NSK-Sørlandet?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Turforslaget er glimrende.

Jeg kunne tenke meg å møte ved Biltema, Sørlandssenteret - da kan vi promotere klubben og bilene litt, litt mer enn hva vi kan oppnå i indre skoger i Vennesla. Hva med å møte der i rundt 12:30? Så kan vi kjøre i konvoi i retning villmarken.

Lo2
User avatar
TC
Posts: 107
Joined: 05 Sep 2011 21:10
Location: Kristiansand

Post by TC »

Jeg stiller ved Biltema 12:30! :D
1998 BMW M Roadster (S50). Lettere frisert frisørbil.

NSK Sørlandet, nsk-sorlandet@sportsvogn.no
FMO
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2011 22:26
Location: Kristiansand
Contact:

Post by FMO »

Jeg stiller :-)
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Turen ble en braksuksess! Vi ble 8 biler (såvidt jeg kan erindre), og vi fikk eksponert klubben på Sørlandssenteret (neste gang skal jeg ta med meg NSK-banner - vi har funnet en flott oppstillingsplass).

Og turen videre inn i de ville skoger, gikk som smurt. Jeg regner med at bilder/video'er raser inn på forumet. Været kunne ikke bli bedre!

Takk - alle sammen for et fortreffelig treff!
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Post by Speedster »

Hei.
Takk for en flott dag,ser ut som det er nok biler til å ha en avdeling sør :P

Har noen bilder her.
http://s589.photobucket.com/albums/ss33 ... er%202011/

Har også jukset sammen en liten video snutt.
http://www.youtube.com/watch?v=YmMXHZq5-HQ

Image[/img]
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Dette ser lovende ut! Når gjenoppstår NSK Sørlandet 'offisielt' da? :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Regner med at vi nå har bestått svenneprøven, og avdelingen for gjenåpnet! Treffet vi hadde bekrefter jo at vi er bærekraftige!

Min oppfordring er at vi alle prøver å lure øvrige medlemmer ut av garasjen og frem i lyset.

Jeg ser ikke bort fra at været fortsatt tillater nye treff før saltbilene rykker ut. Det hadde vært kjekt om vi kunne arrangere noen uformelle garasjetreff/sammenkomster i løpet av vinteren, au.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Da gratulerer vi den nye avdelingen! :-)

Er det noen i NSK Sørlandet som vil ha tilgang til noen websider for å legge ut info, bilder og slikt kanskje? Kontakt undertegnede.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Post by lee »

Hallod!

Da har vi vært en tur på Trafikksenteret på Sørlandsparken, og det ser virkelig lovende ut! Morten har tatt frem kalkulatoren, og regnet seg frem til at banen er 3,5 km lang. Før vi møter eierne (NAF?), mener vi at NSK sørlandet bør være etablert. Vi setter en møtedato, og så etablerer vi oss. Noen statutter vi bør følge? Her må NSK komme med retningslinjer, om de finnes. Jeg tror dette blir nordens Monza!

Lo2
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

lee wrote:Hallod!

Da har vi vært en tur på Trafikksenteret på Sørlandsparken, og det ser virkelig lovende ut! Morten har tatt frem kalkulatoren, og regnet seg frem til at banen er 3,5 km lang. Før vi møter eierne (NAF?), mener vi at NSK sørlandet bør være etablert. Vi setter en møtedato, og så etablerer vi oss. Noen statutter vi bør følge? Her må NSK komme med retningslinjer, om de finnes. Jeg tror dette blir nordens Monza!

Lo2
Styret skal ha møte to dager att ende til helgen.
Der tar vi bl.a. opp lokalavdelingene.
Skal huske dine ønsker om retningslinjer.
'11 sDrive 35is
---------------------
Elise_type_79
Posts: 68
Joined: 26 Oct 2011 14:16

Sørlandsparken

Post by Elise_type_79 »

Jeg er mer enn gjerne med å legge gummi i sørlandsparken til neste år!
Bra tiltak
When in doubt, flat out!
Elise_type_79
Posts: 68
Joined: 26 Oct 2011 14:16

rundbane

Post by Elise_type_79 »

Det vil være 1170m rundt banen, tok opp kartet i WMS og sjekket hva som var naturlig å bruke.
When in doubt, flat out!
User avatar
Svein Erling
Posts: 466
Joined: 04 Mar 2003 23:58
Location: Trondhjæm
Contact:

Post by Svein Erling »

I min tid fikk vi krav om å sette opp et par sjikaner, én på hver av de lengste strekkene, for å begrense farten litt. Sjikanene og veilledende sperrer ble satt opp før de andre kom ved hjelp av koner, som trafikksenteret villig lånte oss. Kappkjøring var ikke tillatt, ei heller tidtaking.

Den sentrale store flaten var til fri bruk for f.eks bremsetester og donøtter. Alt løst i bil og bagasjerom ble lagt i søppelsekker i "depotet" (parkeringen sør for hovedbygget). Og vi hadde krav om bruk av bilbelte og hjelm.

Moro var det uansett. 8)
ækt bila har itj baksæta, da e de buss
bilforum.moo.no - NSK Trøndelag - SeaLion 3-hjuling
User avatar
mowal
Posts: 97
Joined: 15 Feb 2009 11:46
Location: Arendal

Post by mowal »

Hei

Når det gjelder kjøringen på øvingsbanen i sørlandsparken kan det være lurt å klargjøre noen momenter.

Jeg har aldri regnet meg frem til at det er 3,5 km med bane, kun påpekt at det i følge skantraf.no er 3,5 km med vei og baneanlegg.

Det er imidlertid viktig å påpeke (før forventingene tar helt av) at dette ikke er en racerbane - det finnes pr. i dag ingen avkjøringssoner med sandfeller etc. Skal man bruke baneanlegget slik det er i dag, må det legges inn en rekke sjikaner og andre begrensinger. En konservativ banetrase kan være på litt i overkant av 1000 m lang, mens en litt mer liberal trase kan bli hele 1700 m lang. Men jeg vet ikke hva skantraf åpner for.

Men anlegget har et stort potensiale, og er det mange nok som er villige til å ta i noen tak og vi får til et godt sammarbeid med skantraf, kan vi få til mye spennende. Skal vi bli tatt seriøst og skape noe, er det helt avgjørende at vi får det formelle på plass i form av et styre, slik at vi kan henvende oss på en skikkelig måte.

Vi må derfor få til et møte så raskt som mulig, slik at vi i løpet av vinteren kan starte prosessen med å få til noe kjøring til våren. Både Leif-Otto og undertegnede kan tenke oss å gå inn i et lokalt styre (+ webansvaret) - i hvert fall inntil videre, men vi trenger flere krefter.

Når passer det for et slikt møte? Kveld eller formiddag, på en ukedag eller i helga? Kom med forslag.


Morten
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

Jeg er med!

Kveld i uka passer best, eventuelt søndag, helst ikke Lørdag da det er arbeidsdag for en vanlig hobbybonde 8)
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Post Reply