Delorean i Norge. Noen som vet antall?
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Delorean i Norge. Noen som vet antall?
er det noen som vet sånn ca hvor mange av disse som er i norge med eller uten skilt ?
fant en på finn.no
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24431828
den blir jo 30 år snart og da får man jo disse fra amerika på 30 års regelen
fant en på finn.no
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24431828
den blir jo 30 år snart og da får man jo disse fra amerika på 30 års regelen
- Svein Erling
- Posts: 466
- Joined: 04 Mar 2003 23:58
- Location: Trondhjæm
- Contact:
Såvidt jeg husker visste eieren av denne bilen hvor mange DMC-er det var i Norge til enhver tid. Var det ikke Birkeland han het tro? Han var medlem i NSK da bildet ble tatt og er det antagelig fortsatt?
Bildet ble tatt på torvet i Kristiansand på Sportsvognens dag 5. mai 2001.
Panoramabilder fra evenementet:
http://www.sportsvogn.no/sorlandet/5-ma ... 1-stor.jpg
http://www.sportsvogn.no/sorlandet/5-ma ... 2-stor.jpg
Bildet ble tatt på torvet i Kristiansand på Sportsvognens dag 5. mai 2001.
Panoramabilder fra evenementet:
http://www.sportsvogn.no/sorlandet/5-ma ... 1-stor.jpg
http://www.sportsvogn.no/sorlandet/5-ma ... 2-stor.jpg
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
tror den som jeg har lagt ut på står i lofoten
fant 30 stk til salgs i amerika fra 18 500 dollar og oppover dvs at man får disse på veien i norge for 111 000 pluss frakt moms og avgifter
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1981-DeL ... 2eb14060f9
fant 30 stk til salgs i amerika fra 18 500 dollar og oppover dvs at man får disse på veien i norge for 111 000 pluss frakt moms og avgifter
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1981-DeL ... 2eb14060f9
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Sto og ventet på samboeren utenfor ICA Maxi på Strømmen tidligere i høst, og hva svinger inn rett foran meg og kjører ned i garasjen? Jo:
Relativt høye odds for å se noe sånt uten å oppsøke Vårmønstringen e.l.
Moro. Fører var godt oppe i årene og bilen hadde Drammensskilter mener jeg å huske.
Relativt høye odds for å se noe sånt uten å oppsøke Vårmønstringen e.l.
Moro. Fører var godt oppe i årene og bilen hadde Drammensskilter mener jeg å huske.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Njaaa. Den PRV-sekseren er vel ikke allverdens vill i euro-versjon heller (150 hk?), men det var jo mer eller mindre standard pulver i bruks-seksere på den tiden. Det går forøvrig litt ulne rykter om at De Lorean hadde relativt lange samtaler med Alfa Romeo før bilen "plutselig" hadde motor fra PRV. Valg av motor var kanskje hans minste problem.Anders Gullstein wrote:Hvis man i tillegg får tatt av alle effektstrupinger, så blir den også ganske sprek i europeisk trim
Heldigvis får en kanskje si, for sekseren i Alfa 6 var visst ikke helt enkel å synke med sine tre doble dell'Ortoer
Det er 8 stk. på veien i Norge,her står det t.o.m. hvem eierne er :
http://home.no/delorean/owners.htm
http://home.no/delorean/owners.htm
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Mente å huske det var rundt 200 hk i dem, men sjekket og fant ut at det var 170 hk i euro spec utgaven. Ikke noe svimlende, men med 80 talls vekt, så er den ikke dø å kjøre heller da. Den amerikanske har derimot blitt strupet til bare 130 hk.Luigi wrote:Njaaa. Den PRV-sekseren er vel ikke allverdens vill i euro-versjon heller (150 hk?), men det var jo mer eller mindre standard pulver i bruks-seksere på den tiden. Det går forøvrig litt ulne rykter om at De Lorean hadde relativt lange samtaler med Alfa Romeo før bilen "plutselig" hadde motor fra PRV. Valg av motor var kanskje hans minste problem.Anders Gullstein wrote:Hvis man i tillegg får tatt av alle effektstrupinger, så blir den også ganske sprek i europeisk trim
Heldigvis får en kanskje si, for sekseren i Alfa 6 var visst ikke helt enkel å synke med sine tre doble dell'Ortoer
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
-
- Posts: 34
- Joined: 12 Apr 2010 19:21
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
Det eneste "ryktet" PRV-sekseren har blant de mer (stokk-)konservativt italofile er vel at den er usexy, men det skyldes egentlig bare at Thema i 1992 fikk erstattet PRV-en med Euro4-versjonen av den berømte Alfa-sekseren. Det eneste som er verre enn å hoppe etter Wirkola er å hoppe førSkogens Baron wrote:PRV er vel strengt tatt ikke motoren med best rykte heller
Motorbyttet skyldes noe så enkelt som at Fiat kjøpte opp Alfa Romeo og etterhvert slo dem sammen med Lancia, noe Alfafansen ikke liker spesielt godt å bli minnet på Sånt blir det rykter av, for alle har en agenda ...
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- ja omtrent.... - føler meg ganske driftsikker - er som regel alltid på jobb ! Tørst ???? - omtrent som deg tenker jeg...henning wrote:Som deg da ?Dag-Henning Nielsen wrote:- den var vel rimelig driftsikker, men hadde vel et rykte for å være relativt tørst...... (??!)
...og god hjul til deg og
- og God Jul ja...
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83