Tommy's Exige S
Re: Tommy's Exige S
Det er nok sikkert sant, men nå var det ikke jeg som begynte i feil ende
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Tommy's Exige S
Haha, tøft!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Tommy's Exige S
Litt småting å gjøre mens jeg venter på våren.
Nytt trekk til gir å håndbrekk i alcantara montert.
Så har jeg montert ny clutch stopp. Det skal vistnok sitte en liten gummibit her originalt, men de pleier ikke å vare så lenge, så jeg borret opp hullet litt, og satte inn en M6 gjengehylse, og monterte en M6 bolt, med en stoppskive bak, å ble kvitt det meste av dødgang på clutchen.
Har skrudd litt på exige og elise oppgjennon, men å montere denne bolten er vel noe av det mest akrobatiske jeg har gjort i denne bilen.
Nytt trekk til gir å håndbrekk i alcantara montert.
Så har jeg montert ny clutch stopp. Det skal vistnok sitte en liten gummibit her originalt, men de pleier ikke å vare så lenge, så jeg borret opp hullet litt, og satte inn en M6 gjengehylse, og monterte en M6 bolt, med en stoppskive bak, å ble kvitt det meste av dødgang på clutchen.
Har skrudd litt på exige og elise oppgjennon, men å montere denne bolten er vel noe av det mest akrobatiske jeg har gjort i denne bilen.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Tommy's Exige S
Ble fint med nye trekk.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Tommy's Exige S
Kjenner meg igjen i den "akrobatiske" beskrivelsen Den originale gummibiten var ødelagt på min bil også hvilket gjorde at jeg klunket borti metalbraketten når jeg tråkket litt hardt på clutch-pedalen. Etter et par mislykkede forsøk på å skaffe en original gummibit så fant jeg en løsning på eBay. Bestilt en 10-pack med "rubber button bumpers" som passet perfekt i hullet.T.Lund wrote:Så har jeg montert ny clutch stopp. Det skal vistnok sitte en liten gummibit her originalt, men de pleier ikke å vare så lenge, så jeg borret opp hullet litt, og satte inn en M6 gjengehylse, og monterte en M6 bolt, med en stoppskive bak, å ble kvitt det meste av dødgang på clutchen.
(...klipp...)
Har skrudd litt på exige og elise oppgjennon, men å montere denne bolten er vel noe av det mest akrobatiske jeg har gjort i denne bilen.
Den har klart brasene i hele to år nå. Har dessuten 9 stk. liggende til overs om den skulle ryke
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Tommy's Exige S
Kan jeg få kjøpe en? Ta med på torsdag!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Tommy's Exige S
Skal prøve å huske å ta med en på torsdagwebmaster wrote:Kan jeg få kjøpe en? Ta med på torsdag!
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Tommy's Exige S
Fått på plass noen siste småting før sesongen starter, mangler bare en runde med polering og voks nå.
Fikk fatt i et alcantara trukket ratt fra en i UK
Så fikk jeg satt opp bilen med hjørnevekter (stor takk til Porsche center stavanger for å stille utstyr til disposisjon)
Her er resultat, med meg i førerstol, og ca 3/4 tank med drivstoff. (må bare få maskinert av styrearmene, slik at jeg kan få mere camber foran, har fjernet alle shims, og da ligger den på rett under null)
Fikk fatt i et alcantara trukket ratt fra en i UK
Så fikk jeg satt opp bilen med hjørnevekter (stor takk til Porsche center stavanger for å stille utstyr til disposisjon)
Her er resultat, med meg i førerstol, og ca 3/4 tank med drivstoff. (må bare få maskinert av styrearmene, slik at jeg kan få mere camber foran, har fjernet alle shims, og da ligger den på rett under null)
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Tommy's Exige S
Hva slags høyder endte du opp med?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Tommy's Exige S
Har ikke målt noen høyder, det var minimalt å justere i fht slik bilen var da jeg kjøpte den av Alfheim.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Tommy's Exige S
Da dukket det opp enda en pakke fra EP. Denne gangen ble det ny tripple core hel alu radiator (blir vel å bytte til vinteren) å så handlet jeg en original GT4 hekkspoiler.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
Re: Tommy's Exige S
Ah, en sånn spoiler har jeg fantasert om også - den kostet jo faktisk ikke alle verden heller. Hva gjør du med hullene fra den gamle?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Tommy's Exige S
Setter sikkert bare noen skruer med pakning på igjennom hullene, så vet jeg at man får kjøpt løst de to nettingbitene nederst i luka, til nyere modell uten utsparing i.
Tommy
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport