Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
magnesmurf
Posts: 82
Joined: 04 Feb 2011 21:23
Location: Drammen
Contact:

Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.

Post by magnesmurf »

Stereoen i imprezaen er ferdig :D
Ble veldig god lyd! Så det var verdt jobben, selv om det tok lang tid.

HAr også fått ny sommerdekk til den. Bridgestone Potenza Re070, til ca 1000kr stk fra dekkonline (!)
Grisebillig for dekk som yter så bra. Eneste minuset er at de støyer mer enn piggdekk :roll:

Mr2en har også blitt tatt ut for våren nå.
Byttet olje, plugger, alle filter og satte i luftenipler på calipere med enveis ventil, så bremsene raskt kan luftes av meg alene etter banekjøring 8)
Men et lite skår i gleden kom når jeg prøvde å bytte bremseklosser bak. Caliperene henger bak, så må bytte begge. Stemplene sitter dønn fast, og lar seg kun rikke utover. :?

Noen bilder:
Fortsatt mye plass med selvbygd basskasse baki:
Image


Ting gjøres ordentlig når det først skal gjøres:
Image
Image
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.

Post by Yukikaze »

Fin scoob. Så en lignende, i alle fall med STI-pimping på gamle Mossevei for en uke eller to tilbake. Men en ting jeg alltid har lurt på når det gjelder scoob-eiere: Hvordan er livet med den bakvingen?

Forøvrig så MR2 topp ut. Skulle vært interessant å prøvd den opp mot en 300ZX :!:
SVX - VTD
User avatar
magnesmurf
Posts: 82
Joined: 04 Feb 2011 21:23
Location: Drammen
Contact:

Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.

Post by magnesmurf »

Bakvingen er jo en av delen på bilen som gjør den karakteristisk :wink:
Bilen ser idiotisk ut uten vingen, så den må sitte der.
Er faktisk ikke så ille å ha den der. Den hindrer ikke mye sikt, så man ser fortsatt hvilken type bil som ligger bak.
Eneste jeg kan klage på med vingen er aerodynamikken, som virvler opp masse støv og vann, som setter seg på bagasjelokket. Så det må vaskes og poleres ofte :P

Aldri prøvd en 300ZX, men mr2en er hvertfall veldig godt balansert, og bygd for å være "landeveisbil"
Ikke så sterk motor i NA utgaven, men jeg er fortsatt veldig glad i bilen, selv om den ikke er i nærheten av å matche ytelsene til imprezaen.
Regner med at det er mer underholdingsfaktor i 300ZX, siden de har større motor og er vesentlig dyrere.
User avatar
magnesmurf
Posts: 82
Joined: 04 Feb 2011 21:23
Location: Drammen
Contact:

Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.

Post by magnesmurf »

Da har imprezaen blitt oppgradert enda mer.

Den har fått nye foringer i gir overføringer, samt short shift kit.
Den har også fått masse nye deler i understellet, og en firehjuls justering. Bilen yter nå MYE bedre i svingene enn orginalt.
Understell deler består blandt annet av anti lift kit, kraftigere lenkearmer, tykkere stabstag og andre hardere foringer. Camber foran er justert fra å være positiv til å være 1,5 grader negativ. Anti lift kitet gjør bilen mer kontrollerbar i nedbremsing og akselerasjon i sving.

Bremsene har fått stålomspunne slanger, og luftenipler med enveis ventil for enkel lufting av bremser.
Skulle også bytte klosser, men fant ut at det allerede satt ferodo klosser der.

Må vel prøve den på rudskogen etterhvert, men det blir mr2en som blir med der nå i april, siden jeg har banedekk til mr2en. :D
User avatar
magnesmurf
Posts: 82
Joined: 04 Feb 2011 21:23
Location: Drammen
Contact:

Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.

Post by magnesmurf »

Litt sommerstemning: 8)

Hvordan unngår jeg at bildene blir "kuttet" i kanten? Er jo bare halve bildet som vises.

Image
Image
Image
Image
Image
User avatar
mailman1
Posts: 22
Joined: 03 Feb 2011 10:18
Location: Stavanger, eiganes

Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.

Post by mailman1 »

nerd magne! :)
I don't understand bus lanes!
Why do poor people need to get to places quicker than I do?

-Jeremy Clarkson
_____________________
91' NSX 3.0 Coupè
93' MR2 GTI Targa -solgt-
92' 626 2,5i V6
Post Reply