Privatimporterte biler fra USA - omlakkering til ny farge?
Privatimporterte biler fra USA - omlakkering til ny farge?
Selv om det er et langt dokument bør dette leses for underholdningens
skyld. Det er ikke til å tro !
Jeg mener vi bør sende blomster til Amcar og heretter betegne
de som "våre venner i Amcar". En USA Porsche 996 rammes også
av fargebestemmelsen og er du modig prøver du å benytte vinterdekk!
Det var som jeg trodde - Vegdirektoratet er bemannet med tidligere
grensesvakter fra gamle DDR
Les link:
http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filv ... 201-15.pdf
skyld. Det er ikke til å tro !
Jeg mener vi bør sende blomster til Amcar og heretter betegne
de som "våre venner i Amcar". En USA Porsche 996 rammes også
av fargebestemmelsen og er du modig prøver du å benytte vinterdekk!
Det var som jeg trodde - Vegdirektoratet er bemannet med tidligere
grensesvakter fra gamle DDR
Les link:
http://www.vitaminw.no/kunde/amcar/Filv ... 201-15.pdf
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
Her er mer.........det ser ut til at Staten ikke er så glad i USA biler.....
Tenk deg flg. scenario:
Du kommer ut fra RIMI med to bæreposer i hendene og bruker den fjernestyrte sentrallåsnøkkelen før du kommer frem til din
privatimporterte Dodge RAM SRT-10 pick up.
I bakgrunnen over tretoppene styrter 1 stk. F-16 og røyken velter opp......
Heia Norge
http://e24.no/naeringsliv/article2458221.ece
Tenk deg flg. scenario:
Du kommer ut fra RIMI med to bæreposer i hendene og bruker den fjernestyrte sentrallåsnøkkelen før du kommer frem til din
privatimporterte Dodge RAM SRT-10 pick up.
I bakgrunnen over tretoppene styrter 1 stk. F-16 og røyken velter opp......
Heia Norge
http://e24.no/naeringsliv/article2458221.ece
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
Ikke for å være pirkete (selv om jeg er født sånn) eller for å holde med Staten: det Post- og Teletilsynet egentlig forsøker å si er det omvendte: når AMCAR-folket kommer ut fra RIMI er bilene deres åpne og står med innkoblet startsperre fordi det for fem minutter siden fløy en F-16 forbi.alfa wrote: Du kommer ut fra RIMI med to bæreposer i hendene og bruker den fjernestyrte sentrallåsnøkkelen før du kommer frem til din
privatimporterte Dodge RAM SRT-10 pick up.
I bakgrunnen over tretoppene styrter 1 stk. F-16 og røyken velter opp......
Eller gudbedre meg, et Falcon ECM-fly. Da står sikkert samtlige FM-radioer permenent fastsveiset på Radio Norge. I mono. Startsperren er sluttet å fungere, og de elektroniske setene er kun brukbare dersom du er under 150 cm (unnskyld, 4' 10") høy.
Forøvrig er jo dokumentet du viser til ganske hårreisende. Det viser med ganske bra tydelighet at en god del mennesker i Statens Vegvesen aktivt jobber for å godkjenne færrest mulig biler.
Et annet scenario:
Politimannen ligger bak buskene og foretar lasermåling av biler.
Han hører plutselig et øredøvende brak og titter opp mot himmelen.
Der ser han rett mot en F16 som passerer. Uten å tenke over det følger lasermåleren med i bevegelsen og "strålen" treffer våpensystemet i flyet. Dette utløser så rakettene i flyet som er programmert til å ramme strålens utgangspunkt.
Det eneste de finner igjen av politmannen noen timer etterpå er fremre pannelapp med skriften "1390 km/t" brent inn i huden.
Politimannen ligger bak buskene og foretar lasermåling av biler.
Han hører plutselig et øredøvende brak og titter opp mot himmelen.
Der ser han rett mot en F16 som passerer. Uten å tenke over det følger lasermåleren med i bevegelsen og "strålen" treffer våpensystemet i flyet. Dette utløser så rakettene i flyet som er programmert til å ramme strålens utgangspunkt.
Det eneste de finner igjen av politmannen noen timer etterpå er fremre pannelapp med skriften "1390 km/t" brent inn i huden.
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
Bare en liten kurositet,angående "Televerket" og godkjente radio sender duppeditter.
Det kan skje ting,jeg leker meg litt med Radio Controllert modell fly,og da modeller med turbin motor(brannfare) og dette er modeller som veier 15-20 kg (finns tyngre og lettere).Og tusler rundt i 300 Km.t++
De henger bokstavelig talt i et radio signal på FM båndet.
Kjedelig når en heller annen har en kjekk duppeditt som sender på det samme slåes på,15 kg som treffer deg i 300 Km har litt anslag.At de koster fra 25000,- og oppover er annen side av saken.
Det er allerede fastslått at det finnes såkalte "Baby vakter" som sender på samme frekvens og er ulovelig importert og solgt i landet.
Så dette med tildelte og godkjente frekvens bruk har en misjon,selv om det er byråkratisk.
Det kan skje ting,jeg leker meg litt med Radio Controllert modell fly,og da modeller med turbin motor(brannfare) og dette er modeller som veier 15-20 kg (finns tyngre og lettere).Og tusler rundt i 300 Km.t++
De henger bokstavelig talt i et radio signal på FM båndet.
Kjedelig når en heller annen har en kjekk duppeditt som sender på det samme slåes på,15 kg som treffer deg i 300 Km har litt anslag.At de koster fra 25000,- og oppover er annen side av saken.
Det er allerede fastslått at det finnes såkalte "Baby vakter" som sender på samme frekvens og er ulovelig importert og solgt i landet.
Så dette med tildelte og godkjente frekvens bruk har en misjon,selv om det er byråkratisk.
hehe ikke dum tanke det her....alfa wrote:Et annet scenario:
Politimannen ligger bak buskene og foretar lasermåling av biler.
Han hører plutselig et øredøvende brak og titter opp mot himmelen.
Der ser han rett mot en F16 som passerer. Uten å tenke over det følger lasermåleren med i bevegelsen og "strålen" treffer våpensystemet i flyet. Dette utløser så rakettene i flyet som er programmert til å ramme strålens utgangspunkt.
Det eneste de finner igjen av politmannen noen timer etterpå er fremre pannelapp med skriften "1390 km/t" brent inn i huden.
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Noen er visst aktive på Stortinget og presser Vegdirektoratet mht
USA importerte biler og ventetider:
http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=39856
http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=37246
Selv har jeg nå ventet 1 1/2 mnd. på time for registrering av "USA import", men å dypdykke i regelverket - å skape mest problemer for
registrering har de tid til ?
Vegdirektoratet er sannelig en etterlevning av den kalde krigens tid.......
USA importerte biler og ventetider:
http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=39856
http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=37246
Selv har jeg nå ventet 1 1/2 mnd. på time for registrering av "USA import", men å dypdykke i regelverket - å skape mest problemer for
registrering har de tid til ?
Vegdirektoratet er sannelig en etterlevning av den kalde krigens tid.......
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
AMCAR
Jeg er helt enig i å gi blomster til AMCAR!
Jeg har abonert på AMCAR bladet siden tidenes morgen, og fulgt med litt på hva de gjør, og jeg er aldeles sikker på at de de gjør for amerikanske biler i norge har positive ringvirkninger for alle som driver med bilhobby i norge.
Jeg har abonert på AMCAR bladet siden tidenes morgen, og fulgt med litt på hva de gjør, og jeg er aldeles sikker på at de de gjør for amerikanske biler i norge har positive ringvirkninger for alle som driver med bilhobby i norge.
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Det er det ingen tvil om.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Tilleggsbemerkning:
Vegdirektoratet har på en smart måte sørget for at godkjenning
av biler etter paragraf 1.15 kun foregår i Drammen for biler tidligere registrert i annet EU-land.
Bor du i Kirkenes er det lang vei til nærmeste Biltilsyn - som da blir
Drammen.
De påberoper seg at de kun har ressurser til å inneha denne kompetansen i Drammen. En snedig måte å begrense importen på....
Hvis det lokale Biltilsyn ikke har slik kompetanse bør en jo stille spørsmål
ved hele etaten..............
Fint for Chrysler Norge at dette er så problematisk. Lang ventetid hos Biltilsynet for privatimport gjør det lettere å selge biler for hovedimportør
som slipper å vente
For å referer Hr. Larsstuen i Vegdirektoratet:
"Denne paragraf 1.15 skaper mye problemer for oss - vi ønsker den rett og slett tilbake "der den kom fra".
Det er altså sterke krefter i sving for å slette hele unntaksregelen.
Drømmer du om en bil som står i USA - fort deg !
Vegdirektoratet har på en smart måte sørget for at godkjenning
av biler etter paragraf 1.15 kun foregår i Drammen for biler tidligere registrert i annet EU-land.
Bor du i Kirkenes er det lang vei til nærmeste Biltilsyn - som da blir
Drammen.
De påberoper seg at de kun har ressurser til å inneha denne kompetansen i Drammen. En snedig måte å begrense importen på....
Hvis det lokale Biltilsyn ikke har slik kompetanse bør en jo stille spørsmål
ved hele etaten..............
Fint for Chrysler Norge at dette er så problematisk. Lang ventetid hos Biltilsynet for privatimport gjør det lettere å selge biler for hovedimportør
som slipper å vente
For å referer Hr. Larsstuen i Vegdirektoratet:
"Denne paragraf 1.15 skaper mye problemer for oss - vi ønsker den rett og slett tilbake "der den kom fra".
Det er altså sterke krefter i sving for å slette hele unntaksregelen.
Drømmer du om en bil som står i USA - fort deg !
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!
Du kan også få paragraf 1.15-visning gjort i Haugesund og jeg mener også i Trondheim.
Haugesund vet jeg imidlertid med sikkerhet, det var der jeg viste min SS1.
Papirer blir deretter sendt til Drammen for oversyn, hvorpå godkjennelse blir gitt. Dette tok faktisk mindre enn 4 timer i mitt tilfelle. Bra!
Haugesund vet jeg imidlertid med sikkerhet, det var der jeg viste min SS1.
Papirer blir deretter sendt til Drammen for oversyn, hvorpå godkjennelse blir gitt. Dette tok faktisk mindre enn 4 timer i mitt tilfelle. Bra!
Mvh,
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Alf Torp
- 68 Scimitar Se4c Coupe
- 88 Scimitar SS1 1400
- 72 Opel Admiral S
- 73 Opel Admiral E
- 74 Opel Admiral S
- 84 Audi 200 Quattro Avant
- 94 Audi 100 Quattro Avant
- 99 Yamaha Vmax
Det var jo fint............. det var ikke hva de fortalte meg i Drammen
for kun timer siden.....men du har jo bevis på at det går ann'.
Det er sjefsingeniør Larsstuen i Vegdirektoratet Amcar ikke er fornøyd med og viser til i brevet.
Ikke for å angripe han personlig, men det blir et litt underlig lys over det
hele, når ventetiden hos Biltilsynet er et kjempeproblem i Norge - også
fremstår mannen som etatens fremste representant for redusert abeidstid prosjektet. Snakk om uheldig sammentreff
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article308069.ece
Ser ut til at han vil kjempe hele arbeidsdagen på 6 timer for å fjerne paragraf 1.15 Vel, vel jeg tar noe feil her - han samler det
opp slik at han kan ta ut en hel dag fri.
Slik arbeidstid skulle jeg ønske meg også. Hvis staten dekker fridagen kan jeg love å bruke denne dagen til å jobbe mot Vegdirektoratets "gubbevelde"......
for kun timer siden.....men du har jo bevis på at det går ann'.
Det er sjefsingeniør Larsstuen i Vegdirektoratet Amcar ikke er fornøyd med og viser til i brevet.
Ikke for å angripe han personlig, men det blir et litt underlig lys over det
hele, når ventetiden hos Biltilsynet er et kjempeproblem i Norge - også
fremstår mannen som etatens fremste representant for redusert abeidstid prosjektet. Snakk om uheldig sammentreff
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article308069.ece
Ser ut til at han vil kjempe hele arbeidsdagen på 6 timer for å fjerne paragraf 1.15 Vel, vel jeg tar noe feil her - han samler det
opp slik at han kan ta ut en hel dag fri.
Slik arbeidstid skulle jeg ønske meg også. Hvis staten dekker fridagen kan jeg love å bruke denne dagen til å jobbe mot Vegdirektoratets "gubbevelde"......
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Come to the dark side - we have cookies!