Exige S, 2007
Re: Exige S, 2007
Da bekreftet du min oppfatning av balansert
Ser at Exigene med greie baneoppsett ser unektelig litt "selvkjørte " ut. Sannheten er vel som med masse andre kjappe biler at de krever mer enn det ser ut til ?
Når nå svinger og baner blir nevnt , er det noen gode faciter på hvordan en skal kjøre selve " angst " partiet på Rudskogen når en ligger og snuser på under 1.40 tallet ?
Føler det er utrolig mange variasjoner på spor nedover og gjennom svingene der..
Ser at Exigene med greie baneoppsett ser unektelig litt "selvkjørte " ut. Sannheten er vel som med masse andre kjappe biler at de krever mer enn det ser ut til ?
Når nå svinger og baner blir nevnt , er det noen gode faciter på hvordan en skal kjøre selve " angst " partiet på Rudskogen når en ligger og snuser på under 1.40 tallet ?
Føler det er utrolig mange variasjoner på spor nedover og gjennom svingene der..
Re: Exige S, 2007
Baserer meg bare på at du har mye rattutslag i de lange svingene, uten å se ut til å trenge korrigere noe særlig. Da understyrer det i min verden, uten at det betyr at det er fælt å kjøre på noen måte. Blir vel skummelt å sette opp en baktung bil for aggresivt også. Ut i fra videoene synes jeg den gamle gule virket å være mindre understyrt, men jeg tar kanskje feil?Mulig det ikke ser slik ut, men det er faktisk fin balanse i bilen
Under 1.40 går på neste treff!
Re: Exige S, 2007
Jepphagenisse wrote:Ut i fra videoene synes jeg den gamle gule virket å være mindre understyrt, men jeg tar kanskje feil?
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Det understyrer egentlig ikke noe merkbart, annet enn litt på utgangen av langsvingen hvis jeg går på for hardt og for tidlig. Fremdekkenes tilstand vitner også om at det ikke skrubbes rundt svingene.hagenisse wrote:Baserer meg bare på at du har mye rattutslag i de lange svingene, uten å se ut til å trenge korrigere noe særlig. Da understyrer det i min verden, uten at det betyr at det er fælt å kjøre på noen måte. Blir vel skummelt å sette opp en baktung bil for aggresivt også.Mulig det ikke ser slik ut, men det er faktisk fin balanse i bilen
Tror kanskje han mente min gamle gule, ikke din (nye)rayb wrote:Jepphagenisse wrote:Ut i fra videoene synes jeg den gamle gule virket å være mindre understyrt, men jeg tar kanskje feil?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Mente Jørn sin gamle kule ja. Den virket mer livlig (og snurret oftere! )
Re: Exige S, 2007
Ja, jeg synes denne Exigen snurrer litt lite...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Patience.....webmaster wrote:Ja, jeg synes denne Exigen snurrer litt lite...
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Exige S, 2007
Har vært på shopping igjen...
Fra EP:
GT4 spoiler Lightweight steering arms (de originale som jeg fikk maskinert bort 3mm fra ga ikke nok camber) Fra ES:
Nye fjærer bak, fra 700lbs til 600lbs (for harde for Ringen)
Fra Lotus i UK (auksjon, takk for tipset Tommy!):
Originale felger til Exige, splitter nye. Fra Scantools:
Odyssey PC680 lettvektsbatteri som skal monteres med batteriholderen jeg kjøpte fra RLS for en stund tilbake
Spoiler må lakkeres først, noen her som er flinke til sånt? Evt kan anbefale noen?
Fra EP:
GT4 spoiler Lightweight steering arms (de originale som jeg fikk maskinert bort 3mm fra ga ikke nok camber) Fra ES:
Nye fjærer bak, fra 700lbs til 600lbs (for harde for Ringen)
Fra Lotus i UK (auksjon, takk for tipset Tommy!):
Originale felger til Exige, splitter nye. Fra Scantools:
Odyssey PC680 lettvektsbatteri som skal monteres med batteriholderen jeg kjøpte fra RLS for en stund tilbake
Spoiler må lakkeres først, noen her som er flinke til sånt? Evt kan anbefale noen?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Fikk montert batteriet i dag, men ikke uten litt ekstrajobb selvfølgelig. Når jeg hadde fjernet det originale batteriet skulle jeg ha på den nye braketten fra RLS, men den passet ikke inn, for trangt mot veggen inn til motorrommet. Fjernet teppet, og der åpenbarte denne raringen seg:
Det gikk tre ledninger fra den, strøm, jord og en lang grå kabel som ikke endte i noen ting. Etter litt konsultering med Raymond, som ikke hadde en slik dings, og Seloc, kom vi frem til at det måtte være en tracker. Så da ble den demontert og fjernet:
...og da ble det plass til batteriet!
Det gikk tre ledninger fra den, strøm, jord og en lang grå kabel som ikke endte i noen ting. Etter litt konsultering med Raymond, som ikke hadde en slik dings, og Seloc, kom vi frem til at det måtte være en tracker. Så da ble den demontert og fjernet:
...og da ble det plass til batteriet!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
I går kom det nye fjærer til hjulopphenget bak inn døra på kontoret:
Disse er på 600lbs, i stedet for 700lbs som det er på de jeg har i dag. De blir neppe montert før jeg skal på Ringen neste gang, for 700lbs-fjærene fungrer veldig bra på mindre humpete baner enn Ringen.
Disse er på 600lbs, i stedet for 700lbs som det er på de jeg har i dag. De blir neppe montert før jeg skal på Ringen neste gang, for 700lbs-fjærene fungrer veldig bra på mindre humpete baner enn Ringen.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Fikk leveranse fra Lotus her om dagen, 4 svære esker:
Og inni der?
4 litt mindre esker.
Pris? 205 pund (+ frakt og mva), ikke så galt for 4 speller nye, originale felger. Takk til Tommy for tips om auksjonen!
Noen som har sommerdekk som passer til overs?
Og inni der?
4 litt mindre esker.
Pris? 205 pund (+ frakt og mva), ikke så galt for 4 speller nye, originale felger. Takk til Tommy for tips om auksjonen!
Noen som har sommerdekk som passer til overs?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Da har jeg vært hos lakkereren en tur og fått montert ny del
Gammel spoiler:
Uten spoiler:
Ny spoiler:
Jeg feiget ut og fikk verkstedet til å montere: Var egentlig ganske fin uten spoiler også:
Meeeen, dette ble best
Gammel spoiler:
Uten spoiler:
Ny spoiler:
Jeg feiget ut og fikk verkstedet til å montere: Var egentlig ganske fin uten spoiler også:
Meeeen, dette ble best
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Exige S, 2007
Ser meget bra ut. Nesten så en kan bli litt misunnelig
Re: Exige S, 2007
Velkommen i klubben Nå mangler bare en større frontsplitter, for å kompensere for den "kraftige" hekken.
Jeg har tittet på denne, men de skulle ha 200£ i frakt til Norge.
http://sunsetsigns.co.uk/abs-fabricatio ... -body-kit/
Jeg har tittet på denne, men de skulle ha 200£ i frakt til Norge.
http://sunsetsigns.co.uk/abs-fabricatio ... -body-kit/
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Exige S, 2007
Tror jeg klarer meg med den jeg har, den er jammen utfordrende nok å kjøre rundt med
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no