Subaru impreza sti

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
oddrey
Posts: 177
Joined: 06 May 2009 14:52
Location: Romerike

Subaru impreza sti

Post by oddrey »

Er 2004 modell impreza sti en bil man bare kan ta ut på banen og den klarer seg bra, eller må det modifiseringer i understell osv for at den skal fungere bra?

Hva er en bra pris for en Impreza STI fra 2004-05??
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

IDCN

Det er bare å kjøre STIen på bane, da den er bygd for dette.
Resten får du svar på her.

http://www.imprezadriver.com/phpBB2/portal.php
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Post by silverwrx »

STi tåler banekjøring. Det er en "grusbil" som elsker fartsdumper, så med semislicks vil du nok synes den krenger vel mye når du presser den maksimalt på afaltbanekjøring, men det betyr at du kan ri på cerbs med innerhjul, men coilovers gir mer kontrollerte gode rundetider. Til daglig er den "perfekt stiv" orginal. Brembobremsene er skuddsikre.

05STi er beste europeiske STi levert, ny geometri forstilling og bakstilling, bredere sporvidde bak, kraftigere nav og derfor annen boltsirkel, justerbar senterdiff med autofunksjon(dccd-a) ble standard og fortsatt gode gamle semiclosed 2,0L blokka som tåler juling, for å nevne noe. Så jeg mener pris på en 05 skal være vesentlig over normalt verdifall sammenlignet med en 04STi.

Jeg ser dog ingen begrensninger i modifikasjoner. :lol: Ingen bil er perfekt, alltid små kompromiss på noen omeråder.

www.imprezadriver.com :arrow:
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
oddrey
Posts: 177
Joined: 06 May 2009 14:52
Location: Romerike

Post by oddrey »

silverwrx wrote:STi tåler banekjøring. Det er en "grusbil" som elsker fartsdumper, så med semislicks vil du nok synes den krenger vel mye når du presser den maksimalt på afaltbanekjøring, men det betyr at du kan ri på cerbs med innerhjul, men coilovers gir mer kontrollerte gode rundetider. Til daglig er den "perfekt stiv" orginal. Brembobremsene er skuddsikre.

05STi er beste europeiske STi levert, ny geometri forstilling og bakstilling, bredere sporvidde bak, kraftigere nav og derfor annen boltsirkel, justerbar senterdiff med autofunksjon(dccd-a) ble standard og fortsatt gode gamle semiclosed 2,0L blokka som tåler juling, for å nevne noe. Så jeg mener pris på en 05 skal være vesentlig over normalt verdifall sammenlignet med en 04STi.

Jeg ser dog ingen begrensninger i modifikasjoner. :lol: Ingen bil er perfekt, alltid små kompromiss på noen omeråder.

www.imprezadriver.com :arrow:
Er det lett å se forskjellen på en 04-05 modell. Det ligger en på finn som skriver at den er 05 modell men ser at den er regget i 04. Kan være en 05 modell regget i 04. Men hvordan ser jeg forskjellen

Er denne jeg tenker på : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17687579
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

05 har en tynn fenderlist på hjulbuen bak.
Boltsirkel 5x114,3 (04 har 5x100)
8x17 felger(04 har 7,5x17)
Justerbar senterdiff

Den på "fin" er 05 mod 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Strada
Posts: 24
Joined: 21 Jun 2007 14:06
Location: Oslo

Post by Strada »

Det er bare å kjøre i vei! Har kjørt standard STi i flere år på bane og den biter greit fra seg og er veldig lettkjørt og fin, men med originalfjæring krenger den jo en god del (uten at det plager meg). Invester i litt skarpere klosser og et sett med gateslicks, så slipper du å ødelegge sommerdekka. Er sannsynligvis på Rudskogen på tirsdagen, så hvis du er der er det bare å ta kontakt.

Og bare vent til vinteren!
Post Reply