Exige CUP

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: NoBrain, inge

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Exige CUP

Post by webmaster » 22 Jul 2015 08:58

Det var jo på en måte godt å høre at mindre camber ikke ga deg noe ekstra. :mrgreen:
pIMp wrote:For å kjøre fort med Exigen må en gå tidlig på gassen å få bilen til å sette seg skikkelig bak. Veldig skummelt kjøreteknikk, for når det slipper så kan det blir litt vel spennende.
Du tenker på ut av svinger? Og du har problemer med understyring når du går tidlig på gassen?

Jeg husker at i MR2en, når den slipper bak i sving, er det bare å gi mer gass så setter den seg og tar tak igjen. Sånn har jeg ikke klart å få Exigen til å oppføre seg. :)
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Exige CUP

Post by hagenisse » 22 Jul 2015 21:41

webmaster wrote:Jeg husker at i MR2en, når den slipper bak i sving, er det bare å gi mer gass så setter den seg og tar tak igjen. Sånn har jeg ikke klart å få Exigen til å oppføre seg. :)
Det kommer vel helt ann på hvorfor den slipper bak? Slipper den bak pga for mye gass, så er det en dårlig taktikk å gi mer. Dvs, det er jo moro, men gir svartflagg på nsk-treff. :P Slipper den bak fordi du går av gassen, så er jo mer gass riktig måte å løse det på. Jeg pleier derimot bruke en egenutviklet løsning - fullstendig panikk, clutch og brems! :mrgreen:

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 23 Jul 2015 13:58

Her er nok vår kjære husnisse inne på noe.. Går tidlig på gassen for å flytte vekt bak og da er det om å gjøre å balansere gassen sånn at det ikke slipper bak. Tror ikke mer gass vil løse problemet, heller forsterke det :) mulig det er bedre måter å kjøre fort på? Exigen er ganske tung i rompa så å kjøre som en fr bil har ikke fungert for meg.

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 05 Aug 2015 16:40

Noen som har tips til å få av gummirester på den beskyttelseplasten? Fikk av det meste annet med polering. Har testet baby wipes og wd 40. Ingen av delene virket. Ellers så ble jeg fornøyd med resultatet. Blank bil med lite innsats passer meg perfekt.

Image

Image

Image

User avatar
alfheim
Posts: 592
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Exige CUP

Post by alfheim » 05 Aug 2015 17:25

WD40 har stort sett virker for meg.

Andre produter med en hvis suksess er swix skirens (citrus). Jeg har også brukt Autoglym Super Resin Polish.
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 05 Aug 2015 17:49

alfheim wrote:WD40 har stort sett virker for meg.

Andre produter med en hvis suksess er swix skirens (citrus). Jeg har også brukt Autoglym Super Resin Polish.
Hva er fremgangsmåten for suksess med wd 40?

User avatar
rayb
Posts: 938
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige CUP

Post by rayb » 05 Aug 2015 21:51

Jeg bruker 5-56, microfiberklut og muskelkraft. Funker bedre enn noe annet jeg har prøvd.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Exige CUP

Post by webmaster » 06 Aug 2015 14:37

1. Riv av plast, kjøp ny, montér. Repeat etter neste treff.
2. Lakk bilen sort

:mrgreen:
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 07 Aug 2015 13:53

webmaster wrote:1. Riv av plast, kjøp ny, montér. Repeat etter neste treff.
2. Lakk bilen sort

:mrgreen:
Kom til samme konklusjon. Det blir montert nye, men ikke før neste sesong tror jeg. Et annet alternativ til nr 2 er å lakke bilen i sort steinsprut look :)

Ellers så blir de ny frontrute. Min er veldig slitt. Sliter dere andre med dette? litt synd pga vin nr som står i ruta.

User avatar
rayb
Posts: 938
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige CUP

Post by rayb » 08 Aug 2015 09:34

Det er jo din bil, men jeg for min del ville vært lang mindre bekymret over gummirester og beskyttelsesfilm enn glassfiberen som stikker fram fra deler av rear clamen din.....
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 08 Aug 2015 12:37

Den skal få seg en omgang lakk en gang, men det blir en liten stund til. Er så stress med strøken bil, nå er det ikke så farlig med litt steinsprut og slitasje på lakke. Den blir ikke akkurat penere av at jeg stort sett bare bruker bilen på bane :)

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 05 Sep 2015 23:32

Fikk endelig en tur på Vålerbanen. Det må være 4-5år siden sist gang. Litt rusten og mye trafikk så ble ikke allverdens med tider. Fikk inn en runde på 1.03.7, men når det endelig var lite folk på banen så hadde selvfølgelig den ene bremseklossen takker for seg. Derfor ikke noe film denne gang dessverre. Det positive var at bilen nå fungerer veldig bra, etter å ha brukt mye tid å rote med ulike camber innstillinger så ser det ut som -2,5 og -3,5 er det som passer best for meg. (Takk til rayb for tips)

Image

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 21 Sep 2015 12:18

Da mangler 3. Giret mitt noen tenner. Noen som har tips til hva som virker av fikser? Regner med den blir sendt til cartech hvis ikke noen har noen bedre ideer?

User avatar
rayb
Posts: 938
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Exige CUP

Post by rayb » 21 Sep 2015 12:23

Mangler noen teller?

Som i defekt girkasse eller som i dårlige sync-ringer?

Dollarkusren er ikek spesielt hyggelig sett med norske øyne om dagen, men Monkey Wrench kan skaffe nye kasser til en, i alle fall noenlunde, levelig pris...... http://www.monkeywrenchracing.com/index ... =44_75_311
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....

pIMp
Posts: 154
Joined: 03 Mar 2006 11:35
Location: Tønsberg

Re: Exige CUP

Post by pIMp » 21 Sep 2015 12:27

Som i defekt kasse. Passer dårlig få dager før ringen tur, men bedre at det skjer her en på ringen :)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests