Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: NoBrain, inge

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx » 02 Oct 2013 03:16

Morten H wrote:
Iceman wrote:Gratulerer Alex, endelig noe annet enn skrubaru.
Du får møte opp på SS4 til sommeren, så får vi se hva en sånn rask liten sak duger til.
Han har fått seg en skruLotus og selfølgelig en skikkelig vinterbil forsatt, Suserforbibaru :)
Har hatt britisk bil før;) Rover 216 med kserie, visste hva jeg gikk til. Lærerikt og gir mange minner!

Lotsofthingsgowrongusuallyserious. Skrulotus ja.. Har ikke merket så mye til det;) eeeehh surrbarun er det jo aldri noe med! Går og går. Lotusen har sjel. Værste er at uansett prakk med lotusen, ser du på den, så er hun tilgitt. Så en liten kjøretur, så er alt glemt. Bra jeg ikke har ett slikt usunt forhold til det andre kjønn.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel

User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by Morten H » 02 Oct 2013 11:16

Ja blir som med Alfa Romeo, jeg elsker utseende og sitte/kjørestilling, men vet at om jeg kjøper den (har en i kikkerten) ,
så blir det en tur (uforutsett/pluttselig) på verkstede i ny å ne, men det kan jeg leve med :)
Som Du skriver, bare en tur ut fra mekkebua gjør at du glemmer alt og er Nyforelska igjen, selv om du vet at "hun" kommer til å være utro igjen :lol:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx » 03 Oct 2013 12:59

Noen bilder fra sør i England. Elise trygt plassert foran en erkebritisk bolig..

En liten tur hos Westover cars som er Lotus forhandler. Princess båter over gata og Sunseeker produksjon i samme by og kan skimtes bak. Poole er Sunseekers fødeby..

Alt av Elise var utsolgt kunne de fortelle, og de hadde kun en rød inne som var solgt.
ImageUploadedByTapatalk1380801218.860318.jpg
ImageUploadedByTapatalk1380801218.860318.jpg (8.88 KiB) Viewed 3386 times
ImageUploadedByTapatalk1380801237.227699.jpg
ImageUploadedByTapatalk1380801237.227699.jpg (9.31 KiB) Viewed 3386 times
ImageUploadedByTapatalk1380801243.859783.jpg
ImageUploadedByTapatalk1380801243.859783.jpg (8.48 KiB) Viewed 3386 times
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by webmaster » 03 Oct 2013 16:15

Skikkelig rundtur du er på da?
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx » 03 Oct 2013 23:37

Ja dette er syretest! 2000km EN vei. Regner 5000km på tirsdag-søndag.

På båten fra UK to France akkurat nå. Svinger innom Nurburgring i helgen, på vei hjem.

Morsom bil! Superstabil. Fikk litt mindre følelse i rattet når det ble lastet drøy 70kg i bagasjerom bak. Virker nesten som du alltid kjører i nedoverbakke, 160hk VVC gir litt mer moment og register sies det. Ikke går det mye fuel heller.

Kjørte gjennom tidenes regnvær før jeg bordet båten. Bilen er tett og fin og vifteregulatoren virker enda.. Jeg vannplanet i 90kmt, med gode dekk på mine 850kg, og andre folk øste på! Holdt på å treffe en avrevet forstilling.. Noen kjører over maks..
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel

User avatar
T.Lund
Posts: 533
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by T.Lund » 04 Oct 2013 07:46

Det står vel en advarsel på innsiden av bagasje/motorlokket om at du skal laste max 50 kg.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Post by silverwrx » 05 Oct 2013 08:40

Ha det står 50kg maks. Og det har en stor innvirkning og, spesielt stabilitet i fart, balanse og kjørefølelsen generelt.

Da er det tatt 10 runder på ringen. Første gang med egen bil, og ikke lånt. Fra helvått til nesten tørt føre. 2 ble tatt med ekstra vekt i bagasje. Utrolig hva det verktøyet utgjør i balanse. Yokhama advan neova sitter ikke på vått, så det føltes som bambi på ringen. Har aldri kjørt på så glatte semislics på vått før. Fikk ikke temperatur og de kjentes som hockeypucker i mykhet(ingen temperatur i de). Med vekten fra bagasje ute, så ble bilen mye mer stabil. Utrolig hva de kiloene utgjør på en så lett bil. Så tørket det gradvis opp, og det begynte å sitte. Sykt bra. Temperaturen i dekka kom og gummien endret seg til hubbabubba slik de skal. Tre siste runder satt som helstøpt som semislics skal. Selv GT3 slet med å følge i små svingene(alt det andre hadde ikke jeg nubb på). Småsvingene i Elise sitter på gocartvis, inngangshastighet helt ulikt Impreza, men ikke for raskt heller, helt uvant noe annet med karosseri over hjulene (drømmen er å prøve en LMP bil, men den klasser ikke inn som veibil). Traff og på et par hyggelige nordmenn. Banen ble stengt en time og slutten av fredagen så ble det kjørt noe så inni hampen på slutten for å ta det tapte (og utsikter til lørdag med regn) så var det disse tørre timene det skulle kjøres på. Klynger med de raskeste bilene, dyktige sjåfører hinsides biler og en herlig race hysterisk race miks. Slapp forbi og lærte linjer på linjer. Gopro lå umontert(og bra det ikke ble filmet). Dette må oppleves så lenge det er lov;) Hekta.

Nå er det å wet race og meldt det ut dagen, så det blir til å hoppe i bilen å kjøre 190mil til Oslo. Ambisiøs ringrookie og bambidekk på vått straffer seg, så best å komme seg hjem med hel bil.

Ble lite bilder. Skal vi se. Nurburgring vann
ImageUploadedByTapatalk1380958690.371808.jpg
ImageUploadedByTapatalk1380958690.371808.jpg (8.45 KiB) Viewed 3334 times
recce i løypa
ImageUploadedByTapatalk1380958738.237908.jpg
ImageUploadedByTapatalk1380958738.237908.jpg (8.73 KiB) Viewed 3334 times
ImageUploadedByTapatalk1380958771.622839.jpg
ImageUploadedByTapatalk1380958771.622839.jpg (7.96 KiB) Viewed 3334 times
ImageUploadedByTapatalk1380958783.140216.jpg
ImageUploadedByTapatalk1380958783.140216.jpg (10.54 KiB) Viewed 3334 times
arrival intown
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel

User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by Morten H » 05 Oct 2013 19:19

MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325

User avatar
Ørnbjørn
Posts: 45
Joined: 20 Apr 2012 08:27

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by Ørnbjørn » 06 Oct 2013 11:53

Kul bil, kul tur.
' 9 3 M X - 5

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx » 06 Oct 2013 20:34

Ørnbjørn wrote:Kul bil, kul tur.
Dette er en tur man bare må sette seg i bilen å gjøre. Begynner man å regne på det, se hvor mye, hvor langt, hvorfor og slikt, så blir dørstokkmila lang.

I dag ble bilen vasket og pusset og gnukket i hjulbuer og motorrom til enda blankere enn før. Så taket av og ut på tur med jenta på 5år. Tørt og fint! Etter 150m så snurrer jeg 180grader i første rundkjøring som tas i 30kmt og tar nesten midtrabatten! Må ha ligget avfetting/såpe på dekkene. Hadde tatt seg ut å planta den der i den bestemor duck farten etter 5000km på alskens krevende føre!
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx » 07 Oct 2013 11:46

Morten H wrote:Fikk et bilde av deg :wink:

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =1AQHUpAvz
Fant et par jeg og.

Normalt bilskilt på en Elise dekker jo 30% av front arealet!
ImageUploadedByTapatalk1381142731.210985.jpg
ImageUploadedByTapatalk1381142731.210985.jpg (13.55 KiB) Viewed 3333 times
ImageUploadedByTapatalk1381142769.627895.jpg
ImageUploadedByTapatalk1381142769.627895.jpg (19.94 KiB) Viewed 3333 times
ImageUploadedByTapatalk1381142778.577783.jpg
ImageUploadedByTapatalk1381142778.577783.jpg (14.97 KiB) Viewed 3333 times
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by webmaster » 08 Oct 2013 18:33

Så ut som en hyggelig tur :)
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by silverwrx » 12 Oct 2013 20:09

Litt mer bilder fra ringen og 5000km roadtrip.

Toppfart er og blir 213kmt på GPS, så noen toppfartsbil er det ikke, men hadde en fin uanstrengt høy marsjfart. Rart at den går 213kmt på noe som føles som halvgass, alt over bare butter på 160hk kserie pga luftmotstanden sikkert. Tyskland har et fantastisk veinett. Så Elise er helt rå i svinger, helt ulikt noe annet, inkludert Porsches fineste. Komfort er noe annet. Og Elise er jaggu hardcore: Ingen bremsekraftforsterker, ingen servostyring, ingen airbags, ingen stabilitetskontroll, ingen tractioncontrol, ingen solskjerm(ekstrautstyr) eller andre Playstationhjelpemidler. Deg og bilen.

Imprezan er raskere til 100 og toppfart, men føles som en buss i svinger. Hvordan er Elise på vinterføre? Blir trist å sette den i garasjen..
ImageUploadedByTapatalk1381604470.429789.jpg
ImageUploadedByTapatalk1381604470.429789.jpg (7.95 KiB) Viewed 3292 times
ImageUploadedByTapatalk1381604488.028310.jpg
ImageUploadedByTapatalk1381604488.028310.jpg (8.24 KiB) Viewed 3292 times
ImageUploadedByTapatalk1381604512.362334.jpg
ImageUploadedByTapatalk1381604512.362334.jpg (8.73 KiB) Viewed 3292 times
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by webmaster » 13 Oct 2013 22:03

silverwrx wrote:Litt mer bilder fra ringen og 5000km roadtrip.

Toppfart er og blir 213kmt på GPS, så noen toppfartsbil er det ikke, men hadde en fin uanstrengt høy marsjfart. Rart at den går 213kmt på noe som føles som halvgass, alt over bare butter på 160hk kserie pga luftmotstanden sikkert.
Hmmm...min gjør 225 iflg GPS, og den har neppe 160 hk (men ikke 118 heller :D).
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
Shadow_iX
Posts: 1004
Joined: 27 Mar 2003 18:19

Re: Silverwrx 2004 Lotus Elise 111s Race Tech

Post by Shadow_iX » 14 Oct 2013 12:08

Min treffer turtallspærre i 6gir selv opp bakker (ala lierbakken, testet det i utlandet) Syns det går mer enn fort nok, men mulig jeg er blitt mer pysete med åra. :)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests