Jeg er innehaver av en 1956 modell MGA 1500 som jeg kjøpte midt på 80 tallet da jeg studerte i UK. Bilen var helt nedplukket og gjort litt jobb i innkjøp av nye deler og motoren var nyoverhalt (eller var det nyovermalt? ).
Planen var jo selvfølgelig den gangen å fikse bilen i en fart og nyte den, men som i så mange andre liknende tilfeller ble det aldrig slik. Bilen ble satt på lager i en krok i verkstedet hos min far, og der ble den stående.
Har blant annet diskutert med Jan Krakevik, å få fraktet den hen til Litauen for at de skal gjøre en jobb der borte, men det har det heller ikke blitt noe av. (er så grådig langt til Litauen )
Like før Jul fikk jeg vite at Jan og Erik Seierstad (Seierstad Veteran) hadde begynt ett sammarbeide og at et par av korrosseri snekkerenne til Jan jobbet hos Erik og hadde ledig kapasitet. Dermed kastet jeg meg rundt og kjørte Arendal- Kopervik-Hvarnes- Arendal med bilhengeren i kulda i begynnelsen av Desember. (-20 var kaldt i MB Vito, og det var et par ganger jeg var usikker på om jeg skulle komme meg opp fjelovergangene over Haukeli)
Uansett, MGA en trillet ut av verkstedet inn på hengeren og ut igjenn på Hvarnes uten de store protester.
Nå har karosseri snekkerenn begynt, og slik ser det ut da:
Man kan jo lure om det går å lage bil av noe slikt igjenn når man ser dette bildetr, men det skal nok gå bra, får bare håpe det ikke tar nye 20 år før den blir ferdig
Det er flere snodigheter og udda ting ved denne bilen, blant annet har noen borret en masse ø6 - 8 mm hull i karosseriet under skjermene. (kan så vidt skimtes i bildet over), Skjønner ikke helt hva hensikten skal være, men gjetter på lufting til kupeen! eller ett tafatt forsøk på å lette bilen?
En gammel dame gjennopplives (1956 modell MGA)
En gammel dame gjennopplives (1956 modell MGA)
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Kjempebra, Rune!
Jeg restaurerte min MGA i slutten av 80-årene (prosjekt nr 2). Den var dårlig i gulv, ramme og forrige eier hadde montert GRP skjermer foran og bak. Men den ble utrolig fin tilslutt. Jeg fikk sydd setetrekk i Kristiansand, men den karen er for lengst under torva. Krakevik tror jeg er flink.
Leif-Otto
Jeg restaurerte min MGA i slutten av 80-årene (prosjekt nr 2). Den var dårlig i gulv, ramme og forrige eier hadde montert GRP skjermer foran og bak. Men den ble utrolig fin tilslutt. Jeg fikk sydd setetrekk i Kristiansand, men den karen er for lengst under torva. Krakevik tror jeg er flink.
Leif-Otto
Må jo ha litt skjulte skatter når man har nybygd love med god plassLuigi wrote:Corsapilot med skjulte skatter på låven! Dette blir jo (etterhvert) en flott bil å kjøre "ingen steder" med. Vi følger spent med!
Ikke greit å være gammel dame når ivrige karrosseri snekkere setter i gang, stakkar hun får jo ikke lov til å beholde ett eneste klesplagg på:
Men på den annen side, når man skjuler slikt under skjørtene, så fortjener man å bli "avkledd"
Får bare håpe det er noe igjenn av ramma etter at de har sandblåst
Nesten litt juks å restaurere MGA, Alt av deler finnes jo å få kjøpt:
http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewP ... exID=13399
Ikke er det idiotisk dyrt heller
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Nå har de ivrige karroseri snekkerenne kledd helt av Damen, of fikset hele rammen. Var heldigvis ikke så mye galt, en gammel rustskade og en liten kolisjons skade. er fikset, og rammen er nå i bra stand igjenn.
Dere finner alle bildene her:
http://s1224.photobucket.com/albums/ee369/RunRis/
Dere finner alle bildene her:
http://s1224.photobucket.com/albums/ee369/RunRis/
Last edited by Rune R. on 24 Jan 2011 12:49, edited 1 time in total.
Leie ut en C7? Så gal har man vært