Hvem kontakte for å importere Lotus Elise S2?
Hvem kontakte for å importere Lotus Elise S2?
Er 1-2 år til kjøp enda, men skulle gjerne visst hvem som er flink til sånt.Altså få den inn i landet og registrere den.Ser dette ikke er noe som folk flest bare gjør uten å lese en god del.
Mr2en min går ut med afp, og blir kun brukt på søndager etterhvert tenker jeg, og siden de fleste Lotuser er veldig mye for pengene, så er S2 en bil jeg har lyst å ha til sommerbil
Regna ut en 2003 modell til 135.000kr og 38.000kr i avgifter, så er villig til å betale ca.20.000kr til en som kan ordne med papirarbeidet og skilt.
Min nåværende sommerbil.Skal lakkes i mai.Endelig..
Mr2en min går ut med afp, og blir kun brukt på søndager etterhvert tenker jeg, og siden de fleste Lotuser er veldig mye for pengene, så er S2 en bil jeg har lyst å ha til sommerbil
Regna ut en 2003 modell til 135.000kr og 38.000kr i avgifter, så er villig til å betale ca.20.000kr til en som kan ordne med papirarbeidet og skilt.
Min nåværende sommerbil.Skal lakkes i mai.Endelig..
Er relativt kurrant å gjøre det selv, men for all del skjønner godt at du vil ha noen til å gjøre det.
Jeg brukte Ferdinand motor og var veldig fornøyd med det. (fra USA)
Snakk med Spooz her på forumet.
Jeg brukte Ferdinand motor og var veldig fornøyd med det. (fra USA)
Snakk med Spooz her på forumet.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
-
- Posts: 231
- Joined: 03 Feb 2011 09:00
- Location: Sandnes
Jeg svikter aldri Er jo Toyota motor i den utgava jeg vil ha.Har departure 3" med 4,5" utblås. Beholder nok mr2n min.Fikk ikke solgt den for 55000kr, og da er det liksom ikke vits å prøve mere.Setter den til 90.000 etter lakking i sommer.Blir den ikke solgt innen ei uke da heller, så glemmer jeg det.Den er så fin å ha i oppkjørselenatledreier wrote:Skal du svikte oss, Silseth?
Svært pen MR2. Hvilken eksos har du på?
-
- Posts: 231
- Joined: 03 Feb 2011 09:00
- Location: Sandnes
Du beholder i alle fall rette layouten!
Kommer innom i sommer, vi blir nok en liten gjeng som skal oppover på kosetur innover den ENORME naturen din! Vi satt bare å måpte flere ganger innover fjellheimen på turen hjem!
Kommer innom i sommer, vi blir nok en liten gjeng som skal oppover på kosetur innover den ENORME naturen din! Vi satt bare å måpte flere ganger innover fjellheimen på turen hjem!
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
Si fra når dere skal innom da Er morro å kjøre her.Trollstigen kl.3 på natta i juni er favorittenatledreier wrote:Du beholder i alle fall rette layouten!
Kommer innom i sommer, vi blir nok en liten gjeng som skal oppover på kosetur innover den ENORME naturen din! Vi satt bare å måpte flere ganger innover fjellheimen på turen hjem!
Kjøpte også min S2 via Ferdinand Motor. Anbefales!
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Jeg ville vurdert en nyere (2006-2007) Elise S med Toyota-motoren på 134 HK, noe a la dette. Vesentlig bedre byggekvalitet enn tidligere årsmodeller, mindre potensielle problemer enn Rover-motoren, en del mer utstyr/"komfort" (uten at det går på bekostning av kjøreegenskapene), like morsom å kjøre som Elise R og like rask 95% av tiden til en vesentlig lavere pris. Mange omtaler Elise S som den beste Elisen som er produsert.
Regnestykket blir særdeles hyggelig for å si det rett ut...
Innkjøpspris: £15.000 = 138.000 kr
Mva. (25% av innkjøpspris) = 35.000 kr
Avgifter (875 kg, 134 HK, 166 g co2 = 54.000 kr
Sum = 227.000 kr
Ombygning fra RHD til LHD koster ca. 40.000 kr i Belgia.
Selv med litt hjelp til papirarbeidet burde det være fullt mulig å komme under 300.000 kr for en slik bil, og helt ned mot 250.000 kr for en høyrestyrt bil. Da vil jeg påstå at det er ganske uforståelig at det ikke finnes flere nyere Eliser her til lands...
Regnestykket blir særdeles hyggelig for å si det rett ut...
Innkjøpspris: £15.000 = 138.000 kr
Mva. (25% av innkjøpspris) = 35.000 kr
Avgifter (875 kg, 134 HK, 166 g co2 = 54.000 kr
Sum = 227.000 kr
Ombygning fra RHD til LHD koster ca. 40.000 kr i Belgia.
Selv med litt hjelp til papirarbeidet burde det være fullt mulig å komme under 300.000 kr for en slik bil, og helt ned mot 250.000 kr for en høyrestyrt bil. Da vil jeg påstå at det er ganske uforståelig at det ikke finnes flere nyere Eliser her til lands...
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Jeg forstår at det er mye for pengene Nå er ikke jeg ute etter komfort, og at det ikke finnes mange av denne utgaven du nevner her i Norge, har ikke jeg problem med å forstå, hvist ikke importøren har erfaring med det og kan få ordna ombygging før visning og skilt uten mye styr.
Grunnen til at jeg vil ha s2 med venstreratt er fordi de er veldig lette, og ikke har noe ekstrautstyr.
Men jeg kunne vurdert utgaven du nevner her pga driftssikkerhet.Er Rover motorene og resten av det tekniske på disse så dårlige at det vil lønne seg å kjøpe en med Toyota motor? Jeg er skeptisk på Rover siden jeg aldri har prøvd det
Er det noen svakheter utenom termostatplasseringen som må ombygges på disse bilene med Rover motor?
Grunnen til at jeg vil ha s2 med venstreratt er fordi de er veldig lette, og ikke har noe ekstrautstyr.
Men jeg kunne vurdert utgaven du nevner her pga driftssikkerhet.Er Rover motorene og resten av det tekniske på disse så dårlige at det vil lønne seg å kjøpe en med Toyota motor? Jeg er skeptisk på Rover siden jeg aldri har prøvd det
Er det noen svakheter utenom termostatplasseringen som må ombygges på disse bilene med Rover motor?
Jeg hadde selv en 2001-modell Elise med Rover K-serie motor i 4 år og kjørte totalt 40.000 km med den, og slik jeg vurderer det er det verdt å gå for Toyota-motoren p.g.a. bedre driftssikkerhet og færre potensielle problemer. Denne går for å være rimelig "bulletproof" etter det jeg har hørt, det kan man dessverre ikke akkurat si om Rover-motoren...
Svak topp-pakning er et veldig vanlig problem på Rover K-serie, mange mener det ikke er et spørsmål om men når dette dukker opp... Jeg opplevde da også selv dette problemet, heldigvis hadde jeg på det tidspunktet Ifs "supergaranti" med dekning av motorskade, så kom unna det med 3.000 kr i egenandel på en reparasjon som kostet over 20.000 kr (skiftet bl.a. vannpumpe også samtidig som er vanlig å gjøre). Hadde også enkelte andre mindre problemer som forårsaket en del irritasjon og frustasjon, ihvertfall mer enn nok til at jeg ikke ville kjøpt en ny Elise med Rover-motor igjen.
"Remote" termostat kan som du nevner være smart, jeg kjøpte et "kit" fra EliseParts.com, en rimelig oppgradering som kan forebygge framtidige problemer. Senker også temperaturen med 2-3 grader.
Svak topp-pakning er et veldig vanlig problem på Rover K-serie, mange mener det ikke er et spørsmål om men når dette dukker opp... Jeg opplevde da også selv dette problemet, heldigvis hadde jeg på det tidspunktet Ifs "supergaranti" med dekning av motorskade, så kom unna det med 3.000 kr i egenandel på en reparasjon som kostet over 20.000 kr (skiftet bl.a. vannpumpe også samtidig som er vanlig å gjøre). Hadde også enkelte andre mindre problemer som forårsaket en del irritasjon og frustasjon, ihvertfall mer enn nok til at jeg ikke ville kjøpt en ny Elise med Rover-motor igjen.
"Remote" termostat kan som du nevner være smart, jeg kjøpte et "kit" fra EliseParts.com, en rimelig oppgradering som kan forebygge framtidige problemer. Senker også temperaturen med 2-3 grader.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Har solgt et tyvetalls Eliser med K-serie motorer de siste 4-5 årene. Kun opplevd problemer med én motor som tikket litt (når den var kald). Har byttet 3 stk radiatorer pga lekkasje. That's it. Det er en enorm overdrivelse av K-serien er svak. 95% av de som opplever kødd med K-serie har trimmet og herjet med bilene, f.eks montert kompressor, kjøpt døv chiptrim etc. Dette fikk jeg også bekreftet i Sveits av de som i mange år kjørte racing med K-serien. "Keep it original and it won't fail you". Den ene bilen til teamet var gått 30.000 km, stort sett på bane. De byttet kun slitasjedeler. Lotus i St.Gallen bekreftet at de hadde like mange CEL (check engine lights) på Toyota-motoren, som på Roveren f.eks. Like ofte problemer med lambdasensorer. Vindusheiser/motorer er like på alle. Like dårlige.
Kalkylen på bilen i UK tar ikke høyde for fraktkostnader via Belgia og moms på frakten. Moms på ombygging? Har ikke sett en Elise med så lav egenvekt i COC dokument tidligere, rekorden så langt er 895 kg som jeg har sett. Stort sett er de over 900 kg i utenlandske COC papirer. Hva sier trafikkstasjonen til en bil med papirer for LHD, som presenteres som RHD, forresten?
Uansett havner du trolig så rimelig ut at det er meningsløst å kjøpe en K-serie til 50.000 mindre, som er 6-7 år eldre, har 70 hk mindre og mangler mye av ekstrautstyret.
Kalkylen på bilen i UK tar ikke høyde for fraktkostnader via Belgia og moms på frakten. Moms på ombygging? Har ikke sett en Elise med så lav egenvekt i COC dokument tidligere, rekorden så langt er 895 kg som jeg har sett. Stort sett er de over 900 kg i utenlandske COC papirer. Hva sier trafikkstasjonen til en bil med papirer for LHD, som presenteres som RHD, forresten?
Uansett havner du trolig så rimelig ut at det er meningsløst å kjøpe en K-serie til 50.000 mindre, som er 6-7 år eldre, har 70 hk mindre og mangler mye av ekstrautstyret.