Privatimporterte biler fra USA - omlakkering til ny farge?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Privatimporterte biler fra USA - omlakkering til ny farge?

Post by alfa »

Selv om det er et langt dokument bør dette leses for underholdningens
skyld. Det er ikke til å tro !

Jeg mener vi bør sende blomster til Amcar og heretter betegne
de som "våre venner i Amcar". En USA Porsche 996 rammes også
av fargebestemmelsen og er du modig prøver du å benytte vinterdekk!

Det var som jeg trodde - Vegdirektoratet er bemannet med tidligere
grensesvakter fra gamle DDR
:lol:

Les link:

http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filv ... 201-15.pdf
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Her er mer.........det ser ut til at Staten ikke er så glad i USA biler.....


Tenk deg flg. scenario:

Du kommer ut fra RIMI med to bæreposer i hendene og bruker den fjernestyrte sentrallåsnøkkelen før du kommer frem til din
privatimporterte Dodge RAM SRT-10 pick up.

I bakgrunnen over tretoppene styrter 1 stk. F-16 og røyken velter opp......
:shock:

Heia Norge
http://e24.no/naeringsliv/article2458221.ece
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

alfa wrote: Du kommer ut fra RIMI med to bæreposer i hendene og bruker den fjernestyrte sentrallåsnøkkelen før du kommer frem til din
privatimporterte Dodge RAM SRT-10 pick up.

I bakgrunnen over tretoppene styrter 1 stk. F-16 og røyken velter opp......
:shock:
Ikke for å være pirkete (selv om jeg er født sånn) eller for å holde med Staten: det Post- og Teletilsynet egentlig forsøker å si er det omvendte: når AMCAR-folket kommer ut fra RIMI er bilene deres åpne og står med innkoblet startsperre fordi det for fem minutter siden fløy en F-16 forbi.

Eller gudbedre meg, et Falcon ECM-fly. Da står sikkert samtlige FM-radioer permenent fastsveiset på Radio Norge. I mono. Startsperren er sluttet å fungere, og de elektroniske setene er kun brukbare dersom du er under 150 cm (unnskyld, 4' 10") høy.

;)

Forøvrig er jo dokumentet du viser til ganske hårreisende. Det viser med ganske bra tydelighet at en god del mennesker i Statens Vegvesen aktivt jobber for å godkjenne færrest mulig biler.
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Et annet scenario:

Politimannen ligger bak buskene og foretar lasermåling av biler.
Han hører plutselig et øredøvende brak og titter opp mot himmelen.
Der ser han rett mot en F16 som passerer. Uten å tenke over det følger lasermåleren med i bevegelsen og "strålen" treffer våpensystemet i flyet. Dette utløser så rakettene i flyet som er programmert til å ramme strålens utgangspunkt.

Det eneste de finner igjen av politmannen noen timer etterpå er fremre pannelapp med skriften "1390 km/t" brent inn i huden.
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Post by Speedster »

Bare en liten kurositet,angående "Televerket" og godkjente radio sender duppeditter.

Det kan skje ting,jeg leker meg litt med Radio Controllert modell fly,og da modeller med turbin motor(brannfare) og dette er modeller som veier 15-20 kg (finns tyngre og lettere).Og tusler rundt i 300 Km.t++
De henger bokstavelig talt i et radio signal på FM båndet.
Kjedelig når en heller annen har en kjekk duppeditt som sender på det samme slåes på,15 kg som treffer deg i 300 Km har litt anslag.At de koster fra 25000,- og oppover er annen side av saken.

Det er allerede fastslått at det finnes såkalte "Baby vakter" som sender på samme frekvens og er ulovelig importert og solgt i landet.
Så dette med tildelte og godkjente frekvens bruk har en misjon,selv om det er byråkratisk.
User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

alfa wrote:Et annet scenario:

Politimannen ligger bak buskene og foretar lasermåling av biler.
Han hører plutselig et øredøvende brak og titter opp mot himmelen.
Der ser han rett mot en F16 som passerer. Uten å tenke over det følger lasermåleren med i bevegelsen og "strålen" treffer våpensystemet i flyet. Dette utløser så rakettene i flyet som er programmert til å ramme strålens utgangspunkt.

Det eneste de finner igjen av politmannen noen timer etterpå er fremre pannelapp med skriften "1390 km/t" brent inn i huden.
hehe ikke dum tanke det her....
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Noen er visst aktive på Stortinget og presser Vegdirektoratet mht
USA importerte biler og ventetider:

http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=39856

http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=37246

Selv har jeg nå ventet 1 1/2 mnd. på time for registrering av "USA import", men å dypdykke i regelverket - å skape mest problemer for
registrering har de tid til ? :twisted:

Vegdirektoratet er sannelig en etterlevning av den kalde krigens tid.......
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

AMCAR

Post by ElViz »

Jeg er helt enig i å gi blomster til AMCAR!

Jeg har abonert på AMCAR bladet siden tidenes morgen, og fulgt med litt på hva de gjør, og jeg er aldeles sikker på at de de gjør for amerikanske biler i norge har positive ringvirkninger for alle som driver med bilhobby i norge.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Det er det ingen tvil om.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Tilleggsbemerkning:

Vegdirektoratet har på en smart måte sørget for at godkjenning
av biler etter paragraf 1.15 kun foregår i Drammen for biler tidligere registrert i annet EU-land.
Bor du i Kirkenes er det lang vei til nærmeste Biltilsyn - som da blir
Drammen.

De påberoper seg at de kun har ressurser til å inneha denne kompetansen i Drammen. En snedig måte å begrense importen på....
Hvis det lokale Biltilsyn ikke har slik kompetanse bør en jo stille spørsmål
ved hele etaten..............
Fint for Chrysler Norge at dette er så problematisk. Lang ventetid hos Biltilsynet for privatimport gjør det lettere å selge biler for hovedimportør
som slipper å vente :-)


For å referer Hr. Larsstuen i Vegdirektoratet:

"Denne paragraf 1.15 skaper mye problemer for oss - vi ønsker den rett og slett tilbake "der den kom fra".

Det er altså sterke krefter i sving for å slette hele unntaksregelen.
Drømmer du om en bil som står i USA - fort deg !
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Alf Torp
Posts: 188
Joined: 30 Jun 2008 11:19
Location: Skaun, Sør-Trøndelag

Post by Alf Torp »

Du kan også få paragraf 1.15-visning gjort i Haugesund og jeg mener også i Trondheim.
Haugesund vet jeg imidlertid med sikkerhet, det var der jeg viste min SS1.
Papirer blir deretter sendt til Drammen for oversyn, hvorpå godkjennelse blir gitt. Dette tok faktisk mindre enn 4 timer i mitt tilfelle. Bra!
Mvh,
Alf Torp

- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Det var jo fint............. det var ikke hva de fortalte meg i Drammen
for kun timer siden.....men du har jo bevis på at det går ann'.

Det er sjefsingeniør Larsstuen i Vegdirektoratet Amcar ikke er fornøyd med og viser til i brevet.

Ikke for å angripe han personlig, men det blir et litt underlig lys over det
hele, når ventetiden hos Biltilsynet er et kjempeproblem i Norge - også
fremstår mannen som etatens fremste representant for redusert abeidstid prosjektet. Snakk om uheldig sammentreff :D :shock:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article308069.ece

Ser ut til at han vil kjempe hele arbeidsdagen på 6 timer for å fjerne paragraf 1.15 :roll: Vel, vel jeg tar noe feil her - han samler det
opp slik at han kan ta ut en hel dag fri.
Slik arbeidstid skulle jeg ønske meg også. Hvis staten dekker fridagen kan jeg love å bruke denne dagen til å jobbe mot Vegdirektoratets "gubbevelde"......
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Har du fått skilter på vogna ?
'11 sDrive 35is
---------------------
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Skilter er montert

Goes like stink :lol:
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
User avatar
Jørgen
Posts: 45
Joined: 23 Aug 2007 22:01
Location: Sande i Vestfold

Post by Jørgen »

Gratulerer! :D Håper været blir bedre så vi får et glimt av bilen.
Jørgen
Caterham Seven Supersprint
Post Reply