R Dekk
R Dekk
Er det noen som har erfaringer med Yokohama 048 lts. contra Toyo R888 på lotus elise? Kan den høye prisen på 048 forsvares, i forhold til R888. (som er en del lavere i pris.)
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Det er ikke så veldig stor prisforskjell, det var det da toyo ble lansert, men nå er de dyre de også. I følge det jeg har greid å grave opp er toyo såvidt litt raskere på rundetid, mens yokohama her veldig mye bedre på kjørefølelse. Toyo er like bra helt til de er kjørt ned på korden, mens yoko blir harde etter et vist antall banedager (heat cycles), selv om mønsteret ikke er slitt ned.
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Har også sett samme kommentar angående bedre kjørefølelse på A048 enn R888. Toyo dekket er vistnok noe mer "svampete", tipper det har med stivheten i dekksiden å gjøre, iallefall om du sammenligner med LTS(Lotus ) utgaven av A048.
Når det gjelder pris så tror jeg det fremdeles skal være mulig å få Toyo vesentlig rimligere enn Yokohama. Men det er mulig at du bør bestille toyo'ene fra utlandet, da prisen på toyo i Norge vistnok har blitt skrudd kraftig opp (ref vids).
Når det gjelder pris så tror jeg det fremdeles skal være mulig å få Toyo vesentlig rimligere enn Yokohama. Men det er mulig at du bør bestille toyo'ene fra utlandet, da prisen på toyo i Norge vistnok har blitt skrudd kraftig opp (ref vids).
Har ingen måling mot hverandre men har prøvd begge på forskjellige biler. Personlig synes jeg 048 er et betraktelig bedre dekk enn Toyo.
Grepet på lettere biler er bedre på Yokohama. Nå sammenligner jeg med vanlig Yokohama og ikke Lotusversjonen som kanskje er noe dårligere til banekjøring da det er designet for gatekjøring på Lotusen og derfor må være noe snillere og mer holdbart. Eneste grunn til at jeg kjører Toyo er prisen.
Mvh
Knut S
Grepet på lettere biler er bedre på Yokohama. Nå sammenligner jeg med vanlig Yokohama og ikke Lotusversjonen som kanskje er noe dårligere til banekjøring da det er designet for gatekjøring på Lotusen og derfor må være noe snillere og mer holdbart. Eneste grunn til at jeg kjører Toyo er prisen.
Mvh
Knut S
Såvidt jeg kan se ja, med mindre du får kjempepris her hjemme.
Byttet akkurat bakdekk på min exige, kom på ca 2400kr pr dekk med omlegging, da bestilte jeg fra www.bookatrack.co.uk.
Listeprisen ligger vel nærmere 4000kr pr dekk her i landet.
Byttet akkurat bakdekk på min exige, kom på ca 2400kr pr dekk med omlegging, da bestilte jeg fra www.bookatrack.co.uk.
Listeprisen ligger vel nærmere 4000kr pr dekk her i landet.
T.Lund wrote:OK, jeg venter pristilbud på begge typer, så jeg får se om det er stor forskjell.
Svarer det seg å kjøpe fra utlandet, mtp frakt og pris på omlegging her hjemme?
Kjøpte mine TOYO R888 fra www.bilprodukter.no og betalte ca 1.100.- pr dekk i 205/40x17seight wrote:Men det er mulig at du bør bestille toyo'ene fra utlandet, da prisen på toyo i Norge vistnok har blitt skrudd kraftig opp (ref vids).
15" går for ca 800,. pr dekk
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
http://wiki.seloc.org/a/Tyre_pressuresShadow_iX wrote:Apropo dette, har noen lufttrykkabnefalninger til disse? både på vei og på bane.
195/50r16 - 225/45r17
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Dunlop Direzza 03G
Dunlop Direzza 02G har jeg kjørt med i vår og dem er knallbra. Har dog ikke prøvd Yokohama enda. Jeg kjører 235/40/18" og oppover til 255 bredde.
På http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp står det litt om de mest kjente R-dekkene. Googlet Dunlop dekkene og fant ikke annet en meget bra omtale om dem. Dem er noe billigere en Yokohama, om en ikke mye.
TH
På http://rejsa.nu/info/info_rdack.asp står det litt om de mest kjente R-dekkene. Googlet Dunlop dekkene og fant ikke annet en meget bra omtale om dem. Dem er noe billigere en Yokohama, om en ikke mye.
TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Viktig å få med seg at R-dekk skal ha MYE lavere dekktrykk enn det som er oppgitt for bilen på banekjøring, og også noe lavere ved kjøring på veien.Shadow_iX wrote:Apropo dette, har noen lufttrykkabnefalninger til disse? både på vei og på bane.
195/50r16 - 225/45r17
På bane starter jeg med 1.8 bar (kalde dekk) og kjører noen runder, deretter tilbake i depot og måler dekkoverflaten med IR tempmåler. Er temperaturen skjevt fordeler justerer jeg trykket opp/ned, og så blir dekktrykket en konsekvens av det. Som regel kan jeg da ikke kjøre bilen hjem uten å fylle luft, da det blir alt for lavt trykk når dekkene blir kalde.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Sjekka du med Bilprodukter.no ?T.Lund wrote:Da har jeg bestilt Toyo R888 hos min lokale Dekk1 forhandler, å med litt rabatt, så havnet jeg på 6700.- ferdig på bilen.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Hvem leverer R888 i Oslo-området? Evnt, andre dugandes dekk.. Må trolig ha nye dekk i løpet av måneden, og har ikke tid til å bestille fra over dammen denne gangen..
Vet om oljeskiftexpressen, men fikk et noe merkelig svar av dem på mail. Var ikke skrevet på spesielt god norsk, så mulig det er noe misforståelse ute og går, men..
Vet om oljeskiftexpressen, men fikk et noe merkelig svar av dem på mail. Var ikke skrevet på spesielt god norsk, så mulig det er noe misforståelse ute og går, men..