På tur i Enebakks dype skoger

Sett en sportsvogn ute i trafikken? Noen herfra kanskje? Legg inn observasjonen her!

Moderators: NoBrain, inge

Post Reply
User avatar
alfheim
Posts: 592
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

På tur i Enebakks dype skoger

Post by alfheim » 04 Jul 2014 10:03

Det er åpenbart helt andre arter som lever der ute
uploadfromtaptalk1404464608795.jpg
uploadfromtaptalk1404464608795.jpg (40.26 KiB) Viewed 2225 times
(Det er ikke så veldig tydelig her men sjekk hjulstillingen)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?

jonr
Posts: 154
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: På tur i Enebakks dype skoger

Post by jonr » 04 Jul 2014 10:19

Kompisene til Fridtjof tenker jeg....
E-type 1968
MX-5 1991

User avatar
ElViz
Posts: 892
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: På tur i Enebakks dype skoger

Post by ElViz » 04 Jul 2014 10:24

Det er visst populært i enkelte kretser
Image

Sønnen min har PC-en full av bilder med ekstreme camber vinkler :shock: , senket mer enn godt er :roll: , og allt for små dekk :? ..

Liten artikkel om fenomenet fra jalopnik..
http://jalopnik.com/5918475/how-the-hel ... -car-drive

Dagens ungdom altså :roll:
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

User avatar
rayb
Posts: 938
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: På tur i Enebakks dype skoger

Post by rayb » 04 Jul 2014 14:20

Holy f-ing crap!!

Dekkstretching er (eller var i alle fall) populært i VW-Audi-kretser.
På spørsmål om hvorfor fikk jeg til svar at de da fikk et stivere dekk som igjen gir mer grep(!). Dette var i alle fall den gang en vedtatt sannhet der i gården og jeg ble nærmest sett på som tilbakestående fordi jeg ikke skjønte dette.

Senere samme sommer fikk jeg anldedning til å treffe en fyr som hadde jobbet for utviklingsteamet til Pirelli. Da fortalte om dette ristet han på hodet og mumlet noe lite pent om denne ideen før han fortalte at dekk gir best grep på den felgbredden de er beregnet for.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....

subwoofer
Posts: 107
Joined: 06 May 2010 07:01

Re: På tur i Enebakks dype skoger

Post by subwoofer » 04 Jul 2014 14:37

Jeg trodde tyskerstuket kom av særtyske regler som begrenset endringen i dekkdimensjon (banebredde)?
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey

User avatar
rayb
Posts: 938
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: På tur i Enebakks dype skoger

Post by rayb » 04 Jul 2014 20:16

subwoofer wrote:Jeg trodde tyskerstuket kom av særtyske regler som begrenset endringen i dekkdimensjon (banebredde)?
Det er vel ikke helt umulig at det var derfor det oppsto, men at det på veien har blitt til "for å få bedre grep"? Eller at man bare synes det ser kuult ut....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....

subwoofer
Posts: 107
Joined: 06 May 2010 07:01

Re: På tur i Enebakks dype skoger

Post by subwoofer » 04 Jul 2014 21:00

Skal vel ikke se bort i fra at det er rasjonalisering ute og går her. Personlig synes jeg det kan se litt tøft ut på an gammal-Golf, men det hjelper neppe på kjøreegenskapene...
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest