Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.
Denne tråden kommer til å omhandle bilene i garasjen min. Først og fremst min 1995 toyota mr2, men også litt om bruksbilen min, en subaru impreza 2,0d premium sport.
Litt om meg selv og biler: Jeg er glad i japsebiler, og helst i orginal stand. Er i tilegg ganske fanatisk når kommer til bilhold, og det å holde bilen rein. Kan godt kjøpe bilpleieprodukter for femsifret beløp... Når jeg fikk den nye bruksbilen min levert til norge fikk ikke forhandleren lov til å klargjøre bilens eksteriør. Dette skulle jeg ta meg av selv! Trenger vel ikke si stort mer...
Jeg har hatt mr2en i to år til våren, og i løpet av den tiden har bilen blitt perfeksjonert. I utgangspunktet var bilen veldig godt holdt, men den har i mine øyne blitt penere etter hvert som oppgraderingene har kommet på plass.
Alle detaljer og bilens hele utvikling kan leses nærmere på denne nettsiden:
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=61&t=32640
I tillegg kommer jeg til å poste en del om bilen her.
Bilen er 1995 modell toyota mr2 med 2,0 liters N\A motor, 175hk i fargen strong blue metallic. Dette er en orginal farge på bilen, og den har orginal lakk. Fargen er også omtalt som pacific blue og tropical blue.
Den begynte sine dager i sveits.
Den har kun hatt en eier i sveits. En dame i 50 årene. Når jeg overtok bilen hadde den gått knappe 147000km. Jeg er første eier i norge.
Bilen var meget godt holdt når jeg overtok den, minus noen små ting. Det værste var at dama som hadde hatt bilen hadde røyket som en skorstein i bilen. Støvsugde nok ut nærmere fem kg aske fra bilen... Men etter mye jobb ble den fin.
Litt bilder fra bilen slik den så ut når jeg overtok den:
Jeg begynte med "oppgraderinger" av bilen med en gang jeg fikk den.
Da jeg synes bilen er nydelig fra før av, så lå oppgraderingene i detaljene, fremfor å radikalt endre utseendet på bilen.
I førsteomgang besto oppgraderingene av nye felger, hvite blinklys og litt annet småsnacks. Fikk en ny girbelg med blå sømmer og fikk et firma til å spesiallage en girkule med blå sømmer. (multibil i bærum malte hver eneste søm i en splitter ny girkule med blåmaling..)
Satte også inn et nytt ratt, slik at bilen skulle få et litt sportsligere preg inni, uten å bli for flashy. Ville ha noe som kunne gå for å være orginalt.
Noen bilder av bilen med nye felger, blinkers, ratt og girkula:
Bilen står parkert i varm garasje om vinteren. Forrige vinter satte jeg igang tre prosjekt mens bilen sto parkert. Nytt interiør, med omtrekte seter og midtkonsoll. Ny stereo. Og en modefikasjon av baklysene.
For mer detaljer om prosjektene referer jeg nok en gang til bilens "hjemmeside" det er linket til på toppen av denne posten.
Kort fortalt:
Baklyktene ville jeg ha med samme type lys som den japanske modellen, så ledningsnett ble koblet om. Bilen fikk da doble baklys og bremselys isteden for enkle. I tilegg bygde jeg om baklysene slik at hele lyset ble rødt.
Det ble gjordt ved å spesialbestille klare blinklysglass fra en kar som lager slikt på spesialbestilling ( www.protocast.co.uk )
Disse glassene ble så lakkert røde fra innsiden med spesiallakk, og hjørnet av baklysene ble byttet til US versjon med røde glass.
Gammelt og nytt baklys:
Også merkene på bakluken ble fjernet under bytting av baklys.
Interiøret ble trukket om fullstendig på vårparten.
Jeg bestilte setetrekk, dørtrekk og midtkonsoll i skinn og blå alcantara fra et firma i england som har spesialisert seg på dette til mr2.
Før og etter:
Det ble også innstalert ny stereo i bilen. En 2din spiller fra pioneer er det eneste som synes. I tilegg ble det bygd inn nye kasser med 6,5" subber på orginal plassering bak setet. Det ble også satt inn nytt frontsett og forsterker.
Når sommeren kom ble det gjort litt småplukk med bilen. Kn filter og moongoose eksos hjalp litt på draget og lyden i bilen. Hvite speedometer skiver løftet utseendet ytteligere inni.
Ellers har jeg denne vinteren levert fronfanger til lakkering så den blir strøken, samt kjøpt inn masse deler til å bytte reg.reim.
I tillegg skal bremsene oppgraderes.
Et par bilder som viser bilens tilnærmede riktige farge, selv om den er så og si umulig å gjengi på kamera:
Subaruen som tidligere nevnt i tråden får også litt småplukk. Blandt annet er hvite compomotive Mo6 felger bestilt til bilen i 18" for sommerhjul. Fullstendig tråd om denne bilen finnes her: http://imprezadriver.com/phpBB3/viewtop ... 35&t=20131
Subaruen:
Slik vil forhåpentligvis subaruen se ut med de nye felgene:
Litt om meg selv og biler: Jeg er glad i japsebiler, og helst i orginal stand. Er i tilegg ganske fanatisk når kommer til bilhold, og det å holde bilen rein. Kan godt kjøpe bilpleieprodukter for femsifret beløp... Når jeg fikk den nye bruksbilen min levert til norge fikk ikke forhandleren lov til å klargjøre bilens eksteriør. Dette skulle jeg ta meg av selv! Trenger vel ikke si stort mer...
Jeg har hatt mr2en i to år til våren, og i løpet av den tiden har bilen blitt perfeksjonert. I utgangspunktet var bilen veldig godt holdt, men den har i mine øyne blitt penere etter hvert som oppgraderingene har kommet på plass.
Alle detaljer og bilens hele utvikling kan leses nærmere på denne nettsiden:
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=61&t=32640
I tillegg kommer jeg til å poste en del om bilen her.
Bilen er 1995 modell toyota mr2 med 2,0 liters N\A motor, 175hk i fargen strong blue metallic. Dette er en orginal farge på bilen, og den har orginal lakk. Fargen er også omtalt som pacific blue og tropical blue.
Den begynte sine dager i sveits.
Den har kun hatt en eier i sveits. En dame i 50 årene. Når jeg overtok bilen hadde den gått knappe 147000km. Jeg er første eier i norge.
Bilen var meget godt holdt når jeg overtok den, minus noen små ting. Det værste var at dama som hadde hatt bilen hadde røyket som en skorstein i bilen. Støvsugde nok ut nærmere fem kg aske fra bilen... Men etter mye jobb ble den fin.
Litt bilder fra bilen slik den så ut når jeg overtok den:
Jeg begynte med "oppgraderinger" av bilen med en gang jeg fikk den.
Da jeg synes bilen er nydelig fra før av, så lå oppgraderingene i detaljene, fremfor å radikalt endre utseendet på bilen.
I førsteomgang besto oppgraderingene av nye felger, hvite blinklys og litt annet småsnacks. Fikk en ny girbelg med blå sømmer og fikk et firma til å spesiallage en girkule med blå sømmer. (multibil i bærum malte hver eneste søm i en splitter ny girkule med blåmaling..)
Satte også inn et nytt ratt, slik at bilen skulle få et litt sportsligere preg inni, uten å bli for flashy. Ville ha noe som kunne gå for å være orginalt.
Noen bilder av bilen med nye felger, blinkers, ratt og girkula:
Bilen står parkert i varm garasje om vinteren. Forrige vinter satte jeg igang tre prosjekt mens bilen sto parkert. Nytt interiør, med omtrekte seter og midtkonsoll. Ny stereo. Og en modefikasjon av baklysene.
For mer detaljer om prosjektene referer jeg nok en gang til bilens "hjemmeside" det er linket til på toppen av denne posten.
Kort fortalt:
Baklyktene ville jeg ha med samme type lys som den japanske modellen, så ledningsnett ble koblet om. Bilen fikk da doble baklys og bremselys isteden for enkle. I tilegg bygde jeg om baklysene slik at hele lyset ble rødt.
Det ble gjordt ved å spesialbestille klare blinklysglass fra en kar som lager slikt på spesialbestilling ( www.protocast.co.uk )
Disse glassene ble så lakkert røde fra innsiden med spesiallakk, og hjørnet av baklysene ble byttet til US versjon med røde glass.
Gammelt og nytt baklys:
Også merkene på bakluken ble fjernet under bytting av baklys.
Interiøret ble trukket om fullstendig på vårparten.
Jeg bestilte setetrekk, dørtrekk og midtkonsoll i skinn og blå alcantara fra et firma i england som har spesialisert seg på dette til mr2.
Før og etter:
Det ble også innstalert ny stereo i bilen. En 2din spiller fra pioneer er det eneste som synes. I tilegg ble det bygd inn nye kasser med 6,5" subber på orginal plassering bak setet. Det ble også satt inn nytt frontsett og forsterker.
Når sommeren kom ble det gjort litt småplukk med bilen. Kn filter og moongoose eksos hjalp litt på draget og lyden i bilen. Hvite speedometer skiver løftet utseendet ytteligere inni.
Ellers har jeg denne vinteren levert fronfanger til lakkering så den blir strøken, samt kjøpt inn masse deler til å bytte reg.reim.
I tillegg skal bremsene oppgraderes.
Et par bilder som viser bilens tilnærmede riktige farge, selv om den er så og si umulig å gjengi på kamera:
Subaruen som tidligere nevnt i tråden får også litt småplukk. Blandt annet er hvite compomotive Mo6 felger bestilt til bilen i 18" for sommerhjul. Fullstendig tråd om denne bilen finnes her: http://imprezadriver.com/phpBB3/viewtop ... 35&t=20131
Subaruen:
Slik vil forhåpentligvis subaruen se ut med de nye felgene:
Last edited by magnesmurf on 14 Nov 2011 12:08, edited 11 times in total.
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Edit: TAkk for info om bilder. Det virker nå!
Last edited by magnesmurf on 05 Feb 2011 00:31, edited 1 time in total.
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Har fått tilbake fangeren til mr2en og montert den. Resultatet ble meget bra, og bilen er tilnærmet strøken utvendig nå
Innvendig er det fortsatt litt småplukk jeg ønsker å få gjort. Blandt annet nye kasser til subwooferene, og hele dashboardet trukket i skinn så det matcher resten av interiøret.
I tilegg er det bestilt nye bremser til den. Preformance klosser og skiver, samt stål omspunnene bremseslanger.
Imprezaen har vært med på isbanekjøring i vinter, og det fungerte bra. Må muligens bytte bremser før neste gang, da de ikke tålte grisekjøring i noen stor grad. Jeg gav meg før jeg fikk fading, men det luktet svidde bremser etter noen runder på isen..
Uansett var det veldig morsomt Og det er ikke alle diesel bruksbiler som kan gjøre dette:
Innvendig er det fortsatt litt småplukk jeg ønsker å få gjort. Blandt annet nye kasser til subwooferene, og hele dashboardet trukket i skinn så det matcher resten av interiøret.
I tilegg er det bestilt nye bremser til den. Preformance klosser og skiver, samt stål omspunnene bremseslanger.
Imprezaen har vært med på isbanekjøring i vinter, og det fungerte bra. Må muligens bytte bremser før neste gang, da de ikke tålte grisekjøring i noen stor grad. Jeg gav meg før jeg fikk fading, men det luktet svidde bremser etter noen runder på isen..
Uansett var det veldig morsomt Og det er ikke alle diesel bruksbiler som kan gjøre dette:
Flotte biler, rimelig sjelden den MR2'en i sånn blåfarge.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Heisann, dette var jo en skikkelig bruksbil! Finnes knapt noen morsommere måte å ta seg frem på norske vinterveier enn med en slik!magnesmurf wrote:Fant ut at for en som er litt entusiast går det ikke ann å kjøre diesel.
Så da ble den solgt til fordel for en litt morsomere bruksbil
Fem seter og stort bagasjerom er det fortsatt, men noen morsomme differ, og en rå motor hjelper litt
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Det beste er at den er morsom hele året rundt, men på grensen til sinnsyk om vinteren
Last edited by magnesmurf on 02 Nov 2011 12:19, edited 1 time in total.
Totalt enig!magnesmurf wrote:Det beste er at den er morsom hele året rundt, men på grensen til sinnsyk og vinteren
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Bilen har fått seg noen små oppgraderinger.
Det meste er orginale STi deler i en eller annen form.
Den ble også vasket og polert skikkelig den første uken. Brukte ca 20 arb.timer på jobben.
STi girkule er montert. Takspolier som matcher den orginale sorte takspoileren er satt på.
Frontleppe til spesialutgave av STi modelllen. (s204 versjon)
Baklykter fra 05 modellen, så ser bilen litt mer ut som en rallybil og litt mindre ut som en gatebil med lexus lykter. Første bildet er av 05 modelll baklyktene.
Det meste er orginale STi deler i en eller annen form.
Den ble også vasket og polert skikkelig den første uken. Brukte ca 20 arb.timer på jobben.
STi girkule er montert. Takspolier som matcher den orginale sorte takspoileren er satt på.
Frontleppe til spesialutgave av STi modelllen. (s204 versjon)
Baklykter fra 05 modellen, så ser bilen litt mer ut som en rallybil og litt mindre ut som en gatebil med lexus lykter. Første bildet er av 05 modelll baklyktene.
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.
Noen bilder av subaruen, slik den er bygd for å brukes
Tatt på Sigdal med IDCN klubben.
Bilen tålte mange runder på isen, uten noen form for feilslag.
Tatt på Sigdal med IDCN klubben.
Bilen tålte mange runder på isen, uten noen form for feilslag.
- magnesmurf
- Posts: 82
- Joined: 04 Feb 2011 21:23
- Location: Drammen
- Contact:
Re: Magnes '95 mr2 og 06 impreza STi.
Gjort litt småplukk med bilen i det siste
Har installert noen målere, som ertsattet klokken på dashbordet. Oljetemp, turbotrykk og voltmeter.
Igang med å oppgradere lyden i bilen litt. Ny navienhet er på plass på bildet.
Har også innstallert nye deler i understellet for å få mindre understyring.
Nye lenkearmer, nye stabstagholdere og nytt tykkere justerbart stabstag bak. Skal også få på anti lift kit foran, og få justert hjulvinkler noe.
Driver også å støydemper bilen i forbindelse med oppgardeirng av stereo. Vil ha mindre hjulstøy så jeg hører motor bedre
Vanligvis er ekstra vekt fyfy, men bruker et stoff som veier ekstremt lite. Det heter ensolite, og rullen på ca 40m2 jeg fikk veier drøye 5kg! Demper godt med støy også
Har installert noen målere, som ertsattet klokken på dashbordet. Oljetemp, turbotrykk og voltmeter.
Igang med å oppgradere lyden i bilen litt. Ny navienhet er på plass på bildet.
Har også innstallert nye deler i understellet for å få mindre understyring.
Nye lenkearmer, nye stabstagholdere og nytt tykkere justerbart stabstag bak. Skal også få på anti lift kit foran, og få justert hjulvinkler noe.
Driver også å støydemper bilen i forbindelse med oppgardeirng av stereo. Vil ha mindre hjulstøy så jeg hører motor bedre
Vanligvis er ekstra vekt fyfy, men bruker et stoff som veier ekstremt lite. Det heter ensolite, og rullen på ca 40m2 jeg fikk veier drøye 5kg! Demper godt med støy også