Turbotrykk

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: NoBrain, inge

Post Reply
Murena 22
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2012 19:50
Location: Grenland

Turbotrykk

Post by Murena 22 » 02 Feb 2016 23:31

Har vært og fått tunet Audi tt men er litt skeptisk 1,8 t 180 hk orginal Den ble ganske rå men er skeptisk Tenkte å montere måler på ladetrykk før jeg benytter meg av kreftene Sikkert noen her som har erfaring og kunnskap om hvor mye trykk den kan tåle Har også sett att det er mulig å montere en styreventil for å kunne justere ned trykket
Matra Murena 22 Audi TT Qaattro Yamaha fzx facer

User avatar
hmhaga
Posts: 881
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hønefoss/Haugsbygd

Re: Turbotrykk

Post by hmhaga » 03 Feb 2016 09:39

Regner med at et seriøst tuningfirma har gjort ordentlig jobb, og beholdt sikkerhetsfunksjonene i ECU. Normalt vil ECU kutte bensintilførselen (fuel cut) dersom ladetrykket stiger over en grenseverdi, så egentlig er en turbotrykksmåler unødvendig.
Seven Racing #26 - '15 Outback 2.5 - '08 BMW 120i - '92 Bandit 400
x '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '98 Subaru 2.0 GT '98 Saxo VTS '91 MR2 '89 Civic '84 Prelude

Murena 22
Posts: 33
Joined: 09 Jan 2012 19:50
Location: Grenland

Re: Turbotrykk

Post by Murena 22 » 04 Feb 2016 23:57

Fikk kobla til med mobilen i dag Målte 1,1 bar helt maks men roet seg til 1 bar ved maks pådrag Skulle vel ikke være så farlig det Ved normal kjøring ligger den på minussiden
Matra Murena 22 Audi TT Qaattro Yamaha fzx facer

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest