Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Sett en sportsvogn ute i trafikken? Noen herfra kanskje? Legg inn observasjonen her!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Hauk
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2008 11:37

Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Post by Hauk »

Var vel denne jeg spotta - og hang sammen med ut fra Oslo i dag (kanskje med noen andre felger?).

Image

Fikk du med deg den Avensisen som kom i feil retning i venstre fil (jeg lå der) på E6 ved Tusenfryd?

En pensjonist på sikkert 80. Det er ikke ofte jeg blir forbannet i trafikken, men i dag var en av de gangene...

<--- Kjørte blå frisørbil.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Post by inge »

Det var meg ja :-) Det ante meg at det var noen i miljøet, ikke hver dag en treffer på likesinnede med veltebøyle :-) Cool bil den MX-5'n din 8) Veltebøyle og riktige hjulvinkler gjør seg :-)

Riktig observert at det var andre felger. Felgene på bildet har påmontert Cup dekk. De svarte som du så har "vanlige" gatedekk.

Jepp, jeg måtte svinge unna den Avensisen akkurat i det jeg kom ut av tunellen. Jeg ringte 175 og varslet, venstre løp i tunellen ble sperra.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
Hauk
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2008 11:37

Re: Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Post by Hauk »

inge wrote:Det var meg ja :-) Det ante meg at det var noen i miljøet, ikke hver dag en treffer på likesinnede med veltebøyle :-) Cool bil den MX-5'n din 8) Veltebøyle og riktige hjulvinkler gjør seg :-)
Joda, men den er nok "etpar" hakk nedover i divisjonene ifht den Porscha di. Den er satt opp for massivt rattutslag og kjeglekjøring, og er i praksis en carving-ski på 1050 kg. Men motoren er urørt, så jeg vinner neppe noen flat pedal racing nedover Nordby tunnellen.

Omtrent i det nanosekund jeg så siluetten/stuket av 911en skjønte jeg at dette ikke var noen slick-posør kjerre. Jeg antar de bremsene trives best med litt varmere forhold enn hva køkjøring på E6en gir? Hørtes i hvert fall slik ut. ;)
inge wrote:Jepp, jeg måtte svinge unna den Avensisen akkurat i det jeg kom ut av tunellen. Jeg ringte 175 og varslet, venstre løp i tunellen ble sperra.
Jeg vurderte å ringe, men hadde neppe klart å gjort meg fortstått med taket nede. Men jeg fikk en skikkelig uggen følelse av å bare fortsette uten å gjøre noe. Ikke fornøyd med det. Gikk sikkert gjennom hendelsesforløpet mentalt 20 ganger i går ettermiddag/kveld. Bra vi har ansvarlige folk der ute.
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Post by inge »

Hauk wrote:Omtrent i det nanosekund jeg så siluetten/stuket av 911en skjønte jeg at dette ikke var noen slick-posør kjerre. Jeg antar de bremsene trives best med litt varmere forhold enn hva køkjøring på E6en gir? Hørtes i hvert fall slik ut. ;)
He, he. Jeg kan like at jeg ikke blir tatt for å være posør. De er det desverre altfor mange av, spesielt i nyere dyre biler, og i særdeleshet i 911 turbo....
Ja de bremsene trives nok bedre i litt høyere temperaturer;-) Alder best liker de seg på Nürburgring slik som her (det er forøvrig formannen som sitter på) :
Attachments
Nürburgring
Nürburgring
IMG_1717-Edit.jpg (633.21 KiB) Viewed 2273 times
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Post by alfheim »

Også jeg som trodde de sprakk der nede, ja ja.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Post by inge »

alfheim wrote:Også jeg som trodde de sprakk der nede, ja ja.
Ja, den ene bremseskiven gjorde jo faktisk det, men klossene klarte seg bra :-)

Jeg byttet skivene forran før turen, men de bak trodde jeg skulle overleve en tur til. Det gjorde de imidlerti ikke.... Neste gang blir det fire nye skiver før jeg drar :twisted:
Attachments
bremseskive
bremseskive
_DSF4039.jpg (546.59 KiB) Viewed 2270 times
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Re: Sølv 911 Turbo, E6 sørover fra Oslo

Post by inge »

Hauk wrote: Den er satt opp for massivt rattutslag og kjeglekjøring, og er i praksis en carving-ski på 1050 kg. Men motoren er urørt, så jeg vinner neppe noen flat pedal racing nedover Nordby tunnellen.
Det var tydelig å se at kjeglekjøring var mere riktig en kjedelige E6 ja. I min bok er svingkjøring uansett mye mere morro en "flat pedal racing". Understell er viktigere en motor 8)
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Post Reply