Ny bil - men hva??
Ny bil - men hva??
Da er Mondeo'en solgt til ny eier, og tiden er (over-)moden for å se seg om etter ny bil.
Har selvfølgelig noen krav og ønsker, men er ikke 100% låst fast på merke enda.
Økonomsik er grensen satt ved ca 400K, og jeg vil ha en bil med følgende minimumsutrustning:
- diesel
- automat
- stasjonsvogn
- xenon
- cruisecontroll
- hengerfeste
- skistativ
- sommer/vinterdekk på alufelg
- ikke eldre enn 2007 - helst nyere
Klima, varme, el-seter, el-vindu, EPS, ABS, TCS, mengder av airbags, takrails, er vel standard på de fleste etterhvert.
Har blinket ut noen biler, BMW 520dat, Skoda Superb, Audi A6, VW Passat...
Har noen der ute anbefalinger på hva som er et godt kjøp? Hvilke av disse bilene er 'best value', og hva får jeg i det hele tatt for inntil 400K.
I og med at Mondeo'en leveres vekk i helgen, begynner det å bli lett travelt med å finne ny familie kjerre....
Har selvfølgelig noen krav og ønsker, men er ikke 100% låst fast på merke enda.
Økonomsik er grensen satt ved ca 400K, og jeg vil ha en bil med følgende minimumsutrustning:
- diesel
- automat
- stasjonsvogn
- xenon
- cruisecontroll
- hengerfeste
- skistativ
- sommer/vinterdekk på alufelg
- ikke eldre enn 2007 - helst nyere
Klima, varme, el-seter, el-vindu, EPS, ABS, TCS, mengder av airbags, takrails, er vel standard på de fleste etterhvert.
Har blinket ut noen biler, BMW 520dat, Skoda Superb, Audi A6, VW Passat...
Har noen der ute anbefalinger på hva som er et godt kjøp? Hvilke av disse bilene er 'best value', og hva får jeg i det hele tatt for inntil 400K.
I og med at Mondeo'en leveres vekk i helgen, begynner det å bli lett travelt med å finne ny familie kjerre....
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
... glemte vel å nevne kravet til stasjonsvogn er pga frakt av et par relativt svære hockey-bag'er...
A4, 159 etc blir for smått, og V8 bensin.. Ikke helt TurboDiesel, er det???
A4, 159 etc blir for smått, og V8 bensin.. Ikke helt TurboDiesel, er det???
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
3.0tdi 4.0tdi 4.2tdv er henholdsvis v6 v8 v8 diesel.b-havers wrote:... glemte vel å nevne kravet til stasjonsvogn er pga frakt av et par relativt svære hockey-bag'er...
A4, 159 etc blir for smått, og V8 bensin.. Ikke helt TurboDiesel, er det???
håpløse med a8 er at du ikke kan legge ned seter.
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
Nå har jeg hatt to Mondeoer, og kjørt Mondeo i nesten 15 år - føler at lysten på å prøve noe annet, mer sportslig, vokser.
Livet er for kort til å kjøre det samme hele tiden.... Sirkler meg mer og mer inn på 520dat...
Livet er for kort til å kjøre det samme hele tiden.... Sirkler meg mer og mer inn på 520dat...
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Hehehe! Neida, alle kan ha sin mening, noe banebil er det jo ikke!anders951 wrote:blir vel ikke så populær, men jeg føler at kjøper man mondeo, har man signalisert ganske kraftig, at man ikke fortsatt leker med biler.
Og jeg vet mange som er uenig i det ang. det, men....
Til mitt forsvar, har jeg ganske mye annet artig engelsk på 4 hjul og leke meg med!
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
Ok!b-havers wrote:Nå har jeg hatt to Mondeoer, og kjørt Mondeo i nesten 15 år - føler at lysten på å prøve noe annet, mer sportslig, vokser.
Livet er for kort til å kjøre det samme hele tiden.... Sirkler meg mer og mer inn på 520dat...
Hva med noe annet engelsk da?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24645045
Vi har hatt et par-tre slike over noen år nå (både diesel og V6'r bensin), og har fiungert bra!
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
Hva med en Accord? F.eks:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23649663
Skal være blant de sportsligere alternativene i klassen og Honda har god kvalitet / driftsikkerhet.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23649663
Skal være blant de sportsligere alternativene i klassen og Honda har god kvalitet / driftsikkerhet.
a.k.a. espenoo
1998 Honda Integra Type R
2007 Honda Accord 2.2 Diesel Sport
1998 Honda Integra Type R
2007 Honda Accord 2.2 Diesel Sport
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Enig med den, samt en godt kritisert motor.genuine wrote:Hva med en Accord? F.eks:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23649663
Skal være blant de sportsligere alternativene i klassen og Honda har god kvalitet / driftsikkerhet.
Mondeo`n synes jeg faktisk er fin å kjøre og bra litt sportslig chassi. Vil si Ford kan dette. Ser bra ut også egentlig, synd den blir litt "oppbrukt" på firmabilmarkedet.
Mye bil for pengene er nok Skoda Suberb, ihvertfall mye mer enn en Audi A6.
Livet er for kort for kjedelige biler!
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....
04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter
06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
Enig! og den har fått en lekker rumpe på stv.genuine wrote:Hva med en Accord? F.eks:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=23649663
Skal være blant de sportsligere alternativene i klassen og Honda har god kvalitet / driftsikkerhet.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
For noen uker siden var jeg vitne til en kliss ny og urørt Skoda Superb som forserte SS2 på ringbanen på Gardermoen (autoslalom) i et forrykende tempo på vått føre. Klart, sjåføren viste hva han gjorde, men bilen var virkelig dugende. Denne var en 1,8T (160-ish hk) med DSG.
...og når en bil gjør det bra på kjeglekjøring så har den oppfyllt ihvertfall et av kravene til sportslighet. Imho.
Dette pluss innvendig plass og pris gjør den til et av de bedre kjøpene i klassen. Og seriøst, jeg ville faktisk heller hatt en Skoda enn en VW eller Audi.
...og når en bil gjør det bra på kjeglekjøring så har den oppfyllt ihvertfall et av kravene til sportslighet. Imho.
Dette pluss innvendig plass og pris gjør den til et av de bedre kjøpene i klassen. Og seriøst, jeg ville faktisk heller hatt en Skoda enn en VW eller Audi.