Veier for sportsvogner- Østlandet

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Men store deler av 284 ble asfaltert for et par år siden, er bare mindre strekk som er dårlig nå.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Post by ElViz »

pedern wrote:Fra Nesset båthavn og til avkjøringen til Blylaget på Nesodden!
At det ikke er arrangert bakkelp der, er beond me!
Helt enig :P
En gang i mine yngre dager (ca 1975-80) kjørte jeg den ofte for morroskyld i min Simca Vedette. Pleide å stå å vente nederst, til det var en lang nok luke, og så full fart opp.. Helt til jeg en gang møtte en svart/hvit volvo runt en sving. Var selvfølgelig på riktig side av veien, men lå ganske bredt. Roet det ned helt, og ventet på at snuten skulle komme, og det gjorde'n... Blånekta selvfølgelig, men han var helt bestemt på å ta meg for ett eller annet (gudskjelov at han var alene i bilen) så det ble en time med trakasering samt en mangellapp på slitte dekk.

Nesodden er forresten full av morsomme veier med bra underlag. Mye bedere enn det vi har i Røyken/Hurum. Nok av svingete veier, men de er fulle av humper og høl.

PS: Jeg kjører ikke sånn på offentlig vei lenger 8)
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

alfheim wrote:Men store deler av 284 ble asfaltert for et par år siden, er bare mindre strekk som er dårlig nå.
Ja, og da var det vel det strekket jeg forsøkte meg på i sommer da? Hadde tatt med Elise på jobboppdrag i Oslo, så en helg tenkte jeg å ta en tur langs Tyrifjorden. Kom fra Vikersund og like etter Tyrifjord hotell endret veistandarden seg fra dårlig til katastrofal. Måtte bare snu, var ikke mulig å kjøre med Lotus Elise der. God gammeldags 4x4 Pajero passet nok aller best.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

hmhaga wrote:
alfheim wrote:Men store deler av 284 ble asfaltert for et par år siden, er bare mindre strekk som er dårlig nå.
Ja, og da var det vel det strekket jeg forsøkte meg på i sommer da? Hadde tatt med Elise på jobboppdrag i Oslo, så en helg tenkte jeg å ta en tur langs Tyrifjorden. Kom fra Vikersund og like etter Tyrifjord hotell endret veistandarden seg fra dårlig til katastrofal. Måtte bare snu, var ikke mulig å kjøre med Lotus Elise der. God gammeldags 4x4 Pajero passet nok aller best.
Jeg måtte nærmest stoppe opp flere ganger :shock:
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Anders Gullstein wrote:
hmhaga wrote:
alfheim wrote:Men store deler av 284 ble asfaltert for et par år siden, er bare mindre strekk som er dårlig nå.
Ja, og da var det vel det strekket jeg forsøkte meg på i sommer da? Hadde tatt med Elise på jobboppdrag i Oslo, så en helg tenkte jeg å ta en tur langs Tyrifjorden. Kom fra Vikersund og like etter Tyrifjord hotell endret veistandarden seg fra dårlig til katastrofal. Måtte bare snu, var ikke mulig å kjøre med Lotus Elise der. God gammeldags 4x4 Pajero passet nok aller best.
Jeg måtte nærmest stoppe opp flere ganger :shock:
Det var da voldsomt da. Innrømmer som sagt glatt at det er partier der av heller laber kvalitet, men har da kjørt der ganske mange ganger med både Elise og exige uten å noen gang ha måttet stoppe.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein »

Har bare kjørt der en gang, så var usikker på noen av de værste plassene. Var vel sensommer 2008 jeg kjørte der. Noen som har kjørt der siden?

Men helt klart det værste jeg har kjørt på og det inkluderer ganske mange grusveier.


Derimot har jeg lyst å nevne veier utenom østlandet. Trollstigen uten turister er meget interessant og blir rene Stelvio passet, så det er absolutt å anbefale :wink: Mens man er der, kan man også nyte mange kronglete veier opp og ned fjell mot Geiranger.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Tiger har åpnet en ny tråd for sportsbilveier i Norge, ta det som ikke passer her der: phpBB2/viewtopic.php?t=2448

;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Da kan det fortelles at 284 langs sørsiden av tyrifjorden er "ny" asfaltert hele veien. (Er bare noen uker siden så det kan vel fort bli litt glatt i kombinasjon med vått føre.) Hvis det ikke blir vanvittig mye telehiv lover det dog godt for våren.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Eikeren

Post by Tiger »

Veien mellom Eidsfoss og Vestfossen langs med Eikeren er fin, lite trafikk, svingete og fin natur ogsa.
TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Jørgen
Posts: 45
Joined: 23 Aug 2007 22:01
Location: Sande i Vestfold

Re: Eikeren

Post by Jørgen »

Tiger wrote:Veien mellom Eidsfoss og Vestfossen langs med Eikeren er fin, lite trafikk, svingete og fin natur ogsa.
TH
Enig med deg der. Men asfalten var veldig dårlig da jeg kjørte der tidlig i sommer. Det er ny-asfaltert på Vestfold siden. På buskerud siden var asfalten stedvis fjernet, og tilstanden var ellers veldig dårlig. Litt skummelt hvis man kommer i godt driv i altfor lav bil. Noen som vet om det har kommet ny asfalt der?

Ellers kan jeg anbefale Grimsrudveien fra Lahel til Klokkarstua på Hurum. God og svingete vei som er nylig asfaltert. Hender jeg tar den omveien hjem fra jobb 8)
Jørgen
Caterham Seven Supersprint
Post Reply