Garasjebygging - moddællbila!
[quote="henningEn smule arrogant å legge presenning under de engelske bilene og ikke den japanske [/quote]
Noen biler trenger bleie, andre ikke
Garasjen ble rålekker!
Noen biler trenger bleie, andre ikke
Garasjen ble rålekker!
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Helt rått!
Ingen grunn til. Jeg har hatt en 5000-kroners varmepumpe i noen år nå og den har fungert utmerket. Varmer faktisk greit ned til -20 (relativt nytt bygg dog). Den er dog ikke spesielt pen, og jeg har måttet teipe "lokket" ettersom det stod og dirret, men med tanke på hvor billig den var er det helt greit.Olemann wrote:Man er jo litt skeptisk til noe som er såpass mye billigere enn andre varmepumper.
Takk, takk alle sammen!
Ellers kan det se ut som om det blir en ordning med rør og slikt som kan bli dekkstativ og lagring forøvrig, ikke sant Henning?
Er spent på pumpa selv, funker den greit i vinter er det ikke usannsynlig at det havner en slik i utleieleiligheten hjemme hos oss.hagenisse wrote:Ingen grunn til. Jeg har hatt en 5000-kroners varmepumpe i noen år nå og den har fungert utmerket. Varmer faktisk greit ned til -20 (relativt nytt bygg dog). Den er dog ikke spesielt pen, og jeg har måttet teipe "lokket" ettersom det stod og dirret, men med tanke på hvor billig den var er det helt greit.
Ellers kan det se ut som om det blir en ordning med rør og slikt som kan bli dekkstativ og lagring forøvrig, ikke sant Henning?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
- Anders Gullstein
- Posts: 616
- Joined: 14 Apr 2005 15:49
- Location: Tønsberg
Blir ikke lenge til nå...inge wrote:Dette ble usedvaling lekkert Jørn
Jeg gleder meg til vi skal ta fatt på vinterens skrujobber
Nå er det noen rør og koblinger hentet hos Henning som skal lakkes og monteres, som skal bli til oppbevaringsplass, dekkstativ og arbeidsbenk. Så er det tid for å bruke garasjen!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Litt OT, men jeg prøver meg!
Denne varmepumpa, trengs det vakuumpumpe etc for å tømmer rørene, eller er det en enkel(?) monteringsjobb?
Sikler på varmepumpe selv. Begynner å bli gammel...
Denne varmepumpa, trengs det vakuumpumpe etc for å tømmer rørene, eller er det en enkel(?) monteringsjobb?
Sikler på varmepumpe selv. Begynner å bli gammel...
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
Veldig enkelt, og (nesten) umulig å gjøre feil - dytt rørene nedi en muffe, til du hører et klikk, vri om en hendel, finito.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Driver og pusler med mitt, bl.a. innrede verktøyskapet - et liggeunderlag og en skarp kniv gjør underverker:
Så planlegges en reol som skal inneholde dekk, arbeidsbenk og skap:
Har fått en del stålrør og koblinger fra et herværende æresmedlem som skal bli rammeverket til dette:
Disse er nå i ferd med å få et lag lakk;
Skapene blir Ikea 40/80x92 nede og 40x70 liggende øverst (dvs ikke helt i tråd med tegningen øverst her) og med noen høyglansede dører - alt dukker forhåpentligvis opp på finn underveis. :
Så planlegges en reol som skal inneholde dekk, arbeidsbenk og skap:
Har fått en del stålrør og koblinger fra et herværende æresmedlem som skal bli rammeverket til dette:
Disse er nå i ferd med å få et lag lakk;
Skapene blir Ikea 40/80x92 nede og 40x70 liggende øverst (dvs ikke helt i tråd med tegningen øverst her) og med noen høyglansede dører - alt dukker forhåpentligvis opp på finn underveis. :
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Høres ut som noe selv en ingeniør kan klare!webmaster wrote:Veldig enkelt, og (nesten) umulig å gjøre feil - dytt rørene nedi en muffe, til du hører et klikk, vri om en hendel, finito.
Glemte å si: WOW, for noen garasjer du bygger.
Er misunnelig på dette. Har selv en 1,5 garasje, som desverre er i god stand, så jeg får meg ikke til å rive den og sette opp noe nytt.
Men er lysten på en dobbelgarasje ja...
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
Da har rør, sammenkoblinger og bein fått et lag lakk, og rør kappet til riktig lengde med vinkelsliper - batteridrevet 18 Makita var overraskende utholdende. Rør med bein klar til montering:
Første seksjon snart montert sammen:
På plass i garasjen:
...og her ser man grunnen til høyden på første nivå:
;D
Første seksjon snart montert sammen:
På plass i garasjen:
...og her ser man grunnen til høyden på første nivå:
;D
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Da var reolen skrudd sammen, dekk på plass og arbeidsflatene tilpasset. Mangler bare skap nå:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no