2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Det tenkte jeg også på da jeg remonterte den etter lakking...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Tror ikke dette feste skal brukes til noe særlig!
Er vel endel historier om front "clam" som er blitt dratt i stykker når bilen skal draes opp på en bilberger ved motorstopp.
Er vel endel historier om front "clam" som er blitt dratt i stykker når bilen skal draes opp på en bilberger ved motorstopp.
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Fikk i alle fall testet at det duger til å taue bilen i da jeg *host* kjørte bensintom på Rudskogen i helga. tok en råsjanse og tenkte at Exigen bruker ~3 liter/mila på full gass. Jeg tok feil, den bruker mer enn som så
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Hmmm... Prøver dere å skremme meg fra å bruke bilen Heldigvis så er vel de nye avkjøringssonene på Rudskogen for det meste asfaltert. Men det beste er vel unngå å kjøre ut Jeg har kjøpt meg et elastisk slepetau slik at hvis uhellet er ute så unngår en iallefall det harde rykket i starten.
Leste meg litt opp på tauing av en Elise og som det er blitt påpekt så er det riktig at en Elise egentlig ikke skal slepes. Tauestaget foran er i prinsippet kun for å få bilen "forsiktig" opp på lasteplanet og selv da så skal man være påpasselig med å holde tauet plant med festet slik at det ikke blir for mye stress vertikalt. Ifølge http://www.lakesideengineering.com/prod ... oducts.htm så har det visstnok vært et problem med rust på tauestaget foran:
Leste meg litt opp på tauing av en Elise og som det er blitt påpekt så er det riktig at en Elise egentlig ikke skal slepes. Tauestaget foran er i prinsippet kun for å få bilen "forsiktig" opp på lasteplanet og selv da så skal man være påpasselig med å holde tauet plant med festet slik at det ikke blir for mye stress vertikalt. Ifølge http://www.lakesideengineering.com/prod ... oducts.htm så har det visstnok vært et problem med rust på tauestaget foran:
We are often finding that the towing upright in the front grille of the Elise is rusting away and we have seen some that have been pulled out though the front grille when owners have attempted to tow them, this not only damages the grille but can often badly damage the front clam shell. When we remove the front clam shell for the replacement of the radiator or the cooling fan we often change the upright and it always seems a little daft to replace it with something that is going to rust the same way in a few years.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Jeg fant litt mer snacks til bilen i postkassen i dag Noen som gjetter hva det er for noe
Hint: Det er et eller annet som mangler i bildet under
Hint: Det er et eller annet som mangler i bildet under
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Det er skruer til å holde mattene fast.
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Stemmer det. Det manglet en skrue da jeg fikk bilen. Etter litt googling så bestilte et sett med aluminiumskruer fra Techno Toy Tuning på ebay.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Ikke helt optimal plassering av GoPro-kameraet mitt på Rudskogen sist Ble veldig overeksponert ut frontruten. Jaja, sånn går det når man både prøver ut GoPro for første gang i ny bil Det var uansett veldig forsiktig kjøring fra min side så det var ikke noe særlig å klippe film av. Eksponeringen blir nok vesentlig bedre når jeg får av taket. Eller så får jeg plassere den på utsiden.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Prøv spot-eksponering neste gang.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Mye veier denna mk3'ern da?
Fet vogn, gratulerer så mye..
Fet vogn, gratulerer så mye..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Takk. Jeg opplyste om vekten lenger opp i tråden. Egenvekten (kerb weight) uten fører er 876 kg, så Elisene er blitt noe tyngre med årene. I videoen over er brodern passasjer. Under forbikjøringen så savnet jeg litt skyv sammenliknet med STIen. Men jeg har det morro lell, spesielt i svingene
Under så har jeg regnet på motoreffekt i HK/tonn på de to bilene mine. 1,6-literen i nye Elise har også noe mindre dreiemoment (118 lb/ft = 160 Nm) sammenliknet med den tidligere 1,8-literen (127 lb/ft = 172 Nm) som man brukte i standardmodellen. Dette har nok mer å si enn HK/tonn ift. forbikjøringer. I lette og motorsvake biler som en Elise 1.6 så vil en passasjer ha en merkbar (negativ) effekt.
Elise 1.6 (136 HK, 876 kg)
Under så har jeg regnet på motoreffekt i HK/tonn på de to bilene mine. 1,6-literen i nye Elise har også noe mindre dreiemoment (118 lb/ft = 160 Nm) sammenliknet med den tidligere 1,8-literen (127 lb/ft = 172 Nm) som man brukte i standardmodellen. Dette har nok mer å si enn HK/tonn ift. forbikjøringer. I lette og motorsvake biler som en Elise 1.6 så vil en passasjer ha en merkbar (negativ) effekt.
Elise 1.6 (136 HK, 876 kg)
- Egenvekt: 155 HK/tonn
- + fører (75 kg): 143 HK/tonn (8 % reduksjon)
- + passasjer (75 kg): 133 HK/tonn (14 % reduksjon)
- Egenvekt: 183 HK/tonn
- + fører (75 kg): 174 HK/tonn (5 % reduksjon)
- + passasjer (75 kg): 166 HK/tonn (9 % reduksjon)
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Såpass ja, jeg hadde håpet de hadde klart å holde seg på under 850kg.
Elien min har og lagt på seg noe med årene ifra 774kg til 850kg (menneske tom bil, full tank)
Elien min har og lagt på seg noe med årene ifra 774kg til 850kg (menneske tom bil, full tank)
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Uansett så har du en veldig lekker liten bil du har, og en grom sedan på si, har hatt lydt på en orginal STi ganske lenge selv..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Tenkte jeg skulle "shine" opp bilen litt i anledning Vårmønstringen neste helg. Produkter for dagens bilstell:
Felgrens "in action":
Av med oblat. Tydeligvis en midlertidig greie da det bare var tusjet på registreringsnummeret
Noen timer seinere
Bilder:
Felgrens "in action":
Av med oblat. Tydeligvis en midlertidig greie da det bare var tusjet på registreringsnummeret
Noen timer seinere
Bilder:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: 2010 Lotus Elise 1.6 (Burnt Orange)
Ja, midlertidig i den forstand at du får 2013-oblat i posten neste gang. Mulig jeg er ute og sykler, men kan man virkelig fjerne oblatene fra skiltene? Jeg bare lurer. Ser at en annen Elise-eier har gjort det samme ...NoBrain wrote:Av med oblat. Tydeligvis en midlertidig greie da det bare var tusjet på registreringsnummeret
Bruktimporterte biler (og sikkert andre typer "slengere") får forøvrig oblat med tusjpåskrift når de blir registrert ved visning etter import. Løpenummeret på oblaten er koblingen mellom bilen din og den betalte årsavgiften, ikke tusj-skriften. Om du ser på en 2012-oblat som er tilsendt i posten ser den litt annerledes ut, bl.a. med strekkode for løpenummeret.
Må også få si at den fargen er bare helt fantastisk i sola!