2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Locked
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by alfheim »

Det går seg til etterhvert, det er bare et problem i begynnelsen ettersom du ikke har opptjent noe bonus på bil 2.

Trikset er å ha mange blier lenge :-)
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by rayb »

alfheim wrote:Det går seg til etterhvert, det er bare et problem i begynnelsen ettersom du ikke har opptjent noe bonus på bil 2.
Dette er normalt en forhandlingssak. Jeg fikk i alle fall 75%/bonustapfri skade på Exigen rett ut av boksen.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Jeg fikk 50% startbonus på bil nummer 2 (Elisen) så jeg burde kanskje vært litt tøffere i forhandlingen.

Jeg har ett årlig hovedforfall for skadeforsikring (som dekker 2 biler samt reiseforsikring) og ble litt overrasket over totalsummen, men premien hadde økt med ca. 10% for neste periode så det forklarte saken. Får kanskje vurdere andre forsikringsselskap, men de gangene jeg har forhørt meg litt rundt så synes STIen å være et problem :roll:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Sjobing
Posts: 207
Joined: 13 Jul 2006 20:34
Location: Modum

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by Sjobing »

Sjekk om du får billigere forsikring med å betale med avtale giro pr mnd.

Jeg har alltid hatt forfall en gang i året (og betalt når jeg skulle), men for noen år siden så hadde jeg en gjennomgang med ei hyggelig dame og da fikk jeg noen prosent billigere forsikring om jeg ville gå over til å betale pr mnd kontra ha et forfall i året.
Veit ikke hvorfor det, for jeg har nå vært vant med at det er billigere å betale en gang i året...
03 Impreza HTS (forskningsprojekt)
06 Impreza STi
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by b-havers »

NoBrain wrote:Fikk regning på fornyelse av årlig bilforsikring. Dyrt med to biler :roll:

Hva, bare to??
Lucky you!!
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

På tide med en liten oppdatering. Garantiservice (utbedring av speedometernål som henger seg) er booket hos Göteborg førstkommende mandag.

Ellers så har jeg brukt tiden til å googlifisere hele eliseracing.net-domenet mitt og gått over til å bruke Google Apps, Google Sites og Picasa Web Albums. Venter bare på at domenet skal bli registrert hos min nye ISP slik at subdomener og URL forwarding skal bli aktive. Ny hjemmeside http://sites.google.com/a/eliseracing.net/eliseracing/ vil forhåpentligvis bli tilgjengelig på http://www.eliseracing.net etterhvert :P

Takk til hagenisse for bildet til banner på den nye hjemmesiden :) Takk også til rayb for avatarbildet mitt her på forumet :)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Bilen min utenfor Lotus Gøteborg:
Image

Nytt 2011-modell instument-cluster ble montert som er litt forskjellig fra den jeg hadde. Dessuten så viser det seg at odometer (kilometerstand) lagres i instrument-clusteret så kilometerstanden ble nullstilt gitt. Tok en oljeskift samtidig. Kun den beste oljen for min Elise :wink:
Image

Lotus Gøteborg:
Image

Chrome Orange Elise 1.6 til salgs i lokalet:
Image
Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Nytt og gammelt instrumentpanel. Legg merke til "idiot light" og ny kilometerstand.

Image
Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Kald avmarsj til årets siste banekjøring på Rudskogen tidligere i morges :)

Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by NoBrain »

Siden banekjøringsessongen er over for i år så gikk turen i dag innom NAF-senteret på Økern for å vaske, polere og vokse bilen. Jeg har plukket opp et par detailer-tips siden sist gang. Nytt denne gangen er vaskehanske, claybar og to bøtter (en for såpevann og en for skyllevann). Dessuten så må energidrikke til :lol:

Image
Image
Image
Image
Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by Morten H »

Det var Høst pussen sin 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by ElViz »

Godt jobba!
Plagsom sykdom det deteilers styret.
Jeg har vaska bil i 30 år med en bøtte, grønnsåpe, svamp og pusseskinn. Også litt turtlewax gnidd på med twist. Også kommer det noen galinger å viser hvor fint det kan bli hvis man gjør ting anderledes. Også plutselig har man kjøpt produkter for flere tusen kroner, og vasker biler på videnskapelig måte hver helg.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by vids »

Er det noe spesielt på naf-senteret på økern. Har de en vaskehall for medlemmer eller noe slikt?
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by seight »

Nei den er åpen for alle ;), men der er det mulighet for å stå innendørs å håndvaske bilen, hele døgnet. Den er ikke altfor mye brukt, slik at det
ikke ofte står folk bak deg i "køen" og maser over at du står å gnikker og gnur;)
I tilegg er den den eneste manuelle vaskehallen i oslo området som jeg vet om som har underspylingssystem. Dermed kan man faktisk underspyle bilen bilen om vinteren uten å få resten av bilen ødelagt av automatisk roterende børster
vids wrote:Er det noe spesielt på naf-senteret på økern. Har de en vaskehall for medlemmer eller noe slikt?
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ;)]
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)

Post by vids »

seight wrote:Nei den er åpen for alle ;), men der er det mulighet for å stå innendørs å håndvaske bilen, hele døgnet. Den er ikke altfor mye brukt, slik at det
ikke ofte står folk bak deg i "køen" og maser over at du står å gnikker og gnur;)
I tilegg er den den eneste manuelle vaskehallen i oslo området som jeg vet om som har underspylingssystem. Dermed kan man faktisk underspyle bilen bilen om vinteren uten å få resten av bilen ødelagt av automatisk roterende børster
vids wrote:Er det noe spesielt på naf-senteret på økern. Har de en vaskehall for medlemmer eller noe slikt?
Nice! Dette visste jeg ikke om!
Tar jo hånd om to problemer, ligge på bakken og spyle under bilen er ikke digg. Og gnukking i vaskekøen er sjelden særlig artig, så skal teste ut stedet! :)
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Locked