2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Locked
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

I dag kom pakken med oljefilter, reservespeil m.m. som jeg bestilte fra Elise Shop 20. april. Bakgrunnen for den lange ventetiden er OEM deler fra Lotus som typisk har en ventetid på 1-2 uker eller lengre. Bestilte bl.a. delenummer A111U6032F som er gummipakningen som dekker kuleleddjusteringen på speilhuset. Med andre ord så bør man ikke ha hastverk når man bestiller Lotus-deler. Sikkert greit å ha noe service- og reservedeler liggende :wink:

Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Ketil
Posts: 74
Joined: 21 Mar 2016 21:17

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by Ketil »

Lekker Elise. Det er fint å se en Lotus uten svarte felger.
User avatar
Speedster
Posts: 109
Joined: 14 Aug 2006 13:02
Location: Sørlandet

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by Speedster »

NoBrain wrote:I dag kom pakken med oljefilter, reservespeil m.m. som jeg bestilte fra Elise Shop 20. april. Bakgrunnen for den lange ventetiden er OEM deler fra Lotus som typisk har en ventetid på 1-2 uker eller lengre. Bestilte bl.a. delenummer A111U6032F som er gummipakningen som dekker kuleleddjusteringen på speilhuset. Med andre ord så bør man ikke ha hastverk når man bestiller Lotus-deler. Sikkert greit å ha noe service- og reservedeler liggende :wink:

Image

Det er vel samme speil på Speedsteren?
Som igjen er det samme som på Rover Metro og finns i alle priser på E-bay.
Du må kansje kutte av "stangen" som brukes til å stille inn speilet fra innsiden på Roveren.
Jeg bestillte fra en hugger i England på E-bay og de passet,måtte lakkere speilhuset.

http://www.ebay.com/itm/Rover-100-Metro ... SwmtJXV90K
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Ketil wrote:Lekker Elise. Det er fint å se en Lotus uten svarte felger.
Takk, synes også den kler sølvfelger best :) Vurderer å kjøpe et ekstra sett Team Dynamics Pro Race 1.2S felger med R-dekk for banekjøring. Litt usikker på om jeg skal velge sort eller sølv farge. Tenkte i utgangspunktet sorte felger for banekjøring og sølvfelger for turkjøring :)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Speedster wrote:Det er vel samme speil på Speedsteren?
Som igjen er det samme som på Rover Metro og finns i alle priser på E-bay.
Du må kansje kutte av "stangen" som brukes til å stille inn speilet fra innsiden på Roveren.
Jeg bestillte fra en hugger i England på E-bay og de passet,måtte lakkere speilhuset.
Ja, kjenner til den løsningen. Men siden jeg også trengte noen andre servicedeler (oljefilter, oljefilterhus, verktøy m.m.) til Elisen så var det like greit å plukke opp et par ekstraspeil fra Elise Shop i samme bestilling. Hvis det blir behov for å bruke reservespeilene på bilen i framtiden så tenkte jeg å foliere de i carbon :)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
fcuk
Posts: 54
Joined: 30 Jul 2006 14:11

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by fcuk »

NoBrain wrote:Flushet igjennom en liter ATE SL.6 bremsevæske (fra uåpnet flaske) med en Motive bleeder nå på søndag. Så da er bilen klar for Rudskogen fredag 29. april :)

Image

I dag har jeg hjemmekontor da jeg ventet en pakke fra Elise Parts. Er tilbud på originale Yokohama AD07 LTS-dekk til Elise (se http://www.eliseparts.com/products/show ... d07-tyres/) så jeg tenkte det var greit å kjøpe inn å ha liggende. Når jeg fikk de levert i dag syntes jeg det var merkbart mer gummi på de nye dekkene sammenliknet med de gamle som sitter på Elisen. De gamle dekkene burde dog holde fint ut denne sesongen.

Image

Men da har jeg i alle fall et sett med dekk liggende for neste sesong - trygt plassert i kjellerboden (håper jeg) :)

Image
Akkurat samme syntes jeg, nesten så bilen så ut som en SUV med de nye dekkene på. Med varme i dekkene så satt det godt på ringen ... fortsatt lav pris, så kanskje jeg skal legge et sett i boden jeg også?
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

fcuk wrote:Akkurat samme syntes jeg, nesten så bilen så ut som en SUV med de nye dekkene på. Med varme i dekkene så satt det godt på ringen ... fortsatt lav pris, så kanskje jeg skal legge et sett i boden jeg også?
Kan nok være lurt å kjøpe inn et ekstra sett før de blir utsolgt for tilbudet. Etter nærmere ettersyn av dekkene på min Elise ser jeg at bakdekkene er faretruende nærme grensen på 1,6 mm. Så dekkene som jeg kjøpte inn blir satt på bilen i løpet av sommeren. Tenkte å kjøre på de gamle dekkene på neste heldagstreff på Rudskogen og deretter legge om til de nye dekkene før EU-kontroll på Elisen.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Da er Elisen godkjent for to nye år. Var innom Ski Auto tidligere i dag og Elisen gikk igjennom PKK med null feil :)

Image

De meste observante vil oppdage at jeg igjen har mistet en senterkapsel på det ene hjulet. Heldigvis bestilte jeg en ekstra sist så jeg har på lager. Fikk tips om å bruke litt silikon for å få de til å sitte litt bedre.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by webmaster »

Null feil gitt, grattis!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Min Lotus Elise er nå solgt :cry: Takk for fine minner i mitt eierskap de siste fem årene :) Nå starter jakten på ny sportsvogn 8)

Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Locked