motor som oppfører seg litt rart
motor som oppfører seg litt rart
Hei,
jeg har en Super-7 hvis motor oppfører seg litt rart. Vet ikke helt hvilken type det er, men den sitter ihvertfall foran.
I fjor sommer kjørte jeg avgårde, solen skinte, fuglene kvitret og livet var generelt bra. Plutselig stoppet driten. Nå er jo ikke det så farlig, det er jo bare å starte den igjen, men siden jeg sto midt i rushen så var det litt flaut. Folk kunne jo tro at jeg kvalte motoren. Uansett, tenning av og på, og *paaaang!* etterfulgt av masse hvit røyk.
Jeg gjorde det jeg pleier å gjøre, dytte'n inn til kanten og ta av panseret for ikke å tape maske. Det er bare å rote litt rundt med ledningene og i det hele tatt se ut som du har peiling på hva du driver med, det ser bra ut. I realiteten er det bare motoren som har blitt litt sliten og ønsker å ta en pust i bakken (det er faktisk ganske få som vet dette). 5 minutter etter gikk alt som smurt igjen og jeg hinket tilbake til garasjen.
Nå var ideen å se litt på dette igjen dagen etter, men så gikk det i glemmeboka gitt. Flaks at jeg var nede i garasjen i går for å se etter noe verktøy!
Det er mulig at det er jeg som er litt rar og at alle motorer oppfører seg sånn, men det er all grunn til å tro at motoren har fått hvilt seg godt nok nå, eller?
Det er bare å slappe av frem til sola stikker frem igjen og gå ned og vri om nøkkelen?
jeg har en Super-7 hvis motor oppfører seg litt rart. Vet ikke helt hvilken type det er, men den sitter ihvertfall foran.
I fjor sommer kjørte jeg avgårde, solen skinte, fuglene kvitret og livet var generelt bra. Plutselig stoppet driten. Nå er jo ikke det så farlig, det er jo bare å starte den igjen, men siden jeg sto midt i rushen så var det litt flaut. Folk kunne jo tro at jeg kvalte motoren. Uansett, tenning av og på, og *paaaang!* etterfulgt av masse hvit røyk.
Jeg gjorde det jeg pleier å gjøre, dytte'n inn til kanten og ta av panseret for ikke å tape maske. Det er bare å rote litt rundt med ledningene og i det hele tatt se ut som du har peiling på hva du driver med, det ser bra ut. I realiteten er det bare motoren som har blitt litt sliten og ønsker å ta en pust i bakken (det er faktisk ganske få som vet dette). 5 minutter etter gikk alt som smurt igjen og jeg hinket tilbake til garasjen.
Nå var ideen å se litt på dette igjen dagen etter, men så gikk det i glemmeboka gitt. Flaks at jeg var nede i garasjen i går for å se etter noe verktøy!
Det er mulig at det er jeg som er litt rar og at alle motorer oppfører seg sånn, men det er all grunn til å tro at motoren har fått hvilt seg godt nok nå, eller?
Det er bare å slappe av frem til sola stikker frem igjen og gå ned og vri om nøkkelen?
Hva skal man si - de blir som de som har dem...
Hvit røyk høres jo ut som kjølevæske -> itte bra. Sjekk kjølevæsken og se om det har kommet olje i den, og sjekk oljen om det har kommet kjølevæske i den (hvitt guggemeie som flyter rundt og gjerne setter seg på undersiden av oljepåfyllingslokket).
Kom så tilbake hit og fortell hva du fant...
Hvit røyk høres jo ut som kjølevæske -> itte bra. Sjekk kjølevæsken og se om det har kommet olje i den, og sjekk oljen om det har kommet kjølevæske i den (hvitt guggemeie som flyter rundt og gjerne setter seg på undersiden av oljepåfyllingslokket).
Kom så tilbake hit og fortell hva du fant...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Du vet hva du må gjøre, Tor Atle.
Kast den gamle, slitne motoren og sett inn elastiske strikker.
Syltestrikker er kjent for å holde lengst, og de er lette å bytte hvis de skulle ryke.
Kjenner jeg deg rett dytter du vel handlevogna (les Seven) inn i garasjen og tar i bruk frisørraceren igjen............
Kast den gamle, slitne motoren og sett inn elastiske strikker.
Syltestrikker er kjent for å holde lengst, og de er lette å bytte hvis de skulle ryke.
Kjenner jeg deg rett dytter du vel handlevogna (les Seven) inn i garasjen og tar i bruk frisørraceren igjen............
Kan ikke være sunt å sitte med kryssede fingre når man kjører motorsykkel? Skjønt, jeg hadde vel gjort det samme hadde jeg vært deg...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Webmaster bes vennligst holde munnen lukket
Klart vi skal ta noen turer på gamle mossevei i sommer. Men Danmark...det høres veldig langt ut. Da skal jeg oppgradere til de-lux medlemsskap hos Falken først ihvertfall.
Det er bare å plinge på hvis du har lyst til å ta deg en tur. Skal være i garasjen i morra ettermiddag feks. Blir bare litt småplukk den nærmeste uka til nye deler ankommer (lager og pakninger), men det er jo alltid hyggelig å sitte og juge litt.
Klart vi skal ta noen turer på gamle mossevei i sommer. Men Danmark...det høres veldig langt ut. Da skal jeg oppgradere til de-lux medlemsskap hos Falken først ihvertfall.
Det er bare å plinge på hvis du har lyst til å ta deg en tur. Skal være i garasjen i morra ettermiddag feks. Blir bare litt småplukk den nærmeste uka til nye deler ankommer (lager og pakninger), men det er jo alltid hyggelig å sitte og juge litt.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Godt å høre. Og på tide...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Gratulerer! Ser deg på årets første utemøte nå på torsdag, da?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no