BAre Racing sin Badster

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: NoBrain, inge

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

BAre Racing sin Badster

Post by BAre Racing » 15 Sep 2011 15:00

Hei alle sammen.
Jeg har vært medlem av Opel Motorsport klubb i 10 år men ser mitt snitt til å bli med en klubb til som kanskje er enda mer rettet inn mot min hovedinteresse: Kjøre sportsbil på bane.

Bilen jeg bruker aktivt nå er en Speedster 2001 mod. Den er modifisert en del med tanke på aktiv kjøring, men kan kjøres langs vanlig vei også.

I dag har jeg vært på hjulstilling og er klar for NM i Autoslalom i Bergen 24 September.
28 September drar jeg til Nürburgring for 5 gang på to år.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:54, edited 1 time in total.

anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 » 15 Sep 2011 15:57

Hei, du linker til lukket forum ;) tror desverre de færreste vil regge seg på opel forumet, selv om de fleste synes speedster er knall!
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

Post by BAre Racing » 15 Sep 2011 16:25

Forumet var vist litt tungvindt i forhold til Opelforumet.....her måtte man skalere avatar og laste bilder inn på mellomlagring på nett istedefor rett til forumet. Men men 8) Oppretta ei fotobøtte så da blir det årnings.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:54, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7

hmsilset
Posts: 106
Joined: 07 Feb 2011 18:26
Location: Romsdalen

Post by hmsilset » 15 Sep 2011 20:08

Ser ut som en morsom bil :) Tøft med 2 scoop :)

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

Post by BAre Racing » 15 Sep 2011 20:37

Ett scoop til varm fører og ett til varmt motorrom :wink:
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7

User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi » 15 Sep 2011 21:45

Fet bil, men hvorfor står det en vinge der bak? Med frontsplitter, kamm-hekk og venturi bak, burde den ha minimal eller negativ effekt på marktrykket. Bare lurer ...

anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 » 15 Sep 2011 21:47

han har slik bil som går fort, de trenger vinger :) ref topgear episoden der stor produsent hadde bil uten vinge, og nå har bil med vinge.
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse » 15 Sep 2011 21:55

Den ser skikkelig tøff ut. Vanlig 2,2 regner jeg med?

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

Post by BAre Racing » 16 Sep 2011 07:57

Luigi wrote:Fet bil, men hvorfor står det en vinge der bak? Med frontsplitter, kamm-hekk og venturi bak, burde den ha minimal eller negativ effekt på marktrykket. Bare lurer ...
Speedster har 60 kilo negativ downforce i 160. Dette gjør det svært ustabil i innbremsing i høy hastighet og øker risken for lift off overstear. Jeg har opplevd det siste på Nürburgring så fant ut at det er på tide med litt kunstig åndedrett.

Til de som har sett litt på gatebil så ser de at jeg har kjøpt deler fra svenskenes Badster biler.

Coupetaket i carbon har to funksjoner:
1. Styre lufte under/over vinge på en bedre måte enn det rette vinduet bak klarer
2. Ventilere motorrommet. Det er flere gitter bak som slipper ut luft enn originalt.

Original turbovinge har jeg prøvd. Det fungerer kun til show. Fronten på Speedster gir ca 20-40 kilo downfors på fronten i 160 km/t. Dette skal holde. Men når en vinge trykkes på hekken så må fronten ned en cm i forhold til hekken for å være sikker på at den ikke mister vinkelen under bil som naturlig gir undertrykk og suger bilen ned i marken.

Jeg har en stor diffusor også for å avhjelpe elendig orginal hekk aerodynamikk.
Last edited by BAre Racing on 13 Apr 2012 08:55, edited 1 time in total.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

Post by BAre Racing » 16 Sep 2011 08:17

hagenisse wrote:Den ser skikkelig tøff ut. Vanlig 2,2 regner jeg med?
Takk takk. Blir nok mer spiselig når alt lakkes i samme farge.

Jeg har nok litt motortuning, men ikke mer enn at jeg sover trygt om natta 8)

Bedre lufttilførsel og eksosutslipp gjør underverker på z22se motorene. Selv uten yttligere ECU tuning kan man få ut 169Hk kun på bedre pusting. Akkurat innenfor 15% regel om effektavvik.

Image
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7

M.Engelsen
Posts: 40
Joined: 25 Jul 2011 20:51

Post by M.Engelsen » 19 Sep 2011 14:59

Rå bil :D
Artig med flere Speedstere i byn ja.
Hvor i områdene holder du til da?

Og hvor mye masing og grining som må til for og få ta en glassfiberform av den bakluken din..? Skulle kjøpe en hos svenskene, men der var det aldri svar og få igjen :P

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

Post by BAre Racing » 19 Sep 2011 22:15

Custommania er lagt ned. Får ikke kjøpt mer der. Tror ikke jeg vil bruke carbontaket som mal til andre tak nå i første omgang.

Autoslalom utgår om mye regn. Blir heller RS trackday søndag.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7

User avatar
BAre Racing
Posts: 79
Joined: 15 Sep 2011 14:49
Location: Bergen

Post by BAre Racing » 28 Sep 2011 15:28

Da sitter jeg på båten til Hirtshals og er klar for 22 grader og sol på Nürburgring i helga. Satser på ny pers udenr 8.30 med gode marginer.

Jeg fikk bronsjemedalje under NM i Autoslalom i helga og er storfornøyd med det. Var sleip bane første runde.
Nürburgring 8.36
Rudskogen 1.40.0
Vålerbanen 1.07.8
Frøya 1.03.9
Lånkebanen 00.58.10
Gotland Ring 1.37.7

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 28 Sep 2011 22:58

Gratulerer! Ha en strålende tur til Ringen!
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning » 29 Sep 2011 10:48

BAre Racing wrote:Da sitter jeg på båten til Hirtshals og er klar for 22 grader og sol på Nürburgring i helga. Satser på ny pers udenr 8.30 med gode marginer.

Jeg fikk bronsjemedalje under NM i Autoslalom i helga og er storfornøyd med det. Var sleip bane første runde.
Lykke til og vær forsiktig.
Gratulerer og velkommen i den eksklusive gruppen av NSKere med medalje i NM for autoslalåm :wink:
'11 sDrive 35is
---------------------

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests