Alfa Romeo Montreal
Lykken står den tjukke bi, som svogeren min sier. I dag kom også skattepengene, men de er allerede brukt opp på dekk til bruksvogna
(som fortsatt er til salgs for stusslige 140.000: http://www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4 ). 3.0 V6, 226 hk, 99-modell (altså serie 1), lyst momo skinninteriør, Verde Minerva (ca. grønn), Sportronic autolatkasse, gått ca. 140 kkm. Ikke annonsert noen steder.
(som fortsatt er til salgs for stusslige 140.000: http://www.youtube.com/watch?v=jgG1wF7OZn4 ). 3.0 V6, 226 hk, 99-modell (altså serie 1), lyst momo skinninteriør, Verde Minerva (ca. grønn), Sportronic autolatkasse, gått ca. 140 kkm. Ikke annonsert noen steder.
Hvilke penger?
(ja, restskatt, ja... )
(ja, restskatt, ja... )
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Den ene bussturen kommer jeg til å bli minnet på resten av livetLuigi wrote:Minuspenger på Strømmen og plusspenger i Bærum. Skjønner ikke problemet. Det er jo slik det skal være. Om det kniper får du ta buss til jobben slik som Inge.
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Litt mer tværing på dette så begynner NSK-medlemmene generelt snart å mase om bilder fra evenementet. Jeg aner en ny kultklassiker under oppseiling. Ut med "Harry Kure, Sarpsborg Fotballklubb tar corner" og inn med "Inge M, Norsk Sportsvogn Klubb tar bussen"inge wrote:Den ene bussturen kommer jeg til å bli minnet på resten av livet
Som meldt på internett for fem innlegg siden står Den Røde Vind og vansmekter i en garasje i Oslo og venter på at en kar skal komme tilbake fra ferie. Det skjer den 12. juli Off topic er jeg vel alltid?henning wrote:Btw så synes jeg trådinnehaver er veldig flink til å holde seg off topic.
Lite fremdrift i garasjen ?
Fikk forøvrig en telefon fra Schenker Logistics i dag om at delene er ankommet annerledesnasjonen og nå er gjenstand for annerledes tollbehandling og en lang rekke deklareringer og papirarbeidsoppgaver. Tar vel en god uke til før jeg kan inspisere varene og legge ut bilder av blanke deler her
I prinsippet er jeg meget interessert i om det er norsk toll på tyske karrosserideler til en italiensk bil og i så fall hvorfor, men i praksis har jeg allerede satt en mental likegyldighetssprøyte.
Så litt off topic: en norsk Montreal blir i morgen brukt i en fotoshoot i nærheten av Oslo for den spanske utgaven av Vogue. Fotoseansen skjer i forbindelse med en dokumentar om Rolling Stones, 60-tallet og dekadanse (om jeg hørte riktig). Kjenner ikke opplegget så godt, men de måtte absolutt ha en Montreal og så fikk jeg en telefon. Nei, det er ikke min bil
funnet noe rust?
Står om montreal på DB.no idag
- en outrert 70-talls kokainfest...
http://www.dagbladet.no/2010/08/16/tema ... /12982832/
Står om montreal på DB.no idag
- en outrert 70-talls kokainfest...
http://www.dagbladet.no/2010/08/16/tema ... /12982832/
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
Om det er noe nytt? Om jeg har funnet noe rust? Ja og ja. Har ikke hatt så alt for mye tid til noe som helst siden i sommer, men det er nå bittelitt progresjon.
Kan jo begynne med det første først. Montrealen har fått rustreparasjoner før, og vedkommende som (i outrert kokainrus?) gjorde jobben har nok hatt sin andel av tommelfingre og vel så det. Under all den fine understellsmassen var det mye brunt å se, og siden dreneringen til de fancy lufteslissene i b-stolpen har vært tett i årevis var det ikke så morsomt innenfor der heller. Kort fortalt var det bare å skjære ut og kaste nesten alt i kanalene, A-stolpen og B-stolpen nedenfor hjulsenteret.
Frode hos Myhr Industrial har tenkt, kappet, tenkt litt mere, tegnet, bukket og sveist til den store gullmedaljen. Nye innerkanaler er fabrikert hos Autogen og som tidligere nevnt er resten handlet inn hos Häckner. Må tilbake til dem for å skaffe rep-paneler til skjermene, men det blir ikke før jul. Må visst ha penger til ribbe, surkål og en liten juledram i følge familien. Budsjettet som i utgangspunktet skulle dekke alt, ble nok til halvparten av den ene siden. Da snakker vi bare rustrep mellom hjulene. Urk.
Bilen er nå transportert (takk til Brynildsen Motorsport for transporthjelp!) tilbake til egen garasje i påvente av flere penger, og i mellomtiden har jeg gått løs på interiøret. Det vil si: fjerne tepper og støydemping og ta status på seter og andre interiørdetaljer. Den tyske kokainmannen har også misforstått spenningsrekka litt, for nesten alle karrosseriskruene som holder pyntelister og diverse fast i karrosseriet er byttet ut med syrefast. Det blir litt feil (og veldig brunt) når alt av lister er i polert, rustfritt stål. Det er null forkrommet metall på en Montreal.
Det viste seg etterhvert at bilen er på det tredje lakklaget. Først var den AR521 Rosso Cina (Kinarød?), så ble den på et tidspunkt Candy Apple Red (metallic! Wohoo!) før den igjen ble AR521 Rosso Cina. Siste lakkering ble gjort med lysegul grunning, derav muligens det oransje skjæret i fargen.
Så litt bilder for de som får vondt i hodet av å lese.
Innenfor kanaldekslene på førersiden. Hulrommene er fylt med deilig byggeskum. Noen som skjønner hvorfor dreneringen ble tett?
Bakre jekkfeste etter at det ble kuttet av. Kommentarer er overflødige.
Restene av b-stolpen. Dren-slangen var sånn ca. halvveis smeltet under tidligere sveisejobb.
Innenfor ytre kanal på passasjersiden. Det var ingenting å spare på her, så alt ble kuttet nesten inn til setefestet.
Innsiden av ytre kanalbjelke. Skummet har ikke hjulpet spesielt mye
Cockpiten for et par uker siden. Mye "fjon" etter den pålimte støydempingen, men heldigvis ingenting rust dørkene.
Ellers er det ikke så mye å fortelle annet enn at bilen ble heist opp på en firepunkts lift og brukt som dekorasjon i et bryllup i sommer. Det er en lang historie, så ikke spør
Kan jo begynne med det første først. Montrealen har fått rustreparasjoner før, og vedkommende som (i outrert kokainrus?) gjorde jobben har nok hatt sin andel av tommelfingre og vel så det. Under all den fine understellsmassen var det mye brunt å se, og siden dreneringen til de fancy lufteslissene i b-stolpen har vært tett i årevis var det ikke så morsomt innenfor der heller. Kort fortalt var det bare å skjære ut og kaste nesten alt i kanalene, A-stolpen og B-stolpen nedenfor hjulsenteret.
Frode hos Myhr Industrial har tenkt, kappet, tenkt litt mere, tegnet, bukket og sveist til den store gullmedaljen. Nye innerkanaler er fabrikert hos Autogen og som tidligere nevnt er resten handlet inn hos Häckner. Må tilbake til dem for å skaffe rep-paneler til skjermene, men det blir ikke før jul. Må visst ha penger til ribbe, surkål og en liten juledram i følge familien. Budsjettet som i utgangspunktet skulle dekke alt, ble nok til halvparten av den ene siden. Da snakker vi bare rustrep mellom hjulene. Urk.
Bilen er nå transportert (takk til Brynildsen Motorsport for transporthjelp!) tilbake til egen garasje i påvente av flere penger, og i mellomtiden har jeg gått løs på interiøret. Det vil si: fjerne tepper og støydemping og ta status på seter og andre interiørdetaljer. Den tyske kokainmannen har også misforstått spenningsrekka litt, for nesten alle karrosseriskruene som holder pyntelister og diverse fast i karrosseriet er byttet ut med syrefast. Det blir litt feil (og veldig brunt) når alt av lister er i polert, rustfritt stål. Det er null forkrommet metall på en Montreal.
Det viste seg etterhvert at bilen er på det tredje lakklaget. Først var den AR521 Rosso Cina (Kinarød?), så ble den på et tidspunkt Candy Apple Red (metallic! Wohoo!) før den igjen ble AR521 Rosso Cina. Siste lakkering ble gjort med lysegul grunning, derav muligens det oransje skjæret i fargen.
Så litt bilder for de som får vondt i hodet av å lese.
Innenfor kanaldekslene på førersiden. Hulrommene er fylt med deilig byggeskum. Noen som skjønner hvorfor dreneringen ble tett?
Bakre jekkfeste etter at det ble kuttet av. Kommentarer er overflødige.
Restene av b-stolpen. Dren-slangen var sånn ca. halvveis smeltet under tidligere sveisejobb.
Innenfor ytre kanal på passasjersiden. Det var ingenting å spare på her, så alt ble kuttet nesten inn til setefestet.
Innsiden av ytre kanalbjelke. Skummet har ikke hjulpet spesielt mye
Cockpiten for et par uker siden. Mye "fjon" etter den pålimte støydempingen, men heldigvis ingenting rust dørkene.
Ellers er det ikke så mye å fortelle annet enn at bilen ble heist opp på en firepunkts lift og brukt som dekorasjon i et bryllup i sommer. Det er en lang historie, så ikke spør
- need4speed
- Posts: 449
- Joined: 16 Feb 2010 11:26
- Location: Mo i Rana
Det blir brukt normalt stål i korrekt tykkelse alle reparasjoner. Alt blir epoxygrunnet og behandlet på vanlig måte (hulromvoks, owatrol etc. etc.).
Den eneste modifikasjonen som sannsynligvis blir gjort er å rute dreneringen fra slissene i B-stolpen bort fra kanalene. Originalt renner regnvannet ut gjennom en slange (se bildet over) som ender mellom kanalbjelkene rett bak døra. Resultatet ses på bildet nedenfor. Bildet viser baksetet på passasjersiden. Skal forsøke å få slangen ut i hjulbuen bak istedet.
Men det er noen arbeidstimer igjen før jeg kommer så langt.
Den eneste modifikasjonen som sannsynligvis blir gjort er å rute dreneringen fra slissene i B-stolpen bort fra kanalene. Originalt renner regnvannet ut gjennom en slange (se bildet over) som ender mellom kanalbjelkene rett bak døra. Resultatet ses på bildet nedenfor. Bildet viser baksetet på passasjersiden. Skal forsøke å få slangen ut i hjulbuen bak istedet.
Men det er noen arbeidstimer igjen før jeg kommer så langt.
Oioioi, moro med gammelbil ja... Godt du er standhaftig hr. Luigi! Neste sommer (?). når du er ute og lufter den gamle (ja, bilen altså) er alt dette glemt...om ikke før...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no