Ny pusekatt i familien, E-type 1968

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Ny pusekatt i familien, E-type 1968

Post by jonr »

Har nettopp gått til anskaffelse av en Jaguar E-type serie 1,5. Bilen er delvis restaurert men det er fortsatt en del arbeide som gjenstår. Har ikke 100% oversikt enda, men flere bilder og informasjon kommer etterhvert. Jaguaren ble anskaffet litt i frustrasjon over en MG Midget som har vært i familiens eie siden ca 1980 men som de siste 25 årene har stått delvis demontert i påvente av arbeidslyst og tid. Dessverre ble den stående utendørs de siste 3 årene og det har ikke gått helt bra. Jeg hadde derfor ikke ork til å ta opp igjen det prosjektet og så meg derfor om etter et prosjekt som det ikke var fullt så mye arbeide med. Kone og barn gjør at det er begrenset hvor mye tid som kan brukes på bilrestaurering. Så dukket denne opp og jeg var solgt :)

Image
Last edited by jonr on 29 Mar 2012 14:25, edited 1 time in total.
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Ny pusekatt i familien

Post by mazdafun »

Hei.

Ser jo nydelig ut, men du har rett - det trengs mere bilder. :D

Hvis du trenger noe historikk på bilen, så kan jeg gjerne sjekke litt opp for deg ( om den er norsk registrert).

Lykke til med jobben.
:)
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Ny pusekatt i familien

Post by webmaster »

Gratulerer, dette ser spennende ut!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Ny pusekatt i familien

Post by jonr »

mazdafun wrote:Hei.

Ser jo nydelig ut, men du har rett - det trengs mere bilder. :D

Hvis du trenger noe historikk på bilen, så kan jeg gjerne sjekke litt opp for deg ( om den er norsk registrert).

Lykke til med jobben.
:)
Takk! Litt historikk hadde vært interessant. Regnr er E6800. Tror den kommer fra USA opprinnelig, men etter det vet jeg lite.

Jon
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Ny pusekatt i familien

Post by mazdafun »

Hei.

Sender over litt på PM. Så kan du legge det ut hvis du vil. :D
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Ny pusekatt i familien

Post by jonr »

Tiden flyr, snart er sommeren her. Håper jammen jeg får katten på veien i løpet av sommeren, men er fortsatt en del som gjenstår.
Utvendig mangler alt av lykter og chrome:

Image

Og innvendig mangler enda mer....

Image

Nytt rustfritt anlegg er på plass

Image

Dette er en USA modell. Derfor har den 2x "Strangleberg" istedenfor 3x SU, men det skal vi nok gjøre noe med etterhvert.

Image

Disse skal nok på plass etterhvert. Må jo gi pusekatten nok føde :)

Image
E-type 1968
MX-5 1991
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Ny pusekatt i familien, E-type 1968

Post by jonr »

Ting tar tid, men i dag var det tid for EU kontroll.
Bilen er ikke helt ferdig enda, men tenkte å ta en kontroll før vinteren så jeg kan ha den klar til vårmønstringen.
Fant ut at det hadde vært dumt å vente til den var "ferdig" i april/mai og så ta den på kontroll og få en lang smørbrødliste når jeg egentlig ville hatt skilter på den.
Ble noen småting men ikke noe alvorlig heldigvis. Et hjullager, repsett til calipere og noen arbeidstimer så er den klar for etterkontroll.

Image
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
Rudolf
Posts: 88
Joined: 15 Jul 2009 14:01
Location: Norge

Post by Rudolf »

Gratulerer Jon !
Gøy å se at bilen kan røre på seg også ...... :wink:

Erik
MX-5 90 Rudolf
Miata 95 R-package, Beverly
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe Ghia
Vignale Samantha 1969 (Sjelden) Samantha
Lancia Montecarlo 1975 Martini
Lancia Montecarlo 1977
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget hos Jensen i England), Pelle
Post Reply