Porsche 911t Targa -71 (935dp look)

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
Grøva
Posts: 79
Joined: 31 Jan 2011 04:24
Location: Jessheim
Contact:

Post by Grøva »

PS:

Trenger vel ikke å si at jeg liker prosjektet siden jeg planlegger noe lignende selv....?
Italienske biler er gøy om du liker å skru...:)

Lamborghini Countach LP400S3 1982
Porsche 911 Targa 1974

Solgt: De Tomaso Pantera 1973
Solgt: Porsche 911S 1977
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Hei. Takk for det. Har en blålakkert turbo/carrera bakluke til overs, men med den gamle gummien min løst ved siden av da den trenger reperasjon.

Kommer nok til å kvitte meg med den sorte turbobakluka med reparert gummi også da jeg har lyst på GT2 look vinge.

Liker avatarbildet ditt, er det en Detomaso Pantera?
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
User avatar
Grøva
Posts: 79
Joined: 31 Jan 2011 04:24
Location: Jessheim
Contact:

Post by Grøva »

De Tomaso Pantera fra 1973 ja. Er ikke noe proff på å legge ut bilder her, så her er en link til et litt bedre bilde: http://www.facebook.com/photo.php?pid=4 ... =620936289

Men har en 911S fra 1977 på vei over den store dammen, og lurer på om den ikke vil trenge litt vinge og brede skjermer den og. Har du mulighet for å sende meg et par bilder av vingene til: paalgrova(@)yahoo.com så kan jeg kanskje ved anledning komme og ta en titt?
Italienske biler er gøy om du liker å skru...:)

Lamborghini Countach LP400S3 1982
Porsche 911 Targa 1974

Solgt: De Tomaso Pantera 1973
Solgt: Porsche 911S 1977
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Bremsekalippere "overhalt"
Image
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Oppdatering:
Byttet pakninger og lakkert bremsekalipperne, endte opp med et lag grå/sølv kalipperlakk oppå alu/zinc grunning. Satt også på nye pinner/kors etc på de og bremsenippler som ikke slipper luft inn. Nye bremseslanger, skiver og klosser.
Image

Satt på ny bremsehovedsylinder, noe som ble en ganske vrien og "skitten" jobb, pga det er vanskelig å få "rørene" fra reservoaret riktig på plass. Endte med at dro ut "rørene" fra bagasjen og bak pedalbrettet, og monterte de i bremsesylinderen på arbeidsbenken. Også deretter tre slangene og montere sylinderen med slangene ferdig satt inn.

Image
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Har også pusset og lakkert litt "ting" bak, bremseskjold etc.
Image
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Fått på "extended stick" til Rennshift giret.
Image
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

En bekjent har maskinert en "fitting" for å reparere "motorskaden". Blir spennende.
Image
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Endelig fått reparert skaden. Montoren startet og fungerte tilsynelatende fint. Flyttet litt på følere og måtte fjerne den originale trykkføleren, bruker nå en kombi-trykk-varsel føler plassert oppå motoren ved termostaten. Den har antagelig ikke riktig motstand for instrumentet, så det vises maks trykk på instrumnentet når motoren går. Oljetrykk varsel fungerer. Temperatur fikk jeg plass til på originalt sted.

Image

Tok en prøvetur og oppdaget da masse røyk, bl.a. inn i ventilasjonen i kupeen. Virket også som motoren ble veldig varm bak der, selv om instrumentet viste under 100 grader.

Har nå tapet igjen luften til ventilasjonen, sånn at det blir mer kaldluft til motoren. Satser på å rengjøre eventuelt olje som har dryppet på eksosmanifold etc.. Så et oljeskift, har kjøpt inn Malhe filter fra pelican og 20w-50 classic oljen fra Biltema. Så får jeg se om det "går seg til".

Deretter monterte jeg bakluka og greide da å smelle den igjen uten at den var justert på millimeteren, det gjorde at jeg har stått 4 "netter" og filet med et baufilblad og blitt blå og gul på fingerene av å "dra-dytte-skyve" luken opp igjen. Det første jeg gjorde var og dra så hardt i utløserwire at håndtaket røk. Men endelig, igår natt så gikk luken opp.
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
User avatar
flash951
Posts: 80
Joined: 18 May 2007 23:25
Location: bærum
Contact:

Post by flash951 »

Da har jeg fått tatt oljeskift med Biltema classic 20w-50 og Bosch filter, (hadde filter kun for 2.7L, men tydeligvis er oljetanken fra det originale for 2.2L, jeg fant et filter som er likt som original på mekonomen bortsett fra at det er litt lenger). Har nå fått kjørt bilen ca 8 mil. Bremsene klarer og låse hjula om jeg tråkker ordentlig inn og alt er tett, bremsesystem og reparasjen på motor. Motoren holder i liminga så langt.
1971 - Porsche 911T (DP 2.7L)
x 1990 - Porsche 944 Turbo
x 1981 - Porsche 924
Post Reply