En sjelden art, men har visst at den har vært her så lenge jeg ahr bodd her, men han er sky og sjenert, så han er ikke ofte utenfor garasjen, men i dag så ferksa jeg han, og tok et par bilder.
Syns den ser litt praktfull ut jeg da.. Men jeg visste ikke at den hadde så mye effekt, 242hk på en 1.8liter, den var litt ny for meg.
BilINfo: (hentet fram med meca's online katalog gjennom regnr på bil)
Regnr: [Sjult]
Modell: MG B
Type:- Volum:1798
KW:178 HK:242 År:1966
Reg. dato:19970808
Chassinr:[Skjult]
Brennstoff:Bensin
Gearkasse:Unknown
Dekk:165SR14
Totalvekt:1220
Farve:RØD
Pics:
MG-B'n til naboen :)
MG-B'n til naboen :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Er iallefall det som kom opp på meca da jeg tasta inn regnummer på bilen..
Om det er tilfeldet så hadde den nokk hatt noe hardere gange enn det den har, hørte litt på den i sted.
Men det er sikekrt en skrivefeil i en eller annen database..
Om det er tilfeldet så hadde den nokk hatt noe hardere gange enn det den har, hørte litt på den i sted.
Men det er sikekrt en skrivefeil i en eller annen database..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Da må den være sterkt modifisert.
MGB har originalt 88-92 HK, litt avhengig av hvilke kilder en leser. En 1966modell har tre-lagret motor, og er i laveste enden av effekt-skalaen.
MGB GT V8 hadde rundt 140 hester.
242 hester...
Jeg stiller meg sterkt tvilende; da må i tilfelle hele bilen være ombygget for å tåle denne effekten - og den ser rimelig original ut i plateføringen...
Det lar seg sikkert gjøre, men ikke uten sterke modifiseringer.
MGB har originalt 88-92 HK, litt avhengig av hvilke kilder en leser. En 1966modell har tre-lagret motor, og er i laveste enden av effekt-skalaen.
MGB GT V8 hadde rundt 140 hester.
242 hester...
Jeg stiller meg sterkt tvilende; da må i tilfelle hele bilen være ombygget for å tåle denne effekten - og den ser rimelig original ut i plateføringen...
Det lar seg sikkert gjøre, men ikke uten sterke modifiseringer.
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Jeg tror nok det er en 90-100hk i den selv, men jeg søkte bare på meca sine sider etter reservedeler på regnummeret dens, kopirte det det som sto der og limte det inn her.
Syns det virka litt festlig, er drøyt med 242hk på en 1.8 NA .. jeg selv hadde rett over 220hk i motoren min, og den var det ikke så mye mer å hente ut av. (passe bra modda, kunne gå på med ett hakk kvassere kammer og frese ut til litt større ventiler samt en remap, da hadde resultatet endt opp på ca 260hk men det er det Rover K-Serien NA-Tune uten øking av slagvolum kan by på.
Men bilen ser iallefall helt strøken ut,han driver å duller med den en del ifra tid til annen..
Syns det virka litt festlig, er drøyt med 242hk på en 1.8 NA .. jeg selv hadde rett over 220hk i motoren min, og den var det ikke så mye mer å hente ut av. (passe bra modda, kunne gå på med ett hakk kvassere kammer og frese ut til litt større ventiler samt en remap, da hadde resultatet endt opp på ca 260hk men det er det Rover K-Serien NA-Tune uten øking av slagvolum kan by på.
Men bilen ser iallefall helt strøken ut,han driver å duller med den en del ifra tid til annen..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!