Elise S1, 1998
Re: Elise S1, 1998
Konge nyheter
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Elise S1, 1998
225 km/t på GPSen på Autobahn i dag. Har aldri vært i nærheten av det før.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
tøøøft, hva syns du om stabilteten om det er elisen du piska opp i den farta?
Min var veldig nærvøs før med øhlins, men er veldig stabil med gt3 dempere.
Min var veldig nærvøs før med øhlins, men er veldig stabil med gt3 dempere.
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Elise S1, 1998
Dønn stabil og helt udramatisk - bortsett fra automatisk innfellbare speil som jeg plutselig ble klar over at jeg hadde..
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Hehe... det har ikke skjedd speilene mine enda.. Men artig å piske bilen litt opp over 200 kan jeg tenke meg..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Elise S1, 1998
Lotus-ingeniørene har tenkt på det mestewebmaster wrote:bortsett fra automatisk innfellbare speil som jeg plutselig ble klar over at jeg hadde.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
- steffen_in
- Posts: 18
- Joined: 05 Jan 2012 09:35
Elise S1, 1998
Ved 200 km/t fikk vinden dem til å felle seg inn
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Her må Lotus-ingeniørene ha gjort en feil. Hadde det vært en ekte Lotus så skulle de vel strengt tatt falle av
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Elise S1, 1998
Var det ikke et uttalt mål at racerbilene til lotus skulle nærmest falle fra hverandre i det de passerte mållinjen? Hvis de ikke nærmest disintegrerte så hadde bilen kjørt rundt med unødig store mengder stål
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Re: Elise S1, 1998
Mine speil er stabile i 200+
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Elise S1, 1998
Var 'litt' bugs å fjerne etter turen, brukte vel 4 timer på bilen utvendig...
Før
Etter
Ellers så er det tydeligvis en helt annen temperatur på eksosen etter motortuning og eksosbandasje, må gjøre noe her før det blir for store skader:
Tar seg nå godt ut med startnummer...
Ikke hatt et feilslag på turen, men var innom Komo-tec og fikk byttet en pakning på kjølevæske-'albuen' fra toppen, den visste jeg det lakk litt fra så hadde med meg ny pakning i tilfelle. Etter turen fra Kiel til Nurburg var det fordampet såpass mye væske at jeg anså det som best å bytte. Etter dette er den dønn tett. Komo-tec var forresten svært hyggelige, og det var mye å se på mens vi ventet.
Litt tekniske data fra turen:
Toppfart autobahn: 225 km/t
Forbruk på Ringen: 1.42 l/m
Ny bestetid BTG: 8:32
Forøvrig har Erling beregnet ny effekt til å være rett i underkant av 150hk, basert på gammel topphastighet og ny topphastighet, og det er i tilfelle svært hyggelig.
Før
Etter
Ellers så er det tydeligvis en helt annen temperatur på eksosen etter motortuning og eksosbandasje, må gjøre noe her før det blir for store skader:
Tar seg nå godt ut med startnummer...
Ikke hatt et feilslag på turen, men var innom Komo-tec og fikk byttet en pakning på kjølevæske-'albuen' fra toppen, den visste jeg det lakk litt fra så hadde med meg ny pakning i tilfelle. Etter turen fra Kiel til Nurburg var det fordampet såpass mye væske at jeg anså det som best å bytte. Etter dette er den dønn tett. Komo-tec var forresten svært hyggelige, og det var mye å se på mens vi ventet.
Litt tekniske data fra turen:
Toppfart autobahn: 225 km/t
Forbruk på Ringen: 1.42 l/m
Ny bestetid BTG: 8:32
Forøvrig har Erling beregnet ny effekt til å være rett i underkant av 150hk, basert på gammel topphastighet og ny topphastighet, og det er i tilfelle svært hyggelig.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
Bra du er fornøyd med bilen din Jørn, det er bra. Ser ut som om hele gjengen hadde det konge om jeg tyder bildene rett..
KOMO-TEC har vært greie med meg og, de tror vel jeg er gærn som kosta på en elise mer enn det kosta for en pent brukt Exige s240 der nede...
Toppfart på min med Gamle Scholarmotoren (ca 220hk ~202rwhp) var på ca 225kmt, men da var den på turtallspærra i 5.
I dag så går den bare uanstrengt, ingen problem å feks treffe turtallspærra i 6. opp feks lierbakken. (har ikke gjort det, men har testa i tyskerland)
Hehe..
KOMO-TEC har vært greie med meg og, de tror vel jeg er gærn som kosta på en elise mer enn det kosta for en pent brukt Exige s240 der nede...
Toppfart på min med Gamle Scholarmotoren (ca 220hk ~202rwhp) var på ca 225kmt, men da var den på turtallspærra i 5.
I dag så går den bare uanstrengt, ingen problem å feks treffe turtallspærra i 6. opp feks lierbakken. (har ikke gjort det, men har testa i tyskerland)
Hehe..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: Elise S1, 1998
I vinter har jeg ikke gjort noe med Elisen, det har blitt bare MR2. Men siden jeg var en snartur i London nå nettopp så jeg mitt snitt til å bestille noe snadder fra Eliseparts igjen:
(dog i glassfiber)
Dette var jo håndterbart på flyet. Dekk var det verre med, så to bakdekk av denne typen ble bestilt fra EP etter at jeg kom hjem:
Så da er det bare å montere og gjøre seg klar til Ringentur i slutten av april.
(dog i glassfiber)
Dette var jo håndterbart på flyet. Dekk var det verre med, så to bakdekk av denne typen ble bestilt fra EP etter at jeg kom hjem:
Så da er det bare å montere og gjøre seg klar til Ringentur i slutten av april.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Elise S1, 1998
...og det jeg rakk var å montere dekk, bremseklosser bak og vindusvisker, og bytte olje og filter. Ja, og så gi meg selv en drøy dose eksos (trodde ventilene i garasjen var åpne...det var de ikke) slik at hele tirsdagen gikk med på å sove og kurere tidenes hodepine...live and learn.
Men da er man vel klar for Ringen. Trur eg...
Men da er man vel klar for Ringen. Trur eg...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no