forhold til feedback, og begge disse (Atom og Carerham) får da stålende kritikker fra EVO, også for styringen. Jeg syens ikke man skal trekke EVO sin kompetanse i tvil, bare fordi de ikke konkluderer med det man skulle ønske. Kanskje Alfa Romeo tar det til etterretning og retter på "problemet"? Uansett, jeg vil nå prøve bilen selv før jeg feller noen dom
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Er man Autoitalofil, så er man Autoitalofil..... Og å ikke ha servo mellom henda mine og veien er en av de beste tingene med 'rarien min
Tror mer på denne jeg: http://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/4c
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Har stor tro på at Evo kan tingene sine. Kjørt litt Alfa som leiebil de siste årene og styrefølelsen i disse var meget dårlig (resten av bilen var jeg meget fornøyd med).
Kan jo lure litt på kjøreegenskapene på Italienere generelt etter Alfa klubbens treff i år. Både Alfa Romeoene, Fiatene og til og med Ferrariene virket som bevegelige sjikaner for BMWene og Lotusene.
Mvh
Knut S
93 MX-5
98 Mroadster
73 1602
72 2000TII
72 914/6
95 750SS
02 A4 3,0
08 Cooper S
Har også generlt stor tro på EVO, og de sa vel også at det virket ikke som om det var så mye justering som skulle til før det ville bli mye bedre. Kanskje dette vil være en enkel oppgradering som lar seg gjøre i ettertid/ vil bli gjort på fremtidige modeller.
Tror vel egentlig at jeg også ønsker meg en, men om jeg ønsker meg en nok til at det blir neste bil er litt mer uklart.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Ikke ufin, bare en ertekrok. Det var jo værre å bli kvitt deg da. Nå hadde jeg gatedekk men jeg må si du hang bra på. Nå skal det sies at jeg elsker Italienske biler men da helst av litt eldre årgang før de alle ble gnagere. Mvh Knut S