iRacing

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Du i SRF :? Den er jo overstyrt!

Ellers er jeg enig i at den er morsom, men trives nok bedre på Zandvort tror jeg.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Neida, den fungerer utmerket på spa. God tid til å tenke over livet bortover strekkene også.. :lol:

IMO fungerer den beste i lange raske svinger, som den tar på en utmerket, go-cart lignende måte. Ligger sånn nesten sidelengs uten rattutslag. Helt fantastisk. I trange krappe svinger blir det derimot litt for lett å snurre..

Forresten koblet jeg en rompesparker til oppsettet mitt i dag. Kjenner det greit når jeg havner i veggene nå.. :shock:

Image
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Buttkicker? :lol: høres ut voldsomt ut! Jeg hadde gjerne hørt mere om oppsettet ditt...
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Er bare en Obutto med 3x22". Standard G25 foreløpig.

Image
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Det var saker! Jeg har kontorstol, G25 og 1 22"... Men jeg har et sete fra en BMW 5serie og noen planker liggende.... 8)

Forresten Elstesønnen min, Arne Goderstad (også BMW entusiast) er nå på iracing...
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Anbefaler sterkt å oppgradere til 3 skjermer. Gjør underverker for opplevelsen, og spesielt i racesituasjoner da man ser biler på siden av seg.

Skjermkort til 2 lapper, og 2 ekstra 22" til kanskje litt over 2 lapper, så er du der! :)

http://www.youtube.com/watch?v=4Z-FCBqLaEk
User avatar
Hans Wilhelm
Posts: 26
Joined: 10 Aug 2009 11:39
Location: Hokksund

Post by Hans Wilhelm »

Hvordan linje trenger man for å få noe utbytte av dette, og hva er enkleste (les billigste) ratt man trenger for å i det hele tatt få noe glede av dette?
Hans Wilhelm
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Det stilles lite krav til linje, har du ADSL av noe slag, så er det godt nok, om du ikke kjører nedlasting samtidig.

Du bør nok ha ett slikt:
http://www.netshop.no/Avdelinger/SPILL/ ... 38534.aspx

Eventuellt G25 fra samme produsent.

Men det går ann å prøve med noe ræl plukket med fra elkjøp. Men du blir bare misfornøyd, og kjøper et g27. Evt kan du låne mitt gamle logitec momo ratt.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

pIMp kjører med et logitech DFGT. Det er en god del billigere (<1000), men mangler H-gir (mer moro, men ikke livsviktig) og har ganske bedritne pedaler (mer viktig...). Selve rattet er bra.

Linja er ikke kritisk, men mobilt blir neppe ideelt... men du får jo fiber? :)
User avatar
Hans Wilhelm
Posts: 26
Joined: 10 Aug 2009 11:39
Location: Hokksund

Post by Hans Wilhelm »

Venter på fiber ja... og venter og venter...
Hans Wilhelm
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Jeg venta i 2 år, så fikk jeg beskjed om at de ikke ville bygge ut der jeg bor, fordi det ikke var nok bestillinger. Så jeg sitter med 2GB ADSL fortsatt....
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Hans Wilhelm
Posts: 26
Joined: 10 Aug 2009 11:39
Location: Hokksund

Post by Hans Wilhelm »

Fiberen ligger i bakken, men venter på selve oppkoblingen til huset, så vi får håpe de ikke trekker seg nå...
Var nede hos hagenisse og kjørte igår, og ja, jeg må nok få meg ett ratt då fort fiberen er i hus. Var gøy!
Hans Wilhelm
User avatar
Ketil Olsen
Posts: 339
Joined: 15 Feb 2010 11:29
Location: Gudå, Meråker
Contact:

Post by Ketil Olsen »

Heisann folkens :D

Jeg har akkurat joinet iRacing, og jeg sier bare "hvorfor har jeg dryget så lenge ???"
De første dagene kjørte jeg med et Logitech Driving Force ratt hvor force feedback`n ikke funka på, så det var jo mildt sagt VANSKELIG da ! Fikk kjøpt meg et brukt Logitech MOMO ratt og kutta umiddelbart ned 2 sek. på runden på Laguna Seca :lol:
Jeg vet det er fordel med et ratt som gir mest mulig realistisk utslag slik som G25/G27 gjør, men jeg har fått justert MOMO rattet rimelig greit alikevell.

En annen ting jeg sliter litt med er følsomheten på bremsene. Hvis jeg kalbrerer de i iRacing slik som bruksanvisningen tilsier blir de ALT for følsomme, og låser hjulene selv ved svært lette tråkk på pedalen. Er det noen av dere som har opplevd det ?
Vel, jeg har fått justert vekk det meste av dette også og rundetidene er på full fart nedover :D

I dag kom jeg meg over 3 i SR på både Oval og Road, og ligger i hardtrening på Jefferson Course på Summit Point for å kjøre inRacingnews Challenge ila uken. Noen av dere gutter som har planer om å delta der ?
Ketil Olsen
91. Porsche 928 baneracer prosjekt
Bilder på http://photobucket.com/Ketil_Olsen

Det umulige tar bare litt lengre tid, det er alt :-)

*** Min Amway butikk: http://www.amway.no/user/ketilolsen ***
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

Holder meg til mazdaen foreløbig, og morer meg på Spa og Zandvort med SRF og corvette som trening når jeg er lei av mazda.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Jeg kjører sjelden løp, stort sett bare practice. Etter jeg begynte med SRF understyrer mx5-en alt for mye! Greier aldri kjøre ordentlige runder med den lengre og blir bare frustrert. :lol:

Ingen av logitech-rattene har gode pedaler, men de gamle er jo helt ubrukelige. Du bør prøve dra den bremsesliderdingsen ned til rundt 1.5 eller noe sånt. Prøv også trikset med en myk ball eller en strikk for å holde igjen pedalen.
Post Reply