Erfaringer med Uniroyal Rainsport2?

Tekniske spørsmål og diskusjoner

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
T. Thøgersen
Posts: 10
Joined: 25 Jul 2011 09:42
Location: Halden

Erfaringer med Uniroyal Rainsport2?

Post by T. Thøgersen »

Vurderer å kjøpe meg disse dekka til banebilen, som evt. brukshjul og regndekk for banekjøring, er det noen som har erfaringer med disse dekka?
Har r-dekk for banekjøring på tørt, så trenger et sett til med hjul for bløtt underlag. Hvilket det jo ofte er, statistisk sett, på NSK-kjøringene på Rudskogen. :)

(Bilen er er en E30 med S50 3 liter.)
Nordschleife - Balls required

*E30 med pustehjelp - morobil
*E30 S50 - rekreasjon+morobil
*E30 ??
*E90 LCI oljekamin - bruksbil
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Erfaringer med Uniroyal Rainsport2?

Post by webmaster »

Er du frekk eller? :mrgreen:

Kjenner ikke til disse dekkene, men flere her kjører med R-dekk også i regn og sier det funker bra (såfremt det ikke er veldig mye vann). Problemet er ofte å få nok varme i dekkene, men med en såpass tung bil som din bør jo det la seg gjøre?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Erfaringer med Uniroyal Rainsport2?

Post by PeR4 »

Kjøpte ett sett av disse i fjor til banedyret, men fikk ikke testet de mye på vått. Dog var jeg eneste bilen på banen da jeg testet de, årsaken var nok at de andre ikke ville kjøre med rDekkene sine.. De var morsomme på vått, fikk driftet kontrollert og de bremset bra. Og det som sagt under forhold der ingen andre ville utpå :-)
Banedyret er en E30 på ca 1000 kg og ca 200 hk.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
T. Thøgersen
Posts: 10
Joined: 25 Jul 2011 09:42
Location: Halden

Re: Erfaringer med Uniroyal Rainsport2?

Post by T. Thøgersen »

Ikke frekk, konstaterer bare at av de siste 6 NSK-treffa jeg har kjørt på, så regna 5 av dem mer eller mindre bort. :)

Jeg har bestilt Uniroyal Rainsport3, får se åssen de evt fungerer. Har nye R-dekk som høyst sannsynlig blir prøvd på bløtt føre også, men er greit med brukshjul som er ålreite på bløtt føre også.

Takk for input!
Nordschleife - Balls required

*E30 med pustehjelp - morobil
*E30 S50 - rekreasjon+morobil
*E30 ??
*E90 LCI oljekamin - bruksbil
TerjeA
Posts: 10
Joined: 15 Sep 2010 20:47
Location: Bergen, Norway

Re: Erfaringer med Uniroyal Rainsport2?

Post by TerjeA »

Hei!

Hva er dine erfaringer med Uniroyal Rainsport 3 etterhvert?

Om 14 dager henter jeg en britisk 2-seter med 143 hester fordelt på 800 kg og rattet på feil side. :D Lurer fælt på hvilke dekk jeg skal kjøpe - noen synspunkt? Dimensjonen er 205/45/r16. Alternativene jeg sitter igjen med er Michelin Pilot Sport 3 eller Uniroyal Rainsport 3. Er opptatt av grep på vått føre (siden jeg bor i Bergen :D ), og begge scorer bra i tester her. Ser ut til at Uniroyal har litt mykere vegger enn PS3, men vet ikke hvor mye det betyr siden bilen er såpass lett og i første omgang kun til gatebruk. Noen erfaringer eller synspunkt? Takknemlig for innspill!

Mvh
Terje A
GTM Spyder - Man må være både entusiast og optimist for å ha en cabriolet i Bergen!
Post Reply